Eens verloor ik een wieldop in de Daalse Tunnel in hartje Utrecht, in de spits. Dacht: die zie ik nooit meer terug.
Werd me nagebracht door een gepimpte, getunedde en geblindeerde VW Golf. De bestuurder durfde wèl te stoppen in het
drukke verkeer. Sindsdien nooit meer vooroordelen….
PB
Rijden als een Godin in Nederland.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Nette oplossing. Net er wel op dat wieldop en bout van hetzelfde materiaal zijn. Anders krijg je door potentiaal-verschil kans op verkleuring / roest.
Verder zeer nette oplossing !
Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
De dop is RVS, maar de bout is verzinkt ijzer. Ik ben ook benieuwd hoe het zich houdt na een pekelwinter. Zou het helpen als ik er een rubberen O-ring tussen doe, of heeft dat geen invloed op het potentiaalverschil (wat dat ook zijn mag ??)
Als er stroom door kan lopen kan het potentiaal-verschil (of hoe je het ook maar wilt noemen) bij verschillende metalen een probleem zijn. Daarom breken stalen bouten die (lang) in een stuk aluminium gezeten hebben ook altijd af in plaats van dat ze netjes los draaien ...
Schijt aan originaliteit.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het helpt alleen als de beide metalen geen contact meer met elkaar maken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Allemaal leuk en aardig, maar waarom ga je goede wieldoppen verboren terwijl goede klemmen de zaak ook muurvast houden?
Citroen!
Ik heb de wieldoppen laten zien bij Citroclassique. Ook daar vond men dat de klemmen in prima staat waren. Geen enkele aanleiding dat ze eraf zouden vliegen. Omdat het toch 2x gebeurd is, had ik daar geen goed gevoel bij. Tot nu toe is er niks gebeurd, maar de 3e keer had er iets of iemand geraakt kunnen worden. Dan wil ik niet zegeen: Tsja, het is al 2x eerder gebeurd.
Ik heb wel het vermoeden, dat de balanceergewichtjes op de velg ervoor zorgen dat de klemmetjes hun werk niet goed kunnen doen. Misschien zou de dop “dieper” in de velg moeten liggen, maar dat dat niet kan door de gewichtjes. En dat kan de reden zijn dat ze niet goed klem zitten, en er dus af vliegen. Bij mij zit in ieder geval rechtsvoor een behoorlijk balanceergewichtje.
Ik durf nu met een gerust hart weer met 4 wieldoppen te rijden.

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik verloor voor het eerst ook een wieldop in hartje Amsterdam, rinkelend ging ie de stoep op en parkeerde netjes schuin tegen een container (als je het zou willen lukt zoiets niet). Had de velgen nieuw gespoten dus de verflaag was de boosdoener. Daarvoor 70.000km zonder dopverlies gereden.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!