Hallo
Zal mij eerst ook hier even voorstellen alvorens mijn vraag hier te stellen.
Ben Johnny Meijboom en woonachtig in Meppel Drenthe, sinds oktober 2009 in het bezit van een DS ie pallas halfautomaat uit 1973 een verjaardag cadeau met natuurlijk ook het nodige werk.
Mijn bedoeling is om deze auto rijdend en low budget en stap voor stap zo ver als dat kan natuurlijk op te knappen.
Nu heb ik online bij Citroworld een nieuwe pallas hemel met schuim besteld en gekregen.
Nu heb ik de stof verwijderd van de pallas randen maar wat mij nu opvalt is dat het nieuwe schuim veel dunner is dan het oude en dat geeft dan volgens mij weer niet het zelfde resultaat/uitstraling moet ik het oude schuim laten zitten? Of deze verwijderen en valt dit straks niet meer op dat het dunner is . Graag jullie mening/of ervaring hier over.
Hier een paar foto’s van mijn DS
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Hallo !
Ik heb een dergelijke hemel in een niet pallas DS gelijmd, en het resultaat is prachtig. Dus er zit geen extra laag schuim onder ofzo. Ziet er heel “zacht” en sjiek uit !













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Welkom op dit forum.
Ik dit recent ook gedaan, de randen bekleed en de hemel geplakt.
Bij mij was het foam van de randen dunner als dat van de hemel.
Voor foto’s, kijk op mijn album bijna onderaan.
Peter.
bedankt voor julie reactie
haal het schuim er toch maar af denk ik.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
kom anders eens langs in Elim,bij hoogeveen kun je die van mij bekijken ik heb ze net vervangen, en nog een nieuwe set randen liggen..
inmiddels de hemmel en de randen er weer inziten
bij de rand boven de voorruit het schuim verwijderd.
ressultaat ziet er wel goed uit.
De achterzijde wil ik nog verranderen deze zijn recht uitgeknipt en moet in een hoek geplaatst worden.
Iemand nog tips voor de vouwen in de hoek?
zelf zit ik te denken om deze te stikken of is hier een andere oplosing voor.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bij mij waren die randen uit 1 stuk, dus 2 u vormige delen.
Ik heb ze er strak omheen gespannen en in de hoeken met contactlijm nagespannen.
Het resultaat is een strak geheel, zonder naad.
Er zitten van die haakjes aan de achterkant van de rand, daar kan je het goed aan opspannen.
Die hemel ziet er goed uit! hoe heb je dit gelijmd?
Groeten Peter.
Heb de hemel met M3 lijm (brezan)gelijmt dubbelzijdig ingespoten.
en natuurlijk met de handige tips van dit forum
Lijn in het midden van het dak en doek.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Heeft iemand een suggestie hoe aan stof te komen voor de afwerk dakrand aan de binnenkant bij een niet-pallas? Het gaat dus om de horizontale rand aan de onderkant van het dak, boven de binnenverlichting, op het bijgaande fotootje.
En tips hoe die stof aan te brengen zijn ook welkom
Hydro
Elle va comme les pompiers!
bel eens met citroclasique in Borculo,
die hebben dat vast op voorraad..
i.i.g wel alles stoffen voor dak bekleding, dus waarschijnlijk ook wel die voor de dakrand..
Heeft iemand een suggestie hoe aan stof te komen voor de afwerk dakrand aan de binnenkant bij een niet-pallas?
Bij citroworld hebben ze pallas maar ook non pallas hemelbekleding
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Dat is toch een rubber bij non-pallas?




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Bij een ID is een soort kunststof langs ribbel profiel. Bij een DS is het met stof bekleed. Zie bijvoorbeeld deze Nuanciers site, waar de eerdere foto ook vandaan komt (klik op blad cover en dan iets voorbij de helft):
Compartif DS-ID 1967
Op Citromobile heb ik bij René Schoone nagevraagd, maar die kwam het niet bekend voor. Vandaar mijn vraag.
Hydro
Elle va comme les pompiers!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Jij bedoelt deze foto met het stoffen materiaal.
Ik heb dat bij jouw auto voor het eerst gezien, het zal wel typerend zijn voor die jaren.
Groeten Peter.




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Hoi Peter,
Inderdaad, die stoffen sierlijst aan de binnenkant van het dak.
Ik was van plan de oude sierlijst van je DSuper over te nemen, maar ik kwam er onlangs achter dat het een ander soort bekleding heeft dan bij mijn DS. En ik wil het wel graag in zelfde stijl houden.
Plan is om met de hemelvaart mijn dak los te halen (geschroefd dak) en de stalen dakrand na te zien en te conserveren en daarna het dak weer netjes waterdicht met nieuwe rubbers te monteren. Nu kiert het rubber en na zaterdag ochtend rit naar Citromobile stond er water op de dorpels. Gelukkig staat ze meestal droog.
Als het dak los is, kan er ook gelijk makkelijk een nieuw hemeltje in. Maar dan wordt het ook tijd om de stoffen sierlijst op te knappen, anders misstaat dat weer.
Groetjes,
Hydro
Elle va comme les pompiers!














































Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rubbers van het dak lekker altijd. Het beste kit je het dak af nadat je het opnieuw gemonteerd hebt straks. Gewoon monteren met een nieuw rubber, daarna het rubber wat aan de buitenkant zit weer wegsnijden en het dak afkitten met SikeFlex van 3M.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste