Na vervangen verdelerkap niet meer starten
fonzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 18 juni 2010 09:00 PM

Gisteren mijn verdelerkap en rotor van de 2.1 injectie vervangen. Tevens de drie contactpunten een beetje opgeschuurt. Na het terugplaatsen van de twee contactpunten, derde heb ik laten zitten, startte de auto niet meer.
De bougiekabels zitten op de juiste manier en plaats aangesloten, dit heb ik gecontroleerd.
Heeft iemand hier ervaring mee want ik vindt dit heel erg vreemd.
Voor het vervangen liep de auto goed.

Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 juni 2010 09:07 PM
  [ # 1 ]

Als je écht alles goed hebt gemonteerd (rotor tot de klik doorgedrukt en alle kabels goed aangesloten) rijst de vraag of je wel de juiste onderdelen hebt meegekregen. Waar heb je je spullen gekocht? Brezan of iets van dien aard?

Profiel  
 
fonzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 18 juni 2010 09:11 PM
  [ # 2 ]

Ja alles goed gemonteerd en onderdelen komen van Blikwerk.

Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2010 11:36 PM
  [ # 3 ]

krijg je vonk aan de bougie?
Heb je bij het terugplaatsen van de contactpunten, deze afgesteld?

Profiel  
 
fonzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 19 juni 2010 12:01 AM
  [ # 4 ]

Ja vonk op de bougies. De twee contactpunten die ik eruit heb gehad zijn niet te stellen, deze zitten vast op een plaatje die maar op een manier teruggeplaatst kan worden.

Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 19 juni 2010 12:06 AM
  [ # 5 ]
fonzie schreef:

Ja vonk op de bougies. De twee contactpunten die ik eruit heb gehad zijn niet te stellen, deze zitten vast op een plaatje die maar op een manier teruggeplaatst kan worden.

grote kans dat de cassette onder in de stroom verdeler niet meer functioneert
deze stuurt de injecteurs aan

giet eens een dopje benzine in de inlaat en probeer dan eens te starten
als de motor pakt , weet je waar je verder zoeken moet

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juni 2010 12:56 AM
  [ # 6 ]

Of de contactpunten onderin goed zijn (mss schoonmaken met benzine?) kun je vanaf de calculator met een multimeter meten. Staat beschreven in het WPHB. Als het de komende dagen iets kouder is, zou hij moeten aanslaan op de benzine van de koudstartinjecteur. Als hij dan gelijk weer afslaat ligt het aan de injectie en dus waarschijnlijk aan die puntjes. Maak ze eerst nog eens goed schoon!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook