Dag medeforummers!
Enkele weken geleden kreeg ik een tip dat iemand ‘een DS’ te koop had staan. Gevraagd naar de contactgegevens, die kreeg ik pas vandaag. Gelijk een afspraak gemaakt (mijn DS 23 IE Pallas uit 1973 is niet restaureerbaar, jammergenoeg!).
Ik laat jullie mee genieten van de foto’s. Papieren van de wagen lagen op een andere plaats, maar afgaande op het chassisnummer is ‘t een DSuper uit 1972.
Eigenaar had er vorige week ‘n nieuwe batterij in gestoken maar de batterij was toch weer leeg toen hij ‘m wou starten. Even andere batterij erin gestoken en… hup! De Godin sloeg redelijk snel aan, kwam goed omhoog en draaide héél mooi regelmatig. Maakte wel pokkeherrie want de uitlaat was er onderuit verrot. Da’s dus alvast een hele kost die te voorzien is. Geen testrit gemaakt, dat doe ik een andere keer graag.
Kofferbak was hard, geen noemenswaardige roest op de plaatsen waar mijn 23 IE dat wél heeft, rubbers waren nog soepel, auto was wel vuil: lak was dof; hopelijk valt dit met waxen deels op te lossen.
Voorziene kosten: nieuwe uitlaat, groot onderhoud, spoelen hydraulisch systeem, bollen achteraan (de achterkant veert niet meer in, nieuwe banden en grondig kuisen/wassen/waxen.
Waarschijnlijk adviseren jullie ook om de rubber (brandstof) leidingen te vernieuwen?
Foto’s staan hier: http://picasaweb.google.be/cocico/DSuper
Ik laat jullie onbevoordeeld even gissen naar de prijs
Bedankt voor gelijk welke feedback!


Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Grappig is dat dit mogelijk een prefecture is geweest. De binnenkant van de deuren zijn wit gespoten. Dit is een kenmerk van de prefecture toch missen de meegespoten zwarte b en c stijlen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het plaatwerk eerst wit was en de buitenkant alleen gespoten is.
Mischien kun je er achter komen en heb je een leuk stukje historie bij de wagen
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die binnenkanten zijn beige albatros volgens mij, en niet grijs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb er nog nooit op gelet dat er ook DS/ID/... geleverd zijn met van die goedkope plastieken armsteunen in de deur. Dat vind ik erg lelijk
Maar is dit volgens jullie een ‘harde’ DSuper waar ik mits de voorgestelde kosten leuk mee rond kan toeren, en later mooi kan restaureren?














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen idee. Er staan géén foto’s van de dorpels, van de tankbodem, de bodemplaat, de koffervloer en de regengootjes en zo kunnen we geen oordeel vormen over de staat van het chassis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je van veel werk houdt en wat centen te spenderen hebt is dit de ideale wagen voor jouw.
Wat wil de eigenaar er voor hebben eigenlijk?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Eigenaar zou er graag 3000€ voor hebben. Hij moet dan wel nog officieel geimporteerd worden uit Frankrijk (staat nu niet officieel al in Belgie).
Ik weet dat deze DSuper niet in concoursstaat is, maar mits wat kosten valt daar toch mee te rijden zonder te laten ‘achteruitgaan’?
Foto’s van de onderkant staan er tussen, maar I admit: niet de beste. Foto van de kofferbodem was mislukt. Ik zal van de rest foto’s nemen als ik een volgende keer ga kijken.
Maar, afgaande op de foto’s: een ‘te redden’ DSuper?
(wbt het prefecture-verhaal: is het normaal dat de achterkant van het kofferdeksel wit/beige is?














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
3000 euro? Ik dacht eerder 1300 euro.
Nee, het is niet normaal dat de binnenkanten van de deuren en de kofferklep een andere kleur hebben. Alléén bij de genoemde prefecture modellen, die altijd zwart van buiten zijn, is de binnenkant van de deuren in licht grijs gespoten.
Deze auto was gewoon beige en is op z’n frans overgespoten. Voor 3000 euro kun je betere auto’s kopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
cocico schreef:Hij moet dan wel nog officieel geimporteerd worden uit Frankrijk (staat nu niet officieel al in Belgie).
Als het een Franse is moet het chassis nummer toch te herleiden zijn via Franse DS club site.
Ik kan hem niet vinden, vraag me af hoe dat zit ? Neem aan dat alle papieren er bij zijn.
chassis nummer op foto is, 01 FD 4516
chassis nr. DS
http://www.dsidclubdefrance.net/pages/evolution_DS.htm
chassis nr. ID , komt de serie 01 FD wel in voor.
http://www.dsidclubdefrance.net/pages/evolution_ID.htm
DSuper is toch een ‘ID’ : D"Super” du n° 00.FD.0003 au n° 03.FD.2274
Ik weet niet of het een originele Franse is, op het LHMvat stond in allerlei talen wat geschreven, maar op ‘t eerste zicht niet in het Frans
edit: ook opvallend dat de originele wielen/wieldoppen er niet meer onder liggen: volgens de bovengenoemde site zijn dat wieldoppen van een DSpecial en niet van een DSuper.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Deze auto is vele malen slechter als jij hoopt en absoluut de vraagprijs niet waard.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Best dat ik het dan natuurlijk aan jullie voorleg… Jammer! Is deze DSuper € 2000 waard?















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik denk het bedrag wat Waterman net noemde van 1300 reeler is….





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DS FD kan ook een DSpécial zijn he!
1000 euro is goed betaald, vind ik, voor deze auto….
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
1000 euro is meer dan genoeg, de achterbumper hangt ook achterover dus bij de bumpersteunen zal zij ook al aardig aan het rotten zijn.
Het deurrubber hangt in een verroeste houder en wat daar onder zit zal niet veel beter zijn.
Ik zeg afblijven!
Peter.
Als ik nog ‘s ga kijken en let op alle punten die jullie aanhalen, moet € 1500 dus de eerlijke prijs zijn. Ik hou jullie op de hoogte!