Ik heb twee keer een trouwrit gedaan met de Jaguar, maar dat is natuurlijk geen DS. Overigens deed ik het wel gratis, voor een broer en een buurman.
Beste Han S, je zult het niet geloven, maar blijkbaar hebben DS eigenaren gewoon minder zin in dit soort dingen, want behalve Jaguar eigenaren krijg ik ook berichten van mensen met oude Benzen, XM en CX’en.
Hoe dan ook, wat voor Jag heb je ?
En heb je uberhaubt interesse ?
Nogmaals, ik heb er natuurlijk geld voor over, of alternatieven zoals een poetsbeurt.
Groeten,
Maurice

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
En als je nu een DS huurt voor een dag zonder chauffeur? Kost je 200 euro, maar dan heb je hem wel voor de hele dag. (dus ook naar de kerk/gemeentehuis/zaaltje)
Dan laat je een familielid/vriend chaufferen. (die zal hem dan ook wel op zijn naam moeten huren)
hoi tilanus, dat is nu juist het hele verhaal. we hebben overdag geen auto nodig. het gaat echt alleen om die ene korte rit om middernacht. bruidspaar achterin van maartensdijk naar utrecht. kwartiertje rijden. dan is 200 euro wel heel veel geld.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Maurice van der Zwaan schreef:dan is 200 euro wel heel veel geld.
JIJ wil toch trouwen?
Dan wens ik je succes met het zoeken naar iemand die daarvoor even op en neer wil komen.
ha ha ja inderdaad ja,
maar wordt vast te gek.
hoe dan ook bedankt voor het meedenken !!
Ik denk dat de meeste bezitters van een mooie DS niet willen dat een ander er aan gaat poetsen. Mijn Jaguar is een XJ6 van 1969 en daar mag ook niemand anders aan komen, ik rijd ook geen trouwritten behalve voor familie en vrienden, al biedt men 500 euro, het gaat niet gebeuren. Ik denk dat ook de meeste bezitters van een DS het gewoon liever niet doen. Op het Jaguar forum lees ik ook regelmatig dit soort verzoeken en ook daar reageert men niet dol enthousiast. Er zijn veel bedrijven die met klassiekers trouwritten doen, maar het is nooit goedkoop.
Ik hoop voor je dat er iemand bereid is om je te helpen en je bent vast niet geïnteresseerd in een roestbak neem ik aan.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Je gaat geen eigenaar van een ID/DS vinden die om middernacht het risico wil lopen dat een bruidspaar over de vloerbedekking of bekleding moet omdat ze iets te diep in het glaasje hebben gekeken. Trouwens wat is de kick als je wel nuchter bent. Overdag in het zonnetje wat flaneren met zo’n voiture kan ik me iets bij voorstellen, maar na het feest? Nee, ik denk het niet.
Tegen die tijd lig je al bijna te
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Niks slaapt natuurlijk zo lekker als achter in een DS.

Dat dan weer wel…...
Copain van DS-TT

Totaal aantal Berichten: 249
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
jeroentje schreef:Niks slaapt natuurlijk zo lekker als achter in een DS.
Dat kunnen mijn twee mannetjes ruimschoots beamen, in de C5 slapen ze bijna nooit, in de DS hoor je de motor niet meer door het gesnurk op de achterbank
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zoals ik voorspeld had: Het mag (bijna) niks kosten….
Zoals ik al zei: Ga maar lekker fietsen!
Citroen!
Wat ik ook niet begrijp is waarom iemand op het einde van de mooiste dag van zijn leven per se met een mooie DS naar huis gereden wil worden, in het stikdonker dus.
De trouwritten zoals ik ze ken gaan als volgt: de bruidegom wordt opgehaald, wordt naar de bruid gereden en samen gaan ze met een mooie klassieker, die helemaal opgetuigd is met bloemen en linten, naar het stadhuis en eventueel daarna naar de kerk.
Dan worden er na de trouwpartij mooie plekjes uitgezocht voor een serie foto’s waarbij ook foto’s worden gemaakt van het bruidspaar bij en/of in de prachtige auto. En dan wordt het paar naar de plaats gereden waar de lunch, de receptie, het diner en de bruiloft worden gehouden. De klassieker gaat daarna naar de stal en aan het einde van de dag rijdt het bruidspaar naar huis met een taxi of een familielid of vriend(in) rijdt ze naar huis.

Hé, zo ging het bij ons ook Han S…..
Copain van DS-TT

Totaal aantal Berichten: 249
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Han S schreef:Wat ik ook niet begrijp is waarom iemand op het einde van de mooiste dag van zijn leven per se met een mooie DS naar huis gereden wil worden, in het stikdonker dus.
De trouwritten zoals ik ze ken gaan als volgt: de bruidegom wordt opgehaald, wordt naar de bruid gereden en samen gaan ze met een mooie klassieker, die helemaal opgetuigd is met bloemen en linten, naar het stadhuis en eventueel daarna naar de kerk.
Dan worden er na de trouwpartij mooie plekjes uitgezocht voor een serie foto’s waarbij ook foto’s worden gemaakt van het bruidspaar bij en/of in de prachtige auto. En dan wordt het paar naar de plaats gereden waar de lunch, de receptie, het diner en de bruiloft worden gehouden. De klassieker gaat daarna naar de stal en aan het einde van de dag rijdt het bruidspaar naar huis met een taxi of een familielid of vriend(in) rijdt ze naar huis.
Die had ik dus ook verwacht: zij een leuke dag, ik een paar mooie foto’s
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace