1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aansluiten Continental Edison radio
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 02 mei 2010 07:36 PM

Vandaag op Citromobile een mooie Continental Edison radio (met FM/MF) gekocht voor mijn derde neus DS.

Aan de bijgeleverde stekker zitten drie draden: een zwarte met een zweefzekering (dat zal de plus zijn) en twee grijze, die vermoedelijk voor de speaker(s) zijn.

Vraag 1: Plaats ik voor een min gewoon een massadraadje aan de behuizing van de radio? Een van de twee boutjes waar je de radio mee vastzet bijvoordbeeld?

Vraag 2: Welke van die twee grijze draadjes (midden en buiten) is de plus voor de speaker en welke is de min?

Ik heb door het forum gezocht naar de antwoorden maar niks bruikbaars gevonden.

Merci!

Daniel

Afbeelding Bijlagen
foto.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2426
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 mei 2010 08:44 PM
  [ # 1 ]

Als er 1 speaker op kan en je hebt dus maar 2 aansluitdraden voor de speaker dan maakt + of - niet uit.
Het is bij oude radio’s heel gewoon dat massa aan het cassisdeel van de radio wordt aangesloten.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 mei 2010 07:26 PM
  [ # 2 ]

Kijk, daar heb ik wat aan. Hartstikke bedankt!

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43374
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 mei 2010 07:54 PM
  [ # 3 ]

let op dat je de radio met 2 hele korte boutjes vastzet! anders is ie meteen stuk…. te lange boutjes komen te ver de radio in en slopen de boel. M5 en dan héél kort zodat ie net vast zit. Ik meen m5x10…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 mei 2010 08:23 PM
  [ # 4 ]

Daar was ik (via dit forum) al voor gewaarschuwd, maar ik had gelukt want de boutjes zaten bij de radio.

Er zit eerst nog een ringetje op en dan hou ik nog 9mm draadeind over. Dat gaat dus in orde komen.

Afbeelding Bijlagen
foto-1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 mei 2010 08:41 PM
  [ # 5 ]

Nu we toch bezig zijn: bijgaand de foto van de aansluitkabel van de Continental Edison.

Aan de plus-draad zit een glaszekering in de zwarte behuizing. Tot zover niks aan de hand, hoogstens welke glaszekering er in moet. Is onleesbaar.

Maar wat is die rood-bruine raket verder op de draad? Nog nooit gezien!

Afbeelding Bijlagen
foto-2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 03 mei 2010 08:43 PM
  [ # 6 ]

Het lijkt wel op een onderdeel voor het ontstoren van je radio…

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2981
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 mei 2010 09:14 PM
  [ # 7 ]

“vroeger” hadden autoradio’s altijd zo’n ontstoringsspoel in de + draad zitten. Zonder geven ze erg veel storing van de ontsteking en de dynamo. Analoge techniek met een zeer simpel voedings gedeelte.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 mei 2010 09:36 PM
  [ # 8 ]

En voila! Nog wijzer geworden!

En dan nu nog de vraag over de glaszekering. Ik moet aan de leesbril denk ik, want het is op het blote oog niet te ontcijferen…

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2981
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 mei 2010 12:13 AM
  [ # 9 ]

De zekering is niet kritisch. Gaat er om dat hij er uit gaat als er sluiting naar massa komt. Ik dank 1 tot 5 amp.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 04 mei 2010 12:50 AM
  [ # 10 ]

Zekering schoongemaakt, felle lamp er bij, diep concentreren: 6 Ampere.

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 04 mei 2010 12:51 AM
  [ # 11 ]

Al met al is dit toch best een informatief draadje geworden. Met dank aan alle bijdragen!

Groet Daniel

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 05 juli 2010 11:34 PM
  [ # 12 ]

Edit moderator:

Post verwijderd wegens 2x herhaling, zodat deze post 3x voorkwam.

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 augustus 2010 02:57 PM
  [ # 13 ]

Ik heb me ook een Continental edison aangeschaft met FM, zoals de T.S
Helaas beschik ik niet over een aansluitschema met de potmeter/balans regelaar.
Weet iemand hoe dit aan te sluiten ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 07 juli 2012 10:31 PM
  [ # 14 ]
Daniel Brochet schreef:

Nu we toch bezig zijn: bijgaand de foto van de aansluitkabel van de Continental Edison.

Aan de plus-draad zit een glaszekering in de zwarte behuizing. Tot zover niks aan de hand, hoogstens welke glaszekering er in moet. Is onleesbaar.

Maar wat is die rood-bruine raket verder op de draad? Nog nooit gezien!

ik heb me net ook zo’n radio aangeschaft….

iemand enig idee waar ik aan die aansluit stekker kom ?
die zat er helaas niet bij

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 09 juli 2012 08:37 PM
  [ # 15 ]

klein schopje..
wie weet welke aansluit stekker er op die continental edison past en waar ik die evt kan bekomen ?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook