ben misschien erg niewschierig maar zat dit topic te lezen voor info over de distrubutie van een 1.6. Hoe is de stand nu? Geen schade wat betreft kleppen o.i.d?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Dat is op dit moment nog niet bekend, ga deze week winkelen voor de betreffende onderdelen, maar uitgaande van eerdere opmerkingen over dit type motor lijkt klepbeschadiging me vrij onwaarschijnlijk, maar schijn kan ook bedriegen helaas , maar dan is evt. een andere kop ook al snel geregeld.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Gisteren de onderdelen opgehaald bij de dealer, dus kunnen we gaan beginnen met monteren, binnenkort weer op de nederlandse wegen te zien, ben die fiat zingkesjento wel zat nu, maar had evengoed wel ff iets om mee te rijden.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Zo de boel zit er op gemonteerd en het start, daar is ook alles mee gezegd nu even, loopt niet stationair en reageert beroerd op gasgeven, en vind toch de kleppen een verdacht geluid maken !!! zal toch wel een andere kop op moeten ????, maar kan dit niet met zekerheid zeggen om dat de wagen toch wel goed door trekt in de versnellingen, ik ga er morgen ff mee verder en proberen er iets meer uit te halen, iemand nog ideeën ????? laat het me weten.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Timing al gecontroleerd? Zoja, meet eens compressie, dan weet je meer over de staat van de kleppen. Of meet klepspeling.
Timing 3 x gecontroleerd, compressiemeting laten doen was ik eigenlijk al van plan, geeft veel duidelijkheid lijkt mij.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
als er kleppen stuk zijn loopt ie toch helemaal niet goed laat staan dat ie dan lekker doortrekt in de versnelling. De auto heeft toch een tijdje stil gestaan? kan er ook mee te maken hebben.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik zou sowieso checken of de bedrading van alle sensoren 100% zeker goed zitten. Volgens mij had laatst iemand hetzelfde probleem en die had uiteindelijk toch iets verkeerd zitten.
halfgaar schreef:De auto heeft toch een tijdje stil gestaan? kan er ook mee te maken hebben.
Vanaf november zo’n beetje, maar zoals gezegd ga ik morgen proberen ff een wat langere rit maken en zien of het beter word.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
@ vermond
Ik heb dat gelezen van die sensoren, met het verschil dat er bij mij geen bedrading los is geweest, maar evengoed ga ik morgen alle stekkers ff los en dan weer vast maken.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Oeps, ik denk altijd meteen in motorwissels . Misschien toch kleppensoep dan….
Motorwissel is een groot woord, had gedacht aan alleen de kop met wat vers spul er om heen, en dan weer vele gelukkige kilometers, het kan ook zijn dat dat een te zonnige gedachte is.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik bedoel dat ik meteen aan sensoren dacht omdat ik even met een motorwissel in m’n hoofd zat. Mijn 1.6 deed het weer goed na een nieuwe riem, dus je goede hoop is niet helemaal onterecht.
goede hoop heb ik wel ja, maar ga er morgen ff tegenaan, allerlei stekkers los en weer vast maken en ook ff de motor management comp ff wisselen, maar evengoed vrees ik toch voor kleppensoep
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Vanmorgen ff alle stekkers losgehad en de motor management comp ff gewisseld, het maakt allemaal niets uit, hij start met veel moeite en loopt daarna rottig, heb de timing ook nog eens gecontroleerd d.m.v. onder ff en bout door het gaatje te steken en boven ook met tegelijkertijd de haynes er naast, het staat volgens mij allemaal goed, mocht iemand nog ideeën hebben over de timing hoor ik dat graag, dus toch kleppensoep vrees ik.
Ben met knäckor in overleg, die heeft nog een monopoint kop liggen en kan deze t.z.t. gemonteerd gaan worden.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij