Net de auto gerestaureerd en dan zou je denken dat je het water buiten kunt houden. Niets was minder waar. Bij de linkervoordeur zag ik water op de drempel liggen, nadat ik de auto had gewassen. Het zijpaneel eraf gehaald en de afdekplastics. Hierna iemand water tegen de ruit laten gooien en ziedaar. Water kwam tussen de ruit en het raamrubber de deur in waarna dit keurig netjes op de drempel druppelde. Gevonden dacht ik. Een nieuw raamrubber erin dat beter aansloot op de ruit en vandaag weer iemand water tegen de ruit laten gooien. Weer water de deur in, maar niet meer tussen het raamrubber en de ruit door. Nu blijkt het water via de voor- en achterkant van de ruit in de deur te lopen (Ook via de geleiders van de ruit). Daar zit ruimte tussen de ruit en de deur, die volgens mij niet dicht is te krijgen. Is dit normaal? Ofwel loopt er altijd water bij een regenbui de binnenkant van de deuren in? Volgende vraag: Zo ja, moeten de afdekplastics er o.a. voor zorgen dat dit water niet bij de zijpanelen kan komen? Lang verhaal geworden, maar goed.
Ja en ja.
En je moet er voor zorgen dat de gaatjes onderin de deur open zijn zodat het water dat de deur in loopt er weer uit kan lopen.
Oké dan weet ik dat dit zo hoort. De gaatjes zijn open en ik heb het plastic en de deurpaneel weer gemonteerd. Bedankt voor het antwoord.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ben blij dat Eric je van veel werk en frustratie af heeft kunnen helpen.
Denk wel aan goede anti-roest behandeling (was) in de binnenkanten van je portieren, onderin.
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Ik had de binnenkant al ingespoten met ml. Zoveel dat het via de gaatjes weer naar buiten kwam. Dus dat zit wel goed.

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
matombo schreef:Ik had de binnenkant al ingespoten met ml. Zoveel dat het via de gaatjes weer naar buiten kwam. Dus dat zit wel goed.
gaatjes niet vol/dicht laten lopen, nog ff checken.
Belangrijk is ook de plaats van de gaatjes, laagste punt, bij liep het water pas uit de deur in de eerste bocht.. Als de ML er nu uit loopt zal er geen water in blijven staan.
Gaatjes ook voor en achter maken.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
De gaatjes zijn nog open. Er zijn nieuwe deurbakken in gekomen en ik neem aan dat die gaatjes dus wel op de juiste plaats zitten.