Ken de flex pijp een soort van zweten (lekken)?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Kun je wat meer info geven?
De flexpijp; bedoel je daar het flexibele gedeelte van de uitlaat mee?
En wat bedoel je met zweten; komt er vloeistof uit lekken?
Als het om de uitlaat gaat;
Het lijkt me wel;
in je uitlaatgassen zitten allerlei stoffen die snel vloeibaar kunnen worden (waaronder water),
zeker als de uitlaat koud is, als je dan kleine lekken hebt kan hij dus gaan “zweten”...
Bij de verbranding van koolwaterstoffen zoals benzine (C8H18)en LPG (mengsel) komt er naast CO en CO2 ook een heleboel H2O vrij in de vorm van waterdamp en dat condenseert in de nog koude uitlaat.
Mijn excuses voor de onduidelijkheid, klonk voor me zelf er duidelijk, maar dat komt doordat ik het ‘probleem’ heb ..
Ik bedoel inderdaad het stuk waar de uitlaat begint Flex-pijp/vlampijp? (gevlochten)
Ik was wat dingen aan het bekijken voor de ak APK, en nu was ik onder de auto gekropen daar mijn uitlaat wat lekt, soms knetteren bij vol gas en dan loslaten ..
Nu liep de auto stationair en hield ik mijn hand dichtbij de pijp en leek wel of er veel ‘lucht’ tussen de gevlochten delen kwam, het deel ziet er goed uit ..
Zou ik dit ook kunnen controleren met een soort van GAS lek spray?
EN dat GAS meer water maakte was mij bekend, heb hierom nu mij laatste deel RVS.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je er lucht/uitlaatgas uit voelt komen is je flex(een begrip in ds land) aan het overlijden. Binnenkort zal ie dan breken. Water zal er bij de koppelingen altijd wel een beetje uitdruppen. BTw, als er water uit kan, kan er ook gas uit..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Loopt geen vocht uit bedoelde met zweten echt een lichte gas druk, de pijp zier er voor de rest als nieuw uit.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Is het geen lekkage bij de aansluiting met je vlampijp?
je praat over gevlochten flex-pijp, dat is dus de moderne variant
ja die kan lekken / zweten
onder die gevlochten mantel zit een soort harmonica buis die veel lijkt op de oude flexpijp
echter is deze net iets anders waardoor hij soepeler is
die gevlochten mantel is dus voor de stevigheid en het zaakje in de lengte-richting bijelkaar te houden
als je er te hard aan trekt met de/monteren of te sterk buigt gaat ie stuk
[is als de douche slang met die metalen spiraalvormige buitenmantel]
het is sneu maar lek is lek en dus niet te repareren
er zijn wel las- flexpijpen in de handel die kun je er tussen lassen [tussen de vlampijp en demper, althans de aansluit/pas-eindjes]
zijn niet goedkoop maar misschien iets goedkoper dan een specifieke ds-flexpijp















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb nog een nieuwe org. DS flexpijp liggen, dus niet gevlochten maar de stofzuiger slang.
Die kan je voor een prikkie krijgen, ik ben maandag avond in 020 mocht jem wille hebben!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een flex van ijzer bij chyparse kost 19 euro.. hou op nou.
De RVS variant iets van 60 maar levenslang garantie…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gaat mij niet om de centen, en de ijzeren kost trouwens +/- 30 euro, maar dacht misschien hoe warmer dat hij dan weer dicht ging, kon de materie niet die erin zat.
Maar nu dus op de hoogte .. slotje?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD