




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Electronisch? Heb je er al in gekeken? Als het nog orgineel is zitten er 2 relais in. Indien het een electronische is, hoop ik voor je dat je er één van goede kwaliteit hebt. Dat zijn die electronische lang niet allemaal.
Citroen!
Het is een elektronische spanningsregelaar in de originele behuizing (staat eerder ook in de post) Het is dus niet meer origineel. Ik heb deze nieuw gekocht en heb hem net in de auto zitten. De originele heb ik wel (degene met relais) Alleen heb ik deze verwisseld voor een nieuwe elektronische om zeker te weten dat deze goed is.
We gaan er maar vanuit dat het een goede is, gekocht bij citroworld….. De regelaar moet zich nog gaan bewijzen





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik zou er zeker niet vanuit gaan, dat deze electronische regelaar goed is.
Als je de orginele regelaar ook hebt, zou ik die maar eens proberen.
Citroen!
Als ik een gloednieuwe regelaar koop bij een gerennomeerd bedrijf, kan ik er denk ik toch vanuit gaan dat deze in orde is.














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeg nooit nooit. Ook bij hun kan er natuurlijk wel eens een keertje iets mis gaan hé. Weet jij trouwens zeker dat je de boel goed hebt aangesloten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb het motorblok van de auto vervangen, toen ik het blok gedemonterd heb heb ik precies alles vastgelegd hoe alles zat. Dat zit nu ook weer op deze manier vast… zeker weten doe ik het dus niet. De auto heeft hiervoor 5jaar stilgestaan en had een vastgelopen motor. de bedrading is natuurlijk ook niet meer de jongste, het zou dus kunnen dat er ergens in de draadboom een breuk o.i.d zou kunnen zitten. Om dit uit te sluiten probeer ik de boel nu aan te sluiten zonder daarbij de draadboom te gebruiken. Dit om een eventuele draadbreuk uit te sluiten.
Ik zal alles zo direct ook nog even testen met mijn oude spanningsregelaar, wie weet….














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik neem aan dat je een werkplaatshandboek met een schema hebt, want daar kun je namelijk even snel in zien welke draad waar op moet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb ik!
Ik ga het nu even proberen direct aan te sluiten, het resultaat wordt zo vermeld!
Niets niets niets…..
Het enige wat ik op deze manier voor elkaar krijg is dat het olielampje blijft branden….. Geen laadstroom en geen acculampje dat uit gaat…
Yoozd, is de massa verbinding van de spannings regelaar wel goed, zit die wel op het goede boutje gemonteerd en naar het chassis ?












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yoozd schreef:Op de aansluiting (aan de andere kant van de regelaar) Komt geen spanning te staan wanneer ik het contact aanzet. Dit zou heel goed de oorzaak kunnen zijn
BINGO!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Er zit op de aarde aansluiting van de spanningsregelaar (helaas) keurig een draad die verbonden is met de minpool van de accu. Dus een goede aarde moet er zijn. Wel zat het stekkertje dat contact maakte enigzins los, deze heb ik vaster gezet maar nog steeds zonder resultaat… Ik ga vandaag proberen mijn oude spanningsregelaar te monteren. Kijken of dat nog verschil maakt, wie weet












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als er met contact aan spanning komt te staan op de EXC uitgang en daarmee op het platte stekkertje op de dynamo en je dynamo laadt niet , is de dynamo kapot. Of de koolborstels zijn verrot, of de diodes kapot.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Als er met contact aan spanning komt te staan op de EXD uitgang en daarmee op het platte stekkertje op de dynamo en je dynamo laadt niet , is de dynamo kapot.
klopt kan bijna niet anders.
eerder schreef yoozd,
yoozd schreef:
heb ik voor het gemak een gereviseerde dynamo en een nieuwe (electronische) spanningsregelaar gemonteerd (van citroworld, bekend denk ik) ook heb ik een nieuwe accu en nieuwe massakabels gemonteerd (en goed) Daar kan het dus niet aan liggen.
Alleen nog geen laadstroom….
zou er iets verkeerd zijn aangesloten bij de spannings regelaar ??, of de gereviseerde dynamo was al niet goed.
wat misschien nog wel mogelijk is, dat de + draad van dynamo naar accu niet goed is of onderbreking (gaat de dynamo wel van stuk)
Elektra is niet mijn sterkste kant. Toch wil ik een suggestie doen. Ik heb namelijk een half jaartje geleden ook een gevecht gehad met de stroomvoorziening nadat ik o.a. de spanningsregelaar had vernieuwd. Uiteindelijk is het me gelukt. Een van de genoemde opties (die het overigens niet was) was dat een van de drie boutjes van de spanningsregelaar te lang was en tegen het chasis aan kwam. Al naar gekeken?
Groet en sterkte in de strijd. De aanhouder wint, en ik spreek uit ervaring.
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: