Beste DS-rijders; Wie van jullie heeft er zin om in Augustus samen met andere DS-rijders een tocht te maken door Frankrijk, over de oude Route National no 9 van Moulin in het noorden tot Perthus in het zuiden en misschien even door naar Blanes in Spanje.
Deze tocht zal ongeveer 10 dagen gaan duren 8 dagen heen en 2 of meer terug,onkosten voor deze reis ongeveer 150 euro per dag exclusief brandstof. De etappes worden kort gehouden om ‘savonds lekker te eten praten en eventueel een lekker glaasje wijn, dus liefhebbers laat van je horen.
Groetjes Ton van de Wiel Tilburg.
Hydraulisch rijd beter

Totaal aantal Berichten: 1806
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Nu ik dit zo zie staan, mag ik misschien even een heel brutale en misschien onbeleefde vraag stellen?
Waarom zijn dit soort tripjes altijd zo duur? €150 per dag, dat is niet niks zeg. Toegegeven, als kampeerder en zelf-maaltijd-bereider ben ik weinig gewend, maar waar gaat dat geld zoal naartoe?
Voel je vrij om al dan niet naar waarheid te antwoorden, ik was gewoon benieuwd. Als 19-jarige student heb ik zelf toch het geld helaas niet om te gaan.
Beste MWH.C die prijs is wat overtrokken omdat dit afhangt van de hotelprijs met avondeten ontbijt en eventueel mee te nemen lunch en tevens het verbruik ‘savonds, dit alles voor 2 personen Groet Ton.
Hydraulisch rijd beter

Totaal aantal Berichten: 1806
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Beste Dspecial amateur. Dank voor het antwoord. Het zal inderdaad liggen aan mijn gebrek aan ervaringen met andere vakanties dan kampeervakanties. ops:

Totaal aantal Berichten: 323
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Dspecial amateur,
Zo te lezen gaat dit om de rit die Arno Martinu aan het organiseren is?
Ik heb ondertussen contact met Arno gehad en ik ga ook mee.
Groeten,
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Hoi Hydro,
Het is inderdaad Arno Martinu.Leuk dat je meegaat heel gezellig.
Tot wederhoren. Ton.
Hydraulisch rijd beter

Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Hoi Ton,
Heb je wat meer informatie?
Ik heb vakantie van 7 t/m 22 augustus en de planning is om dan in ieder geval af te reizen naar Frankrijk; eindbestemming voor ons zal dan de Camping van Ton Groot Koerkamp (Gare du Nord) zijn.
Misschien valt er iets te combineren, altijd leuk om met een optochtje snoeken door Frankrijk te toeren…
terzijde;
Heb ik een tijdje terug niet een paar deuren bij jou opgehaald?
(Groene DSuper)
Pascal
Hoi Pascalvm, De reis vangt aan op vrijdag 27 Aug. dus voor jou helaas te laat.
Wij reizen hoofdzakelijk via de Route national nr9 naar Le Perthus in de pyreneen.
dit alles in 8 dagen uit en thuis.
Wat die deuren betreft dat ben ik niet maar misschien een naamgenoot van mij hier in Tilburg
Groeten Ton.
Hydraulisch rijd beter

Totaal aantal Berichten: 323
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Zijn er nog meer DS rijders die van 29 augustus t/m 1 september met ons mee willen rijden langs de route national nr. 9?
Of misschien ben je toevallig in de buurt en wil je een stukje mee rijden?
Het doel van de bedenker Arno Marinu van dit project is om het RN9 traject met een aantal DSsen te rijden, zie het bijgevoegde beschrijving in de bijlage.
De planning van Arno is als volgt;
dag 1 : Vrijdag 27 aug. Axel - Chateau Thierry +/- 325 km
dag 2 : Zaterdag 28 aug. Chateau Thierry - Moulins +/- 325 km
dag 3 : Zondag 29 aug. Moulins - Le Basbory De Blesle +/- 165 km 1e filmdag
dag 4 : Maandag 30 aug. Le B. De Bl. - Millau +/- 175 km 2e filmdag
dag 5 : Dinsdag 31 aug. Millau - Valros +/- 150 km 3e filmdag
dag 6 : Woensdag 1 sep. Valros - Le Perthus +/- 135 km 4e filmdag
dag 7, 8 en 9 wil ik gebruiken om op het gemak terug richting Nedreland te gaan.
Arno wil er ook een film van te maken. Volgens zijn zeggen:
“Wat er met de film gaat gebeuren weet ik nog niet. Voor mij is het een prestige project. Verkopen kan ik m niet, want dan zit je met autheursrechten op de muziek. Mocht de film op 1 of andere manier geld opleveren, ik zou niet weten hoe, dan zal dat gedoneerd worden aan een goed doel, waarschijnlijk onderzoek naar nieuwe vormen van kanker.”
Wat mij betreft wordt het gewoon een gezellige ontspannen rit naar zuid Frankrijk langs een paar mooie stukken. Met ‘s avonds een lekker glaasje wijn.
B.v. voor als je nog geen “met de DS naar Frankrijk” vakantie plannen hebt.
Graag per email aan Arno reageren, zie bijlage.
Groeten,
Hydro
Elle va comme les pompiers!