1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroen XM 2.1 diesel classic met klima?
Draakje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 16-04-2010

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 april 2010 01:05 AM

Hallo mede citroeners..

ik heb enige jaren geleden een Citroen XM 2.1 D12 gekocht ongeblazen (dus zonder turbo) en die tot 455.000 met plezier gereden. daarna een V6 VSX en daarna een V6 Exclusive gekocht.

inmiddels ben ik verhuisd en zoek hier in DE een XM en vond er een een D12 met het eenspaaksstuur maar die geeft aan dat hij ook klima heeft?

er staan op de foto’s wel temperaturen (18/22enzovoorts) en zit een extra knop rechts naast het stuur.

werdt deze auto uit 1990 met 180.000 km orgineel voor de diesel al met klima geleverd?

groetjes

Jeroen

Afbeelding Bijlagen
!!qy,(0!BG0~$(KGrHgoH-DQEjlLlt51ZBKnVEmeVpg~~_27.jpg!!qy,YEwB20~$(KGrHgoH-DgEjlLlgJ6SBKnVEuF9LQ~~_27.jpg!!qy,YtwBm0~$(KGrHgoH-DUEjlLlw8DFBKnVFEITLw~~_27.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 april 2010 10:07 AM
  [ # 1 ]

Op de foto van het interieur is te zien dat er rechts van het contactslot 4 drukknoppen zitten.
Bij een serie 1 is de meest rechtse de drukknop om de airco aan/uit te zetten.
Er zou dus airco in kunnen zetten.
Kan je niet om een foto met de motorkap open vragen, de filterdroger moet dan zichtbaar zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Draakje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 16-04-2010

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 april 2010 10:10 AM
  [ # 2 ]

ik zal gelijk een mail sturen. deze auto staat in dusseldorf en ik moet eerlijk zeggen heb een serie 1 gehad met de grote spoiler (veel problemen met remschijven gehad) en de nieuwe serie gehad vanaf 1996 met digitale klima dus zal een foto vragen. vind die grote spoiler toch altijd erg mooi

en 182.000 km voor een diesel is niet veel toch?

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 april 2010 10:14 AM
  [ # 3 ]

Dan issie nog niet eens ingelopen Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Draakje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 16-04-2010

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 april 2010 10:17 AM
  [ # 4 ]

daarbij krijg ik een nieuwe TÚV en AU erop die 2 jaar geldig is en de lak heeft 1 klein deukje rechts achterin maar dat mag geen woorden hebben voor een auto van 20 jaar oud

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 april 2010 10:51 AM
  [ # 5 ]

Vraag anders even het chassisnr. Dan kunnen we (ik of iemand anders met een service.citroen.com account) je precies vertellen waarmee die auto uitgerust is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Draakje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 16-04-2010

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 april 2010 11:05 AM
  [ # 6 ]

hoi hoi ;

ik heb inmiddels een email gestuurd naar de verkoper of hij me een foto kan mailen met de motorruimte open zodat ik kan kijken of er klima in zit. als ik de foto vergroot zie ik wel een knopje met een ijsspegeltje lijkt het wel.

nu weet ik dat een TD meer kracht heeft maar die vind je hier ook wel maar dan wel met km standen boven de 300.000 km.

vond een hele mooie groene XM 2.5 TD maar met 340.000 km zonder au en hu

die 2.1 diesel heeft nog weinig gelopen. en heb goede ervaringen met een 2.1 diesel (ongeblazen)

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 april 2010 11:07 AM
  [ # 7 ]

Tja, ik heb mijn TD gekocht met 350 op de teller. Ze kunnen het hebben hoor Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Draakje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 16-04-2010

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 april 2010 11:39 AM
  [ # 8 ]

Hoi Matthijs,

ja okay in NL is dat ook geen probleem maar hier in DE rijden ze niet zachtjes. hier komt je een diesel gewoon met 200 voorbij blazen als ze het kunnen en aan de ene kant is dat niet verkeerd omdat ze dan ook goed schoon geblazen worden maar het verlengd de levensduur niet altijd omdat de XM niet is gebouwd voor scheuren.

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 april 2010 12:04 PM
  [ # 9 ]

Niet scheuren als zo hard mogelijk optrekken, afremmen, driftend door de bocht etc. Maar hi-speed over de autobahn? Lijkt me geen enkel probleem.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 april 2010 01:02 PM
  [ # 11 ]

Hangt er nogal vanaf wat je er mee wil. Wil je rap kunnen inhalen op twee-baanswegen of moet je vaak met een caravan over de alpen, dan zou ik voor de 2.5TD gaan.
Wil je met zo min mogelijk zorgen/kosten, vele snelwegkilometers maken, dan zou ik voor de 2.1D gaan. Die heeft namelijk minder km’s op de teller, is een probleemloos blok, maar mist power.

Uiteraard is dit alleen op basis van de informatie op de site. Alle problemen die niet vermeld zijn en/of niet op de foto staan ken ik niet. Hetzelfde geldt voor de staat van het onderhoud. Een slecht onderhouden 2.1D kan je veek meer problemen opleveren dan een 2.5TD in topstaat.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 april 2010 01:18 PM
  [ # 12 ]

Realiseer je wel dat die 25td een potentieel probleem verhaal zou kunnen worden. De meesten die een xm diesel zoeken lopen echt om de 25td heen ivm de warmte afvoer problemen met alle gevolgen van dien. Het kan prima gana, maar het is niet de zelfde probleemloze motor als de 21D.

Het is niet voor niets dat de 25td in de mooiste uitvoeringen vaak voor lage prijzen worden aangeboden.

Profiel  
 
Draakje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 16-04-2010

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 april 2010 01:42 PM
  [ # 13 ]
Brian schreef:

Hangt er nogal vanaf wat je er mee wil. Wil je rap kunnen inhalen op twee-baanswegen of moet je vaak met een caravan over de alpen, dan zou ik voor de 2.5TD gaan.
Wil je met zo min mogelijk zorgen/kosten, vele snelwegkilometers maken, dan zou ik voor de 2.1D gaan. Die heeft namelijk minder km’s op de teller, is een probleemloos blok, maar mist power.

Uiteraard is dit alleen op basis van de informatie op de site. Alle problemen die niet vermeld zijn en/of niet op de foto staan ken ik niet. Hetzelfde geldt voor de staat van het onderhoud. Een slecht onderhouden 2.1D kan je veek meer problemen opleveren dan een 2.5TD in topstaat.


Heb zelf al een keer een 2.1 D12 gehad en daar probleemloos 455.000 km mee gereden. okay de remschijven waren elke keer verrot maar bleek dat de dealer het niet goed deed. de TD is hier in duitsland vaak toch op zijn staart getrapt en mijn bedoeling is om afstanden te rijden. als ik 150 ga ga ik hard zat.

ik rij elke dag 140 km voor woon werk verkeer en moet dus een betrouwbare auto hebben en de XM heeft toch mijn voorkeur weer. heb in de tussentijd een misstap gemaakt naar Lancia en Opel en zat zelfs aan een BMW 5 serie te denken maar de XM liefde komt weer naar boven

dus concreet. elke dag gewoon comfortabel naar Apeldoorn vanaf Emmerich en weer terug af en toe van Emmerich naar Emmen en terug dus gewoon cruisen..

ik hoef geen sleurhut te trekken want ik hou niet van camperen

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  
 
Draakje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 16-04-2010

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 april 2010 01:44 PM
  [ # 14 ]
gompy58 schreef:

Realiseer je wel dat die 25td een potentieel probleem verhaal zou kunnen worden. De meesten die een xm diesel zoeken lopen echt om de 25td heen ivm de warmte afvoer problemen met alle gevolgen van dien. Het kan prima gana, maar het is niet de zelfde probleemloze motor als de 21D.

Het is niet voor niets dat de 25td in de mooiste uitvoeringen vaak voor lage prijzen worden aangeboden.

ik vind het idd vreemd dat een XM 2.5 TD Exclusive aangeboden wordt voor nog geen 2000 euro maar daarentegen de prijzen in DE liggen aanzienlijk lager dan in NL. (mede door niet afdragen van BPM)

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 april 2010 01:47 PM
  [ # 15 ]
Draakje schreef:
Brian schreef:

Hangt er nogal vanaf wat je er mee wil. Wil je rap kunnen inhalen op twee-baanswegen of moet je vaak met een caravan over de alpen, dan zou ik voor de 2.5TD gaan.
Wil je met zo min mogelijk zorgen/kosten, vele snelwegkilometers maken, dan zou ik voor de 2.1D gaan. Die heeft namelijk minder km’s op de teller, is een probleemloos blok, maar mist power.

Uiteraard is dit alleen op basis van de informatie op de site. Alle problemen die niet vermeld zijn en/of niet op de foto staan ken ik niet. Hetzelfde geldt voor de staat van het onderhoud. Een slecht onderhouden 2.1D kan je veek meer problemen opleveren dan een 2.5TD in topstaat.


Heb zelf al een keer een 2.1 D12 gehad en daar probleemloos 455.000 km mee gereden. okay de remschijven waren elke keer verrot maar bleek dat de dealer het niet goed deed. de TD is hier in duitsland vaak toch op zijn staart getrapt en mijn bedoeling is om afstanden te rijden. als ik 150 ga ga ik hard zat.

ik rij elke dag 140 km voor woon werk verkeer en moet dus een betrouwbare auto hebben en de XM heeft toch mijn voorkeur weer. heb in de tussentijd een misstap gemaakt naar Lancia en Opel en zat zelfs aan een BMW 5 serie te denken maar de XM liefde komt weer naar boven

dus concreet. elke dag gewoon comfortabel naar Apeldoorn vanaf Emmerich en weer terug af en toe van Emmerich naar Emmen en terug dus gewoon cruisen..

ik hoef geen sleurhut te trekken want ik hou niet van camperen

Als ik dat zo hoor, zou ik voor de D12 gaan.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook