je zou er bijna voor naar St M rijden….
ik blijf het een waardeloze klus vinden. Je moet je aandrijfas (half) uitbouwen om er bij te kunnen. wagen op steunen, krik onder het blok. 40 minuten is wel erg snel als je het niet dagelijks doet.
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Aandrijfas hoeft er ook niet half uit.
John wrote:
The way I do it is:- remove the top torque bar mounting. Raise car enough to support on axle stand. With a large block of wood under the engine, jack up enough to just take the engine weight. Undo the centre bolt of the mounting & remove it.
The front bolt of the mounting plate can then be undone with a short ring spanner (13mm) & the rear bolt with a long extension bar down the back of the engine from the top. When both bolts are out gently raise the engine enough to wiggle out the mounting. Reversal, for fitting the new one. You may find you have to get someone to help you pull the engine forward slightly to get the upper torque bolts back in.
Fiddly job, but can be done in a bout 40 mins.
Hope this helps

Totaal aantal Berichten: 138
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
ik krijg links achter het portier niet meer open
ging al langer soms wat later los maar krijg hem nu helemaal niet meer open
iemand een idee???
alvast bedankt
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Peter,
zowel van binnen als van buiten ? anders natuurlijk best een kans dat het mechanisme om op slot te maken hapert en blijft hangen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
vandaag geconstateerd dat mijn roto-diesel inspuitpomp (als het goed is de DPC MAS 100) diesel lekt!!
als ik voor de auto sta aan de achterzijde vd pomp sputtert er behoorlijk wat diesel uit een plastic (afdek?) pijpje op een rond uhh ding. weet niet hoe dit onderdeel heet en wat z’n functie is. volgens mij zitten er wat retourleidingen op aangesloten. hoe ernstig is dit? kan ik er nog mee rijden? is dit onderdeel makkelijk te vervangen/repareren? had vandaag naar het clubmagazijn willen rijden voor een paar motorsteunen en nog wat kleinmateriaal en me aan te melden bij de club maar ben bang dat dit met dit lek niet slim is. dat betekend dat ik met de ds moet, maar dan weet ik weer niet zeker of ik met de juiste onderdelen thuis kom…..
hoop snel een reactie te vernemen, ander haal ik barneveld niet meer vandaag
vriendelijke groet
peter
2cv6 ‘83 sinds mei 2008

- BX 1.9 TURD, de Euro
Hangt natuurlijk een beetje af wat voor klein materiaal je nodig hebt, maar over het algemeen moet er toch wel uit te komen zijn dat je het goede mee krijgt. Lijkt mij.
Let er wel op, dat diesel het rubber van de onderste motorsteun op wil eten. Ik weet niet of je die ook op je lijstje hebt staan.
Lekt het al lang? Of kan je dat niet zien?

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
ze lekt sinds gisteren volgens mij. maar die onderste motorsteun moet zowiezo vervangen worden. toen ik laatst de auto op de brug had constateerde ik dat de rubber meer snot was dan wat anders…... misschien van een vroegere lekkage?? maar juist vanwege het verkrijgen van de juiste motorsteunen had ik haar graag naar barneveld gereden.
2cv6 ‘83 sinds mei 2008

- BX 1.9 TURD, de Euro
HIER trouwens wat exploded views van wat dieselpompen. Misschien heb je er wat aan.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Die steunen zijn allemaal hetzelfde.

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
oke thanks
dan rijden we zometeen
alleen nog even kijken of we de ds of de 2cv pakken…......wat ‘n moeilijke keuzes allemaal
ownee, wordt ds dus, de eend heeft nog geen sigarettenaanstekker voor de tomtom
2cv6 ‘83 sinds mei 2008

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
zo
ritje gemaakt van 250km!met de ds
ben nu officieel cx clublid
onderdeel voor dieselpomp gehaald en zit er inmiddels al in, én probleem opgelost!!
geen lekkage meer. bleek een membraampje te zijn.
verder nog bovenste en onderste(achterste) motorsteun gescoord
die moeten er nog in
en nog wat kleinspul. maar nu eerst naar de meid mét de cx om pasen te vieren.
jullie ook allemaal fijne paasdagen vanuit het noordlimburgse gewenst
groet
peter
2cv6 ‘83 sinds mei 2008

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Hai Peter,
Fijn te horen dat het is opgelost! Ik ben/was degene die samen met jou het onderdeel van de gebruikte pomp heb geschroefd… Hoop dat de dame zich goed houdt met het Paasweekend, veel plezier!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
heeey, leuk je hier weer te zien dan
motorsteun zit er inmiddels ook al in, en dit zonder ‘n as los te halen. alleen iets langer dan 40 minuten over gedaan. 2 uurtjes zoiets maaar ut is goed te doen zo. oude was in verre gaande staat van ontbinding….zit ik alleen nog met het feit dan de versnelling uit z’n 5 springt bij gasgeven. had gehoopt dat dit niet meer zou gebeuren na het monteren vd motorsteun. bovenste steun is in goede conditie en heb deze heeeel goed aangetrokken. als ik de pook ietsje ondersteun met mn pink bij wijze van spreken, blijft hij zitten, evenals bij een constante snelheid zonder gas bij te geven dus.
iemand een idee???
alvast bedankt
gr
peter
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
pj_ds schreef:heeey, leuk je hier weer te zien dan
![]()
...zit ik alleen nog met het feit dan de versnelling uit z’n 5 springt bij gasgeven. had gehoopt dat dit niet meer zou gebeuren na het monteren vd motorsteun. bovenste steun is in goede conditie en heb deze heeeel goed aangetrokken. als ik de pook ietsje ondersteun met mn pink bij wijze van spreken, blijft hij zitten, evenals bij een constante snelheid zonder gas bij te geven dus.
iemand een idee???
alvast bedankt
gr
peter
denk een kwestie van de schakelstangen even goed afstellen misschien staan deze ietsje te strak

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
heb ik reeds gedaan aan de 2 bovenste stangen,echter zonder resultaat.
maar moet nog eens verder zoeken meer onderin vanaf het stangenstelsel wat wel nog zichtbaar is van bovenaf tot aan de pook. had begrepen dat hier ook nog vanalles mis mee kon zijn. verder denk ik nog aan het vervangen van de kunstof kogel direct onder de schakelpook. daarna weet ik het ff niet meer. ben bang dat ik dan ín de versnellingsbak moet gaan zoeken?????
2cv6 ‘83 sinds mei 2008