11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De 16TGI van Veertien-E-tje is weer netjes.
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 16 mei 2010 09:29 PM
  [ # 151 ]

ben misschien erg niewschierig maar zat dit topic te lezen voor info over de distrubutie van een 1.6. Hoe is de stand nu? Geen schade wat betreft kleppen o.i.d?

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 16 mei 2010 11:56 PM
  [ # 152 ]

Dat is op dit moment nog niet bekend, ga deze week winkelen voor de betreffende onderdelen, maar uitgaande van eerdere opmerkingen over dit type motor lijkt klepbeschadiging me vrij onwaarschijnlijk, maar schijn kan ook bedriegen helaas Sad, maar dan is evt. een andere kop ook al snel geregeld.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 27 mei 2010 06:55 PM
  [ # 153 ]

Gisteren de onderdelen opgehaald bij de dealer, dus kunnen we gaan beginnen met monteren, binnenkort weer op de nederlandse wegen te zien, ben die fiat zingkesjento wel zat nu, maar had evengoed wel ff iets om mee te rijden.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 01 juni 2010 05:12 PM
  [ # 154 ]

Zo de boel zit er op gemonteerd en het start, daar is ook alles mee gezegd nu even, loopt niet stationair en reageert beroerd op gasgeven, en vind toch de kleppen een verdacht geluid maken !!! zal toch wel een andere kop op moeten ????, maar kan dit niet met zekerheid zeggen om dat de wagen toch wel goed door trekt in de versnellingen, ik ga er morgen ff mee verder en proberen er iets meer uit te halen, iemand nog ideeën ????? laat het me weten.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 juni 2010 07:25 PM
  [ # 155 ]

Timing al gecontroleerd? Zoja, meet eens compressie, dan weet je meer over de staat van de kleppen. Of meet klepspeling.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 01 juni 2010 08:11 PM
  [ # 156 ]

Timing 3 x gecontroleerd, compressiemeting laten doen was ik eigenlijk al van plan, geeft veel duidelijkheid lijkt mij.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 01 juni 2010 09:36 PM
  [ # 157 ]

als er kleppen stuk zijn loopt ie toch helemaal niet goed laat staan dat ie dan lekker doortrekt in de versnelling. De auto heeft toch een tijdje stil gestaan? kan er ook mee te maken hebben.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 juni 2010 10:00 PM
  [ # 158 ]

Ik zou sowieso checken of de bedrading van alle sensoren 100% zeker goed zitten. Volgens mij had laatst iemand hetzelfde probleem en die had uiteindelijk toch iets verkeerd zitten.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 01 juni 2010 10:15 PM
  [ # 159 ]
halfgaar schreef:

De auto heeft toch een tijdje stil gestaan? kan er ook mee te maken hebben.

Vanaf november zo’n beetje, maar zoals gezegd ga ik morgen proberen ff een wat langere rit maken en zien of het beter word.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 01 juni 2010 10:17 PM
  [ # 160 ]

@ vermond

Ik heb dat gelezen van die sensoren, met het verschil dat er bij mij geen bedrading los is geweest, maar evengoed ga ik morgen alle stekkers ff los en dan weer vast maken.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 juni 2010 10:39 PM
  [ # 161 ]

Oeps, ik denk altijd meteen in motorwissels Smile. Misschien toch kleppensoep dan….

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 01 juni 2010 10:51 PM
  [ # 162 ]

Motorwissel is een groot woord, had gedacht aan alleen de kop met wat vers spul er om heen, en dan weer vele gelukkige kilometers, het kan ook zijn dat dat een te zonnige gedachte is.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 juni 2010 11:20 PM
  [ # 163 ]

Ik bedoel dat ik meteen aan sensoren dacht omdat ik even met een motorwissel in m’n hoofd zat. Mijn 1.6 deed het weer goed na een nieuwe riem, dus je goede hoop is niet helemaal onterecht.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 01 juni 2010 11:25 PM
  [ # 164 ]

goede hoop heb ik wel ja, maar ga er morgen ff tegenaan, allerlei stekkers los en weer vast maken en ook ff de motor management comp ff wisselen, maar evengoed vrees ik toch voor kleppensoep Sad

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 02 juni 2010 11:31 AM
  [ # 165 ]

Vanmorgen ff alle stekkers losgehad en de motor management comp ff gewisseld, het maakt allemaal niets uit, hij start met veel moeite en loopt daarna rottig, heb de timing ook nog eens gecontroleerd d.m.v. onder ff en bout door het gaatje te steken en boven ook met tegelijkertijd de haynes er naast, het staat volgens mij allemaal goed, mocht iemand nog ideeën hebben over de timing hoor ik dat graag, dus toch kleppensoep vrees ik.

Ben met knäckor in overleg, die heeft nog een monopoint kop liggen Smile en kan deze t.z.t. gemonteerd gaan worden.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
 
11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook