Het ontbreken van de stuurbekrachtiging in de oudere ID’s is ondervangen door een groter stuur. Vanwege dit grotere stuur is de armsteun voor de bestuurder komen te vervallen, vandaar 3 steunen totaal.

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ok, duidelijk, bedankt!
Oh, daarom. Ik had ooit een ID uit ‘62, met vier armsteunen, die had inderdaad stuurbekrachtiging. Mijn huidige ID, zonder bekrachtiging heeft een vlak paneel. Als ik het goed begrijp past een vierde armsteun niet zonder stuurbekrachtiging/met groot stuur? Daar moet ik dan op letten, ik wil het interieur van mijn ID vervangen en ik was al op zoek naar een vierde paneel mét armsteun.
ID19B 1967
volgens mij past een deur met armsteun en een groot stuur wel. Ik heb zelf een DSpecial zonder stuurbekrachtiging en deuren met armsteunen. Dit is geen enkel probleem.
Klopt, de oude DS’en met stuurbekrachtiging hadden trouwens ook geen 4e armsteun.
hansvdw schreef:volgens mij past een deur met armsteun en een groot stuur wel. Ik heb zelf een DSpecial zonder stuurbekrachtiging en deuren met armsteunen. Dit is geen enkel probleem.
Het past wel maar het schijnt dat de armsteun je elleboog in de weg zit bij het sturen. Er zullen (zoals het citroen betaamt) wel weer uitzonderingen zijn maar het weglaten van de bestuurdersarmsteun geldt voor de oude ID’s (D specials e.d. zullen misschien anders zijn)
alexander schreef:Klopt, de oude DS’en met stuurbekrachtiging hadden trouwens ook geen 4e armsteun.
Goh, ik wist altijd wel dat er delen àf waren van die oude ID, maar er waren dus ook wat delen bijgezet.Ik vond dat erg lekker rijden met die armsteun. In het midden had ik er geen meer en gordels zaten er ook niet in. Mijn vriendin lag vaak binnen de kortste keren te slapen met haar hoofd op mijn schoot- een hele grote plus van de ID.
ID19B 1967
Het heeft wat langer geduurt dan gehoopt maar ik heb mijn oude schuimdeel naar Rene Schoone gestuurd. als het goed is krijg ik volgende week 3 nieuwe vullingen terug. Rene weet precies waar ik het over heb en ik heb dan ook goede hoop dat ik mooie vullingen krijg. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groet,
Jeroen.