Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gewoon de gok wagen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Als het vakantie was geweest dan had ik gezegd ‘maten, we gaan op vakantie naar Lyon en misschien komen we met 2 auto’s terug’. Maar nu heb ik er 1) geen tijd en 2) geen budget (om een serieuze gok te wagen) voor.
Dat en het feit dat het techniek is die ik nog niet ken (carburateur… en veel vermogen), dat ik niet kan lassen (en geen apparatuur heb) en dat ik het ding moet importeren (inclusief nodige kosten en miserie) zorgen ervoor dat ik dan goedkoper met mijn niet oldtimer blijf rijden*
Maar misschien ziet iemand er hier zijn heil wel in
*hoofdreden van een oldtimer nemen is dat het goedkoper is om te rijden (of dat ik voor even veel geld veel meer in onderhoud en kosten kan steken). De bijkomende reden is dat ik dan 2 auto’s heb staan en er dus 1 grondig kan aangepakt worden.

- BX Sport MK2
- AX GT chic
1 rijden en de ander aanpakken. Kan mooi toch? Goedkoop km maken met een oltimer geloof ik niet zo in. Een goedkope oltimer in aanschaf tenminste. Een gerestaureerde is een ander verhaal.
Ik betaal nu voor mijn BX 395 euro belasting per jaar. Als ik nu een oldtimer BX zou hebben dan zou dat terugvallen op 36,- euro per jaar, dan hou ik 355,- euro per jaar over om éxtra in onderhoud te steken.
Als je niet moet laten lassen dan kost een oldtimer BX toch geen 355,- euro aan onderhoud duurder dan een niet-oldtimer BX?
Als je dan nog de verzekering neemt, die is ook jaarlijks een 200,- euro goedkoper dan voor een niet oldtimer-BX dan heb je toch een goede 500,- euro extra dat je elk jaar in onderhoud kan steken. En steek het dan liever in een BX dan dat ik het aan de staat geef.
Ik geloof dus dat ik daadwerkelijk goedkoper in een oldtimer-BX kan rijden dan in een niet-oldimter BX. Maar het feit dat deze gewoon te ver staat zorgt ervoor dat het ophoudt Dus is die discussie hier eignelijk niet aan de orde (voor de mods hier dadelijk komen zeggen dat we wel erg ver afwijken
)

- BX Sport MK2
- AX GT chic
interesante onderdelen donor:
http://forum.andre-citroen-club.de/showthread.php?t=100920

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Bijzonder mooie, origineel NL 19 TZi Break met airco en ABS. Eigenaar heeft alleen te veel naar Franse CX-advertenties gekeken, vanwege hoogste stand…

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BunnY schreef:BunnY schreef:Spijtig van die koppakking en dat hij zo ver staat…
Wat foto’s binnen gekregen:
Scharnieren zien er nog goed uit precies, dorpels ook, maar de lasnaden in de paravanbak (links op de foto van de motor) en die naad aan het spatbord aan de accu-kant zijn wat zorgwekkender.Als het ding dichterbij stond dan had ik er serieus nog wel eens naar gaan kijken en overwogen hem erbij te nemen (en dan de zwarte eens grondig aan te pakken én gedurende die tijd rijtax uit te sparen) maar ik heb geen zin om in Lyon aan te komen en dan te ontdekken dat hij zo rot als snot is. Anders wel zin gehad in een oudje.
Kan de mens toch ook moeilijk vragen om een foto van het subframe en de leidingen te maken. En dan de spatborden en bumpers er af te halen om te observeren hoe het er daar uit ziet
Het zal misschien al eerder gezegd zijn, maar in de adv. staat dat de motor gewisseld is, na een lekke koppakking. Als ‘t goed is, is er dus weinig spijtigs aan de huidige koppakking
Die lasnaden in de paravanbak zijn volgens mij eerder krassen omdat de kachelmotor gewisseld is ofzo, de afdekplaat ontbreekt ook. Of ik zie niet wat je bedoelt. Roest ziet er verder ook niet alarmerend uit. Het is een Zuidfranse BX, dus als je ergens kans hebt een redelijk roestvrije tegen te komen…
Hilko16TZI schreef:Vanwege de meneer die hem aanbiedt?
Laatst nog een stuk met deze BX rondgereden, rijdt toch best wel grappig. Jammer dat hij maar 4 versnellingen heeft, en dat de bumpers niet mooi meer zijn. (en ik vind hem veel te traag, als je eenmaal wat anders gewend bent in een bx…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik kan m’n motor weer terug kopen : http://link.marktplaats.nl/339443466

Totaal aantal Berichten: 16
- ZX 1.4i Reflex 3-deurs
http://link.marktplaats.nl/342553391
Deze auto is van een vriend van mij. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat hij hem weg doet en heb overwogen om hem zelf te kopen en mijn ZX te verkopen. Aangezien ik dan qua bouwjaar zo even 7 jaar achteruit ga en die BX ook meer benzine verbruikt dan mijn ZX doe ik het toch maar niet.
Daarom zet ik hem hier maar even in de aandacht.
Kwam nog wat tegen op leboncoin.fr, een BX Sport met weinig km’s en dealeronderhouden en binnenkort (of misschien zelfs al) belasting vrij
http://www.leboncoin.fr/voitures/92056864.htm?ca=22_s
En niet te ver weg, ZO van Parijs… Is wel erg aantekkelijk; binnenkort belasting vrij in de buurt van een vriendin van mij +/- 150 km alleen zit een beetje met mijn eigen locatie… Scheveningen, dus zoute zeelucht

Totaal aantal Berichten: 1161
- C5 2.0 16v Comfort
14 RE-tje uit 1983 voor een schappelijke prijs; http://link.marktplaats.nl/341243959
Met z’n vieren in je Eendje.
Is dit een uitvoering met dat zeldzame leder? of is het een eigen verzinsel?
Achteraf ingeklust? Want dat deurpaneel is niet echt strak te noemen ???

- BX Sport MK2
- AX GT chic
op de foto iig wel leuk! voor het geld….