




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan tijdens de opening van het magazijn gewoon langs komen met je deuren. Daar wordt dan een inschatting gemaakt van de prijs. Ben je akkoord, dan mag je de deur(en) meteen achterlaten. Meestal heb je ze dan 2 weken later gelast terug.
A.s. dinsdagavond is het magazijn weer open.
Citroen!
Is allemaal vast prijs op clubmagazijn denk ik.
Gewoon brengen, volgende opening komen halen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Prijs is niet helemaal vast: Hangt af van het werk. Voor het vervangen van een hele onderbak (binnen, buiten, voor en achter) is wel een vaste prijs.
Citroen!
Ok duidelijk, En bij het magazijn wordt er dus gelast en niet gelijmd?
BX16V 1989
DSpecial 1972





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Juist, alleen gelast, maar dan wel zeldzaam goed!
Citroen!
Driver D heeft gelijk. Het laswerk van het magazijn is goed. Wat wel blijft is dat je met lassen altijd spanning in het materiaal brengt, waardoor het toch kromtrekt. Hierdoor ben je langer bezig om dit mooi vlak te plamuren.
Voor de doe het zelfer is dan lijmen de beste optie.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad: Als doe-het-zelver zou ik lijmen, maar het laswerk van de club is echt goed. Je hoeft dan nog maar heel weinig te plamuren….
Citroen!
Ik heb 2 deuren laten lassen in het magazijn en deze waren niet strak. De oneffenheden waren wel klein, maar had toch behoorlijk wat werk (voor een amateur) om de deuren goed strak te krijgen. Vooral een voordeur is dan natuurlijk wel lastiger dan een achterdeur.
Met de 2 gelijmde deuren had ik minder moeite om deze strak te krijgen. Vooral omdat er nagenoeg geen oneffenheden in zitten.











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb gezien hoe de deuren voor de club gelast worden en moet zeggen dat ik het er superstrak uit vind zien:
koud op elkaar gelast en ik kon weinig vervorming ontdekken, (met het blote oog) je kunt er ook voor kiezen de hele buitenhuid te laten vervangen, volgens mij hoef je dan helemaal niet meer te plamuren…
(zal wel wat duurder zijn)





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De deuren met compleet nieuwe buitenhuid, waarbij bovendien de binnendeur gestraald is en waar nodig gelast, komen op €650,-. (uit mijn hoofd).
Citroen!
Moet je het onderste deel (tot vlak boven de knik?) hiervoor eigenlijk naar kaal staal brengen? En doen ze die beoordeling vooraf ook gewoon op de auto, of moet je de deur hiervoor al los bij je hebben?
[Break 20 Familiale ‘71]





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De deuren worden los aangeleverd ter beoordeling. Kaalmaken hoeft niet.
Citroen!
Het lefste heeft men dat de deuren wel kaal zijn om een goede beoordeling te kunnen maken van datgene wat er gerepareerd moet worden. Als de deur nog gelakt is, is een beoordeling veel moeilijker, omdat men dan niet kan zien hoe het plaatwerk er uitziet onder de lak.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Uit betrouwbare bron (ik werk bij het magazijn) kan ik mededelen, dat bijna alle deuren gewoon in de lak aangeleverd worden. Als er roest is, is die bijna altijd overduidelijk aanwezig.
Leegnaken van de deur (ruit enz. eruit) is natuurlijk wel zinvol….
Citroen!
Het gaat toch echt gebeuren! Gister verse APK op madame en ook alle plaatdelen gekocht bij citro classique in borculo, was amper duurder (misschien zelfs goedkoper?) dan het clubmagazijn en was er toch (en kom er graag ). Vandaag ook een tube sikaflex 260 gekocht, 252 was niet te vinden, maar 260 zou zelfs sterker moeten zijn, dus dat komt wel goed.
Wat betreft verf ga ik toch wat anders doen, ik wilde zelf met een compressor gaan spuiten, maar de verf hiervoor is toch wel erg duur, metallic lak komt op 800 euro voor de auto en op kunsthars basis non-metallic op 300 euro voor de hele auto. Daarnaast nog de kosten van de compressor en het feit dat het volgens de specialist erg lastig is om te doen, heb ik besloten haar netjes te rollen ipv spuiten. Als ik dan later een baan heb en niet meer van mn studiefinanciering hoef te leven laat ik haar nog wel eens overspuiten
Meteen een volgende vraag, ik wil nu een goede metaal grondverf die het liefst ook iets van roestwerende eigenschappen heeft, aangezien te toplaag gris nacre of wit wordt, kan ik geen RX5 gebruiken (die is zwart), dus heeft iemand anders nog ideeen of aanbevelingen? Owatrol vind ik niet zulk super spul…