2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
UFO op de A10
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 14 april 2010 02:33 PM
  [ # 16 ]

Eens verloor ik een wieldop in de Daalse Tunnel in hartje Utrecht, in de spits. Dacht: die zie ik nooit meer terug.
Werd me nagebracht door een gepimpte, getunedde en geblindeerde VW Golf. De bestuurder durfde wèl te stoppen in het
drukke verkeer. Sindsdien nooit meer vooroordelen….

PB

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 14 april 2010 11:17 PM
  [ # 17 ]

Nette oplossing. Net er wel op dat wieldop en bout van hetzelfde materiaal zijn. Anders krijg je door potentiaal-verschil kans op verkleuring / roest.

Verder zeer nette oplossing !

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 15 april 2010 12:04 AM
  [ # 18 ]

De dop is RVS, maar de bout is verzinkt ijzer. Ik ben ook benieuwd hoe het zich houdt na een pekelwinter. Zou het helpen als ik er een rubberen O-ring tussen doe, of heeft dat geen invloed op het potentiaalverschil (wat dat ook zijn mag ??)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 april 2010 12:25 AM
  [ # 19 ]

Als er stroom door kan lopen kan het potentiaal-verschil (of hoe je het ook maar wilt noemen) bij verschillende metalen een probleem zijn. Daarom breken stalen bouten die (lang) in een stuk aluminium gezeten hebben ook altijd af in plaats van dat ze netjes los draaien ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 april 2010 08:48 AM
  [ # 20 ]

Het helpt alleen als de beide metalen geen contact meer met elkaar maken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 april 2010 09:15 AM
  [ # 21 ]

Allemaal leuk en aardig, maar waarom ga je goede wieldoppen verboren terwijl goede klemmen de zaak ook muurvast houden?

Citroen!

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 16 april 2010 01:52 AM
  [ # 22 ]

Ik heb de wieldoppen laten zien bij Citroclassique. Ook daar vond men dat de klemmen in prima staat waren. Geen enkele aanleiding dat ze eraf zouden vliegen. Omdat het toch 2x gebeurd is, had ik daar geen goed gevoel bij. Tot nu toe is er niks gebeurd, maar de 3e keer had er iets of iemand geraakt kunnen worden. Dan wil ik niet zegeen: Tsja, het is al 2x eerder gebeurd.

Ik heb wel het vermoeden, dat de balanceergewichtjes op de velg ervoor zorgen dat de klemmetjes hun werk niet goed kunnen doen. Misschien zou de dop “dieper” in de velg moeten liggen, maar dat dat niet kan door de gewichtjes. En dat kan de reden zijn dat ze niet goed klem zitten, en er dus af vliegen. Bij mij zit in ieder geval rechtsvoor een behoorlijk balanceergewichtje.

Ik durf nu met een gerust hart weer met 4 wieldoppen te rijden.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 16 april 2010 02:39 PM
  [ # 23 ]

Ik verloor voor het eerst ook een wieldop in hartje Amsterdam, rinkelend ging ie de stoep op en parkeerde netjes schuin tegen een container (als je het zou willen lukt zoiets niet). Had de velgen nieuw gespoten dus de verflaag was de boosdoener. Daarvoor 70.000km zonder dopverlies gereden.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook