Bart is inmiddels weer thuis! Wat is Nederland toch mooi.. (en koud)
De Visa heeft natuurlijk al lekker gereden vandaag. De 3 gaten in de Visa zijn mooi dichtgelast, en getectyleerd.
Het motortje moet nog verse olie krijgen, en de remschijven zijn niet vervangen omdat dit niet nodig is.
De kleppen zijn ook niet gesteld, omdat dit niet nodig is. Verder is hij op de roest na dan ook probleemloos door de APK gerold!
Ik zal binnenkort weer een paar mooie foto’s schieten.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe weet je dat de kleppen niet gesteld hoeven te worden als je ze niet opmeet?????? röntgen-garage?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15743
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mooi mooi Bart. En welkom thuis natuurlijk.
























Totaal aantal Berichten: 5524
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Welkom thuis Bart!
Nu moet je toch wel een keer met de Visa bij een meeting komen, nu je toch huis bent!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Kijk Mr Malta is back - welcome. En nu lekker pruttelen met de Club! Heb dit topic altijd stilletjes gevolgd, wat een kek ding zeg!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dank dank iedereen.
Waterman, dat weet ik niet. Kan ik dat zelf ook bekijken en opmeten die kleppen?
























Totaal aantal Berichten: 5524
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Volgens mij heb je daar een speciale meetinstrument voor ?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je kunt er ook weer zo lekker bij…
Veel garages houden de mensen voor de gek als het kleppen stellen aangaat.
Bij de viercylinders is het ook een ellendige klus dus doet men (de garagisten) het gewoon maar niet ze maken de onwetende klanten ook nog eens wijs dat het hydraulische zelfstellende kleppen zijn!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Viercilinders zijn het ergste ja! Daarvoor kun je nog het beste even de hele motor uitbouwen.
Is dat bij de tweecilinders net zo erg?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bij de 2pitters moet je nogal wat dingen aan de kant halen, volgens mij zelfs de warmtewisselaars.
Bij het Haynes handboek van de viercylinders begint standaard iedere paragraaf met; Bouw de motor plus transmissie uit en markeer de bedrading…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Bart1989 schreef:Dank dank iedereen.
Waterman, dat weet ik niet. Kan ik dat zelf ook bekijken en opmeten die kleppen?
Dat moet jij ook wel kunnen Bart.
Je kunt er volgens mij best goed bij.
Ga eerst maar eens kijken of je de kleppendeksels kunt vinden.
Jeroen
Dat lukt wel, dat zijn die aluminium koppen met een bout door de midden. Aan de zijkant van de motor.


































Totaal aantal Berichten: 15743
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Goed zo Bart, een tien met een griffel en een bank vooruit
Even wat anders.
Op Marktplaats leuke radio gevonden. Nu moet ik alleen weten of dit in mijn auto kan.
Hier een foto van de aansluiting en een zekering.