





















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi rondje zweven door NL zo !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Je hebt wel oog voor mooie fotolocaties zeg! En veel foto’s met een pola-filter, mooi hoor…!
Mooi verhaal. Een verhalenverteller erbij. We zijn elkaar misgelopen rond Tilburg. Ik had er hetzelfde probleem op weg naar Den Bosch. Maar ik kom hier uit de buurt en daarbij was Tilburg mijn studentenstad. Ik ben over Waalwijk gereden.
Diep in de nacht vond ik slapen toch fijner dan zweven. Een beetje meer slaap, een beetje minder zweven.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
cx25gtit2 schreef:mooi rondje zweven door NL zo !
Jazekers, voelde alsof zelfs een apocolypse me niet kon aantasten.
par eXeMple! schreef:Je hebt wel oog voor mooie fotolocaties zeg! En veel foto’s met een pola-filter, mooi hoor…!
Dank je wel, de twee waar ik haar tot nog toe heb gefotografeerd zijn locaties die ik als zodanig al eerder als subject heb gebruikt. Als fotograaf kom ik natuurlijk op leuke plekken wat dat aangaat. in Juli op naar Berlijn, dan gaan we nog veel meer mooie locaties vinden, ook plekken die voor mij nieuw zijn… kan nu al niet wachten… nog een weekje of 3-4 te gaan…
Robin Visser schreef:Mooi verhaal. Een verhalenverteller erbij.
We zijn elkaar misgelopen rond Tilburg. Ik had er hetzelfde probleem op weg naar Den Bosch. Maar ik kom hier uit de buurt en daarbij was Tilburg mijn studentenstad. Ik ben over Waalwijk gereden.
Diep in de nacht vond ik slapen toch fijner dan zweven. Een beetje meer slaap, een beetje minder zweven.
haha, dat was dus ook mijn insteek, richting Waalwijk, maar na andrhalf rondje was ik er zo klaar mee dat ik Eindhoven dan maar makkelijker vond. Op de heen weg over Den Bosch gegaan, dus ik had natuurlijk kunnen weten dat e.e.a. aardig mis zou gaan, had de werkzaamheden op de N65 al gezien… natuurlijk heb ik ‘s nachs het voordeel dat ik toch eigenlijk vooral ook een nachtdier ben, dus prima in mijn element… nu alleen nog een manier vinden om al die idioten op de weg duidlijk te maken dat grootlicht bloed irritant is, maar goed dat de binnenspiegel een dimstand heeft….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
hmmmm… nog geen week nadat ik bij D&O ben geweest (verdraaid ik moet ze nog bellen over de factuur die volgens mij niet klopt) krijg ik de indruk dat de vering nog steeds niet in orde is. Gisteren sloeg ze nogal geweldadig met haar neus tegen de grond bij het nemen van een drempel, misschien ging ik net iets te hard, maar van de andere kant, ik reed niets sneller dan normaal… ook lijkt het zelfcorrigerend vermogen niet te zijn wat het hoort te zijn, als ik in de auto zit hangt ze links lager dan wanneer ik er naast sta… ik dacht me te herinneren dat dit toch echt niet hoort. Of zou het te maken hebben met de lading boeken die momenteel in de koffer ligt… Een complete verzameling Lecturama atlassen is nogal een gewicht natuurlijk, en ook dit ligt geconcentreerd aan 1 zijde…
D&O heeft afgelopen week de voorste bollen vervangen voor nieuwe, daar ze lek waren (ze hebben comfortbollen geplaatst, zijn die wezenlijk anders, en zo ja, kan dat een wezenlijk verschil in rijgedrag veroorzaken, zeker als achter nog wel gewone veerbollen zitten?) en de achterbollen gevuld (zaten op 30bar, nu weer op 40bar), ik heb begrepen dat versgevulde bollen nog wel eens willen ploffen, maar dat zou je lijkt me eerder achterin moeten voelen dan voorin, of is dat een raar idee?
Maar goed, ik had sowieso nog een afspraak voor komende donderdag staan met onze vrienden van Chyparse, deze had ik bijna gecancelled, misschien moest ik toch maar gewoon gaan…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
In aanvulling op voorgaande, ik geef haar momenteel regelmatig gymnastiek, iedere dag tenminste 3maal daags even gewoon een paar keer op en neer. Nu viel me zojuist op dat ze bij het zakken naar de laagste stand dat aan de voorzijde enigzins schokkend en onregelmatig doet, dwz, ze laat niet allebei de zijden (links en rechts) gelijk zakken, maar telkens de een een tikkie meer dan de ander en andersom en de laatste 25% met horten en stoten, alsof ze protesteerd tegen het idee door de knieen te moeten…. ik begin me nu toch echt wel zorgen te maken….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
MonsieurGrat schreef:Gisteren sloeg ze nogal geweldadig met haar neus tegen de grond bij het nemen van een drempel
Dit lijkt mij door de comfortbollen te komen. Ik snap trouwens niet waarom je op een CX comfortbollen nodig hebt. Het extra gewicht hoort ook niets uit te maken que rijgedrag. Laat Chyparse nog maar even goed naar je vering kijken
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Hmm, ja, kwam er pas achteraf achter dat de gebruikte bollen (volgens de factuur althans, comfortbollen zijn.. ik krijg uit de posts her en der op het forum inderdaad de indruk dat deze niet voor elke Citroën geschikt zijn, en mogelijk zelfs ronduit ongeschikt voor welke Citroën dan ook… afspraak staat gelukkig nog, was nog niet toegekomen aan annuleren, dus dat valt alweer mee, Donderdag ochtend aan de beurt…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
het schokkend zakken kan natuurlijk ook door roestige gewrichten komen…
Als je pas kort aan het trainen bent kan de oorzaak ook liggen in aangekoekt vuil in je veerpoten.
De zuiger komt nooit werkend in de geheel ingeschoven positie. Ik bedoel in de laagste stand beweegt de zuiger nooit. Je kan je dus voorstellen dat de cilinder in de laagste positie minder versleten is en dat er vuil uit de LHM als een soort coating tegen de wand zit. De zuiger loopt in dat onderste gebied een beetje stroever. Ik ken dit schokkerige gedrag als ie naar de laagste stand gaat. Is heel vaak een kwestie van LHM verversen en vooral veel trainen.. Als je draagarm lagers niet rot zijn maar dat zal ook wel als je niet weet wanneer die vervangen zijn….......
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Hmm, LHM was nog schoon, wel bijgevuld… draagarm lagers is een interessante punt, id geen idee wanneer die voor het laatst onder handen zijn genomen, if ever… brrr, dat gaat donderdag nog spannend worden, kan me voorstellen dat de lagers aardig aan de prijs kunnen zijn. Blijven intussen idd trouw gymen, paar ker per dag, tijdens rook pauzes en dat soort momenten gaat ze een paar keer van plat op d’r buik naar volledig uitgestrekte pootjes en terug…
Overigens stond een collega de laatste ronde toe te kijken en die wees me erop dat ze niet alleen voor schokt, maar achter op een gegeven moment even blijft hangen en dan opeens een centimeter of anderhalf omlaag schiet alvorens weer rustig verder te zakken.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Waarom zou iemand in hemelsnaam comfortbollen op een CX schroeven?
En buiten dat… bestaan er überhaupt cf-bollen voor de CX?
Zitten er dan niet gewoon Xantia bollen op je auto?
Het veren is niet alleen een bollen kwestie.
Ook de ophangings geometrie is van belang en een CX voorwielophanging is fundamenteel anders als die van een Xantia etc.
Is er ook goed ontlucht? (niet dat dat het probleem moet zijn, kan gewoon e.e.a. vast zitten)
Op zoek naar een hokje voor erbij, met double chevron op de motorkap!
tja, dat vroeg ik me dus ook af over die cf bollen toen ik er eenmaal achter was, ik had ook gewoon er bij moeten blijven en vragen moeten stellen ipv de heren hun gang laten gaan terwijl ik buiten een peukje of tig weg rookte, voelde me als een ouder die wacht terwijl zijn kind wordt geopereerd en bedacht me net dat in tegenstelling tot zo’n ouder ik gewoon vrij toegang had tot de operatoekamer… voor wat betreft dat ontluchten, kheb eerlijk waar geen flauw idee, er is in ieder geval met geen woord over gerept, hoe doe je dat überhaupt, toch niet net als bij een verwarming ergens een tuutje open totdat er ipv lucht alleen nog vloeistof uitstroomt?.....
wazig wazig wazig…. een heus mysterie, maar het volste vertrouwen dat Chyparse het mysterie kan ontrafelen….
als hier intussen mensen zijn die op de cf bollen kwestie licht kunnen werpen, graag, alle beetjes helpen, al is het maar om mij een beter beeld te geven van de situatie…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je zou eens kunnen kijken of je een code ziet staan op die bollen. Dan kunnen we eens kijken wat het nou precies voor bollen zijn.
hierbij alvast een tabel met alle codes:
http://cx.podolsk.ru/xm/docum/citroen_kule.pdf