Ontluchtingsnippel hogedrukpomp
DJ
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 17-08-2004

Gepost: 28 april 2010 09:41 PM

Ik heb een ID 19P uit 1959 en wil het hydr. systeem ontluchten, ik kan de ontluchtingsnippel echter niet vinden.Is er iemand die een foto heeft waarop ik kan zien waar de ontluchtingsnippel zit.

Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 29 april 2010 08:45 AM
  [ # 1 ]

Bedoel je het ventiel op de hd regelaar?
Ik weet niet of het in 1959 ook al zo zat. Maar zo is de situatie in ieder geval in de latere jaren.


Ventiel = boutje 9.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 april 2010 11:46 AM
  [ # 2 ]

En alleen een stukje los draaien, niet helemaal eruit want dan schiet het kogeltje eruit. (nr.23)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 29 april 2010 11:59 AM
  [ # 3 ]

Ik heb geen plaatje voor je, maar bij de oude type’s heeft die ontluchtingsbout een kop met sleutelwijdte 8

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 29 april 2010 01:10 PM
  [ # 4 ]
repelsteeltje schreef:

bij de oude type’s heeft die ontluchtingsbout een kop met sleutelwijdte 8


oude type zou dan deze moeten zijn,


andere type ,

 

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 29 april 2010 02:37 PM
  [ # 5 ]

Bij mijn IE zit de regelaar met de bol voor op de versn.bak vanwege dat de oliekoeler tegen het blok op de plek zit van de regelaar. Hiervoor is zelfs een deuk in de koeltunnel gemaakt om er ruimte voor te maken.
Mijn probleem is nu dat ik nu niet zomaar bij het schroefje kan, ik moet de steunbalk van het reservewiel, de lichtbediening en de koeltunnel er voor verwijderen. Heeft iemand wel eens aan een verlengstangetje of hendeltje gedacht/gewerkt om de stelschroef vanaf een bereikbare plek te bedienen?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 april 2010 02:58 PM
  [ # 6 ]

Waarom zou je de stelschroef ingebouwd willen bedienen. Als het goed is wordt de HD-regelaar goed afgesteld voor je hem inbouwt, en daarna hoef je er toch niet meer bij?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 29 april 2010 05:55 PM
  [ # 7 ]
Brian schreef:

Waarom zou je de stelschroef ingebouwd willen bedienen. Als het goed is wordt de HD-regelaar goed afgesteld voor je hem inbouwt, en daarna hoef je er toch niet meer bij?

Misschien om het systeem drukloos te maken?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 april 2010 09:28 PM
  [ # 8 ]

camemBert heeft het over de stelschroef waar hij bij wil kunnen, niet het ontlastschroefje/otluchtingsnippeltje. Dus de schroef om de drukken af te kunnen stellen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 29 april 2010 09:45 PM
  [ # 9 ]

Ik dacht niet dat die drukken zo even met een schroefje te verstellen waren. Volgens mij worden die door de veer en evt. shims bepaald.
Hij zal toch wel de ontlastschroef bedoelen….

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 29 april 2010 10:34 PM
  [ # 10 ]

Het boek van Citroen ” cursus hydaulische systeemen en organen ”  geeft het volgende aan voor LHS systeem, zie laatste alinea


men omschrijft het als ontluchtingsschroef, dat moet wel de ontlastschroef zijn.

Profiel  
 
DJ
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 17-08-2004

Gepost: 30 april 2010 12:28 PM
  [ # 11 ]

Gents,

Bedankt voor alle reacties, het is idd het oude type met boutje nr 9 op de tekening.

Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook