





Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Alle auto’s op leeftijd kosten geld. Mijn dagelijkse auto is een (helaas geen Citroen) Volvo 480…en daar zit af en toe ook het nodige aan kosten aan.
Ik ben wel nieuwsgierig waar je intussen al naar bent wezen kijken en wat je hebt proefgereden!

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Globaal kun je gewoon stellen dat een BX van pak-em-beet € 300,- voor tenminste € 1000,- achterstallig werk met zich meesleept. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het vergt wel enige kennis om die te vinden. Overigens zou ik een roestplekje minder bezwaarlijk vinden dan, zeg maar, een distributie van 4 jaar te oud of LHM die rood is in plaats van groen.
Een BX is absoluut geen slechte auto. BX-en zijn vaak slecht geworden omdat ze voor weinig gekocht zijn (lees: weinig waard zijn) en daarna niet fatsoenlijk onderhouden, omdat men daar het geld niet voor (over) heeft. Als je dat met een Benz doet, krijg je ook ellende





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Precies. Misbruik wordt bestraft.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Heb nog niet proefgereden in een BX laat staan dat ik ooit zelf in een BX achter het stuur gezeten heb. Heb dus zelf eigenlijk geen idee hoe het rijdt maar het gevoel wat ik bij de auto’s heb, is gewoon goed!
Aan de AX heb ik ook al behoorlijk wat reparaties zelf gedaan, vooral op gebied van remmerij. Ik was een leek en door middel van te doen en gewoon proberen heb ik de dingen geleerd. Een BX onderhouden, ‘t grootste gedeelte zal andere techniek zijn, dus dat is wennen. Maar dan heb ik weer een nieuwe uitdaging!
http://link.marktplaats.nl/348139378
De eigenaar van deze BX heb ik inmiddels een mail gestuurd met de vraag wat de problemen met de auto zijn en op welk vlak de auto waarschijnlijk nog onderhoud behoefd.
De man schrijft mij dat al het onderhoud door hem zelf gedaan is en dat dit zijn vierde BX is. Alle rekeningen zijn na te zien, schrijft hij er bij!
Citaat: Aan het veersysteem is nauwelijks onderhoud gepleegd, de retourleidingen zijn een paar jaar geleden vervangen. De bollen moeten zo langzamerhand wel een keer weer gevuld worden maar ze zijn nog allemaal heel ( de pomp blijft niet tikken niet als je op de rem staat).
Voor de rest mag ik langskomen om een proefrit te maken of de auto te laten keuren door derden is ook geen probleem.
Al met al lijkt me dit wel te vertrouwen! Maar is een aantal auto’s bekijken en tegen elkaar wegstrepen. Heb er nog absoluut geen haast bij, de AX rijdt nog en dat mag ze van mij ook nog wel even blijven doen..
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)






















Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Reken dan qua veersysteem in elk geval op:
- 5 nieuwe bollen (met geluk hervullen)
- spoelbeurt hydraulisch systeem
- nieuwe LHM
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Wat ook niet dé grote kost hoeft te zijn

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Punaxio schreef:
http://link.marktplaats.nl/348139378
De eigenaar van deze BX heb… (etcetera)
Let er bij een 1400 wel goed op of de koppakking niet door is. Onder andere het beruchte hoekje linksvoor (als je voor de auto staat). Kan jaren goed gaan, gaat ook vaak niet zo goed, met veel rotzooi tot gevolg. Verder moet je goed op de versnellingsbak letten, ook tijdens het rijden. Gierende bijgeluiden kunnen duiden op een versleten bak. Komt ook weer niet zo vaak voor, maar vaak genoeg om ervoor te waarschuwen. Over het algemeen zijn BX 1400’s technisch zeer betrouwbaar, buiten dat zijn het sleutelvriendelijke auto’s. Veel plezier met kijken en proefrijden, mocht je dat gaan doen.
O ja, nog een tip: neem als het even kan iemand mee die autotechnisch, en het liefst BX-specifiek, onderlegd is. Kan je een behoorlijke kat in de zak schelen.







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Deze 1.4 bix is toch dezelfde motor als in AX’en gebruikt is? Die hebben namelijk ook een koppakking probleem.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Dat klopt, en dat bedoel ik ook


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-bx-14-hatchback-5-drs-66126313.html
is niet duur!
startmotortje vervangen is het werk ook niet.
Hij is denk ik wel van 92 als ik het kenteken zo zie.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!






Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Mooie BX! Dit is inderdaad een 1992er. Je kut dit checken op:
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx (FB-RP-10)
Het kenteken invoeren en dan kun je een paar dingen achterhalen.
Volgens mij zijn de veerpootjes voor niet helemaal soepel, gezien de auto achter meer gezakt is dan voor. Misschien gezichtsbedrog, maar toch handig om te checken.
De auto heeft ook nog een coole spoiler achterop! Altijd leuk toch?
Dan zou ik eerder denken aan een remservo die niet helemaal lekker meer is als die achter zo snel inzakt





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ongeveer alle BX’en hangen achter eerder naar beneden dus daarvoor zou ik ‘m niet laten staan .





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
oeps, dubbelpeaust.





















Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Belastingvrije bix van een forumlid: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205244/
Heeft wat tlc nodig maar lijkt mij een uitstekende auto voor een liefhebbende student.
Voor de luxe zou je er een chic of gti interieur in kunnen proppen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30