Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Het zit niet mee, ik had al vermoedens dat cil.2 niet mee deed met de andere 3, maar na meting heb ik zekerheid. De ontsteking kon het niet zijn; als ik de 2e bougiekabel bij de verdeler lostrok (au! ) liep de motor even slecht als met de kabel erop, de vonk sloeg zelfs over naar de kabel over 3 cm!
Bougies er uit gehaald, allemaal even lichtbruin. toen de compressiemeter er op: 1: tot12 bar, 2: 2bar!, 3: 11 bar, 4: 11 bar.
Na wat olie op de 2e cil. te hebben laten lopen, nog steeds 2 bar, je hoort ook duidelijk gesis bij een van de (uitlaat?) kleppen.
Ik had op de beurs in Reims al een mooie kop gekocht, die zal ik nu helemaal reviseren/prepareren en daarna omwisselen voor de huidige. Dan hoeft de DS maar een dag stil te staan.
Ik kan trouwens gewoon 120/130 km/h rijden met wel wat meer trillingen maar niet met gas helemaal in of moeizame acceleratie. Ik heb van diverse personen begrepen dat je op 3 cilinders niet boven de 100 kan rijden zonder gas-op-de-plank en moeizame acceleratie?
Alleen bij stationair lopen heb ik last ven de onbalans/trillingen en een ‘doeb-doeb’ / ‘boot’-geluid bij de uitlaat.
Weet iemand waar ik de natrium/sodium uitleetkleppen nog kan krijgen? Citropieces en Retrostock hebben ze op internet te koop staan, maar ik wacht nog op bevestiging.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb met mijn 21ie wel eens gehad dat 1 injector niet mee deed (stekker los), en dat merk je meteen in motorvermogen. Ik kwam nog wel boven de honderd, maar heel moeizaam.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik weet bijna zeker dat het een verbrande klep is, dus uit elkaar die handel.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Brian schreef:Ik heb met mijn 21ie wel eens gehad dat 1 injector niet mee deed (stekker los), en dat merk je meteen in motorvermogen. Ik kwam nog wel boven de honderd, maar heel moeizaam.
2 bar compressie geeft iets anders aan, zou ik denken….
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat weet ik wel, maar ik reageerde alleen maar op de volgende tekst:
camemBert schreef:Ik heb van diverse personen begrepen dat je op 3 cilinders niet boven de 100 kan rijden zonder gas-op-de-plank en moeizame acceleratie?
Als ik meteen had gequote uit het daaraan voorafgaande bericht was het misschien in één keer duidelijk geweest.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Duidelijk…
Copain van DS-TT
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik neem aan dat je zeker weet dat de klepspeling goed is.
Succes met de kop revisie
Voorzitter stichting DS-TT
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper