Vanmiddag een kilometer of vijf van huis gestrand met mijn DSuper5. Tussen versnellingshandle en bak is iets gebroken/losgeschoten. Ik ga vanavond terug om te kijken of ik het ter plekke kan maken. Als dat niet lukt, wordt het slepen.
Vraag: waar kan ik aan de voorzijde het beste de sleepkabel vastmaken?
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met een stevig touw om de onderste draagarmen een driehoek maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als je met 2-en bent en het is maar 5 km kun je ook met de hand de bak in laten schakelen door je maatje: starten, koppeling intrappen en schakelas verdraaien, zit je in een versnelling om mee thuis te komen. Het is wel 3 of 4, dus kalmpjes aan met de koppeling.
Zou zonder maatje trouwens ook gaan, bedenk ik me nu…
vlietmansje schreef:...Zou zonder maatje trouwens ook gaan, bedenk ik me nu…
Maar dan wel een bezemsteel meenemen om de koppeling in te duwen….




























Totaal aantal Berichten: 9568
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sommige DS’en, waaronder de mijne, zijn voorzien van een sleepoog aan de voorkant.
Dit zit achter het rubber van de voorbumper, aan de onderkant van de kinnebak.
Overigens, zonder bezemsteel lukt het ook.
Niet starten, onder de kap in een versnelling zetten, instappen, koppeling in, starten en rijden maar!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Yep!
Vanmorgen de auto opgehaald. Ondanks de slimme tip om de auto in de versnelling te zetten, toch maar voor slepen gekozen. Dit vanwege de vele (ca.6) stoplichten en het gevaar van afslaan. Ging prima: kabel bevestigd aan de twee ‘hefarmen’.
Zojuist naar de oorzaak van de “lamme” versnellingshandle gezocht. Het kunststoffen schanierpunt aan het eind van de commandostang (bij de bak) is afgebroken. Dus eerst maar even lang de dichtstbijzijnde DS-specialist, in mijn geval Cyril Sars in Doetinchem.
Groet en bedankt voor de tips.
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Marcel Gosselink schreef:Het kunststoffen schanierpunt aan het eind van de commandostang (bij de bak) is afgebroken. Dus eerst maar even lang de dichtstbijzijnde DS-specialist, in mijn geval Cyril Sars in Doetinchem.
Heb ik ook eens gehad, Huub in’t Zand kon hem zo voor mij opsturen, scheelt jou een ritje misschien?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Goed idee Gelijk maar even bestellen.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: