















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik ben een koprevisie aan het voorbereiden (zie topic http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205075), ik heb al een gevlakte (IE) kop, nwe klepgeleiders, nwe inlaatkleppen, nwe klepseals, gevlakte stoterbussen en de klepveren van de oude kop.
Alleen de natrium gevulde uitlaatkleppen zijn niet nieuw te vinden.
1. Weet iemand waar deze nog te krijgen zijn?
2. Kan ik ‘gewone’ uitlaatkleppen gebruiken, wat mij niet wenselijk lijkt vanwege rijden op lpg.
3. Hoe slecht moeten oude kleppen zijn om niet meer te voldoen, kan je dat zien/opmeten?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Heb je al gevraagd bij Dirk Sassen? Ik zie ze daar op de website staan voor 126 euro.





























Totaal aantal Berichten: 10490
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
“Gewone” kleppen met dezelfde afmetingen moeten gewoon kunnen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sterker nog: Ik zou die natrium-gevulde kleppen niet eens overwegen, maar meteen voor massieve kleppen gaan.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mee eens. Ik heb zo ook bij een ds zien afbreken, met alle gevolgen van dien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10490
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gebeurde bij mijn 21ie met een tweedehandsmotor gelukkig bij het starten. Daardoor viel het nog mee…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
DriverD schreef:Sterker nog: Ik zou die natrium-gevulde kleppen niet eens overwegen, maar meteen voor massieve kleppen gaan.
Zelfs bij rijden op lpg?
waterman schreef:Mee eens. Ik heb zo ook bij een ds zien afbreken, met alle gevolgen van dien.
Waar breekt ie dan af? in de cilider, de geleiding of bij de klepveren?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
waar die afbreek is eigenlijk niet zo van belang , hij valt hoe dan ook in je cilinder ...en ze zijn slecht samen te drukken ....niet fijn voor cilinder en kop





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelfs bij rijden op LPG…
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Net als bij de SM kleppen bestaan ook de DS injectie kleppen, die dus feitelijk “holle” stelen hebben, uit 2 delen die aan elkaar gelast zijn. De kleppen breken meestal in de buurt van die las.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste