80 van de 464
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »

BX’en te koop
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 25 mei 2010 10:25 PM
  [ # 1186 ]
michelpas schreef:
beerpeet schreef:

Overigens, GTi automaat in Bleu Olympe, met lekke koppakking “voor onderdelen”: http://link.marktplaats.nl/348923532

Hoeveel werk is het om een koppakking van een GTI te vervangen? Want een GTI Bleu Olympe slopen als alleen de koppakking lek is…. Sad

Goed ik heb contact met de adverteerder gehad en ga morgen bij de auto kijken. Smile

Wat ik voorlopig weet:
- HD Leidingen zijn vervangen
- Auto heeft 3 jaar stilgestaan
- (Fietsers) deukje op voorscherm
- Schade aan de achterklep
- Lekke koppakking borrelt bij het injectiehuis gedeelte in de hoek rechtsboven (als je voor de auto staat) en zorgt voor heel veel witte rook uit de uitlaat

De oorzaak van de lekke pakking kon de adverteerder mij niet vertellen. Heeft iemand een suggestie aan de hand van de beschrijving. Kans op kapotte zuiger/klep/nokkenas etc (gezien het borrelen)?

Mijn voorlopige conclusie is dat deze auto niet te slepen valt gezien het laten draaien van de motor een riskante operatie is.

Als er mensen nog tips hebben waar ik specifiek bij een GTI met automaatbak naar moet kijken of op moet letten zijn ze zeker welkom.

Groet Michel

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 25 mei 2010 10:28 PM
  [ # 1187 ]

Automaat kan je niet slepen. Je sloopt echt de bak! Dus gewoon auto ambulance regelen of rijdend een dappere poging wagen. Ik zeg kies optie 1! Succes. Gti is al een hele vooruitgang op je peutville! Dus goeie keus! Wink

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 851

Gepost: 25 mei 2010 10:44 PM
  [ # 1188 ]
Timo1990 schreef:

Mooi hè, zo’n vertaalmachine? Laughing

Een mooie GTI met Airco: http://link.marktplaats.nl/349953197

Robin? Wink

Hah helaas iets boven budget:p en nog een automaat ook das eigelijk niet de voorkeur.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6201

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 25 mei 2010 11:39 PM
  [ # 1189 ]
michelpas schreef:
michelpas schreef:
beerpeet schreef:

Overigens, GTi automaat in Bleu Olympe, met lekke koppakking “voor onderdelen”: http://link.marktplaats.nl/348923532

Hoeveel werk is het om een koppakking van een GTI te vervangen? Want een GTI Bleu Olympe slopen als alleen de koppakking lek is…. Sad

Goed ik heb contact met de adverteerder gehad en ga morgen bij de auto kijken. Smile

Wat ik voorlopig weet:
- Lekke koppakking borrelt bij het injectiehuis gedeelte in de hoek rechtsboven (als je voor de auto staat) en zorgt voor heel veel witte rook uit de uitlaat

De oorzaak van de lekke pakking kon de adverteerder mij niet vertellen. Heeft iemand een suggestie aan de hand van de beschrijving. Kans op kapotte zuiger/klep/nokkenas etc (gezien het borrelen)?

Mijn voorlopige conclusie is dat deze auto niet te slepen valt gezien het laten draaien van de motor een riskante operatie is.

Als er mensen nog tips hebben waar ik specifiek bij een GTI met automaatbak naar moet kijken of op moet letten zijn ze zeker welkom.

Groet Michel

Tja, je moet uitvogelen hoe het met de bak is. En daarvoor moet je rijden, beetje kip-ei verhaal. Als het ding niet veel hoeft te kosten kun je natuurlijk een risico nemen. Hoe-dan-ook, de automaat moet soepel en zonder bonken schakelen en moet ook direct (bij stilstaande auto!) en zonder klap, kloink of ander bijgeluid in de achteruit te schakelen zijn. Dit geldt voor warme en koude motor. Het helpt ook als je weet of de automaatbakolie regelmatig vervangen is. Globaal gaat de 4HP14 zo’n 2 tot 2,5 ton mee, dat kun je aanzienlijk verlengen door elke 40 k km de olie te verversen.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 26 mei 2010 09:47 AM
  [ # 1190 ]

Een slecht schakelende bak is een manier om wat van de prijs af te lullen maar hoeft niet het einde te betekenen.

Toen ik de mijne kreeg schakelde die écht slecht, maar na een paar keer nieuwe olie schakelt hij terug zoetjes Smile .

Profiel  

michelpas
> 100 berichten
RankRank

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 26 mei 2010 10:40 PM
  [ # 1191 ]
michelpas schreef:
michelpas schreef:
beerpeet schreef:

Wat ik voorlopig weet:

Groet Michel

Ben net wezen kijken, alleen de auto is niets voor mij. Eerst even een vlug rondje om de auto gelopen, toen zag ik achter dat de achterklep vervangen moet worden (er zijn echt happen uit) en de dakplaat bij de klep een deukje heeft op de vouw. Terug naar voren piepten de deuren wel flink, maar wat wil je bij een auto die 3 jaar stil heeft gestaan. Lichte roest boven het voorschanier van de rechterdeur, de beruchte lasnaad. Weer vooraan gekomen zag ik dat de voorruitomlijsting (A-stijl)  rot was, zowel boven als halverwege zaten de roestgaten in de stijl (aan beide kanten). Vanaf daar heb ik niet heel veel verder meer gekeken. Rechts heeft voor een aardig vervelende deuk (vouw). De auto heeft ruim 200k gelopen (206… maar weet niet zeker) en heeft nog de originele BX-radio.
Wie heeft hier zin in zou ik zeegen.

Groet Michel

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 mei 2010 10:59 PM
  [ # 1192 ]

eerder zin om te slopen….

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

michelpas
> 100 berichten
RankRank

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 26 mei 2010 11:03 PM
  [ # 1193 ]
McDean schreef:

eerder zin om te slopen….

Dat was mijn reactie naar de verkoper toen ik het rot rond de voorruit zag en de schades bij elkaar optelde.

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1803

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 26 mei 2010 11:07 PM
  [ # 1194 ]

Nou, dan heeft de verkoper het toch goed gebracht? Er staat bij ‘voor onderdelen’ dus eigenlijk hoefde je ook niet meer te verwachten…

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 mei 2010 11:12 PM
  [ # 1195 ]

Er wordt wel vaker geschreeuwd voor onderdelen, of loop of sloop. Soms zijn het best wel leuke opknappers hoor!
In dit geval, slopen! Het is dat hij best wel ver weg staat. Of ik moet een auto vinden die 1600 kg mag trekken….

Profiel  

michelpas
> 100 berichten
RankRank

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 26 mei 2010 11:14 PM
  [ # 1196 ]
MWH.C schreef:

Nou, dan heeft de verkoper het toch goed gebracht? Er staat bij ‘voor onderdelen’ dus eigenlijk hoefde je ook niet meer te verwachten…

Heb ook geen wrok tegen de verkoper ofzo, en ja dat risico had ik genomen. Voor alleen een lekke koppaking hoeft een auto niet tot onderdelen gedegradeerd te worden.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 mei 2010 11:18 PM
  [ # 1197 ]

zeker niet! maar rotterij is minder.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 mei 2010 11:35 PM
  [ # 1198 ]

trouwens, de ideale bx!
http://www.leboncoin.fr/voitures/107432625.htm?ca=12_s

Gas en airco! Very Happy

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 27 mei 2010 02:13 AM
  [ # 1199 ]
McDean schreef:

trouwens, de ideale bx!
http://www.leboncoin.fr/voitures/107432625.htm?ca=12_s

Gas en airco! Very Happy

Jammer dat het geen originele airco is..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 mei 2010 11:42 AM
  [ # 1200 ]

dat dan wel weer….

Profiel  

80 van de 464
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook