K, de plannen zijn rond, vrijdag gaan we weer een rondje Brabant doen.. erst even bij Leontien langs om te kijken naar lunules. (heeft iemand trouwens ooit afbeeldingen gezien van het dashboard met tripmaster zoals Citroën die bouwde voor hun deelname aan de 1000 meren rallye in Finland? kan namelijk niets vinden, rien, en da’s toch jammer) Meteen een mooie gelegenheid om eens rond te snuffelen wat daar nog meer te halen valt. Daarna door naar Eindhoven, Jan van Gompel heeft als het goed is een klimrekje voor me klaarstaan
Kan niet wachten, als dat gedaan is, dan is Collette helemaal klaar voor een rondje Duitsland volgende week.
Ow, over Duitsland gesproken nog niets gehoord van TüV Nord over de Umweltplakette, maar mijn geld wel terug gestort gekregen, dus ofwel ik kan inderdaad gewoon zonder, of ik Collette komt niet in aanmerking… nou, hopen dat er snel wat in de post zit om dat op te helderen, en anders, ach, kunnen altijd gewoon de gok wagen…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je kan DE in zonder plakette. Kopie kentekenbewijs achter je raam doen in geval van twijfel voor de controleur.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Leuke foto’s!
Wat loopt daar uit? Gevalletje incontinentie…? Nee da’s geen olie of lhm. Koelwater…
Of het loopt helemaal niet uit Collette, dat zou ook zomaar kunnen…
MonsieurGrat schreef:
Nou, met een Citroën in de buurt en nattigheid op de grond, da’s een zekerheidje
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Tja, wat het ook geweest is, het is sindsdien opgelost, heb nog geen druppel onder Collete vandaan zien komen…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Ree schreef:Je kan DE in zonder plakette. Kopie kentekenbewijs achter je raam doen in geval van twijfel voor de controleur.
en dan geldt die regel ook nog eens alleen maar in de zgn. Umweltzones; vaak in grote steden.
Zolang je buiten het centrum van de grote steden blijft, zit je relatief veilig.
In jouw geval (aannemende dat Colette 30+ is) is het geen enkel probleem; zoals de link ook al zegt, zijn auto’s van 30 jaar en ouder vrijgesteld van deze milieuregeling.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Collette is precies dertig jaar oud.. de verwarring is ontstaan door een site (zou bij god niet meer weten wat de link was) die stelde dat wagens van voor 77 (!!) vrijgesteld zouden zijn, maar daarna niet meer…
Het hotel ligt binnen de umweltzone in Berlijn, daarnaast was het juist de bedoeling wat stekkies te zoeken om leuke plaatjes van haar te schieten… nu ja, zla allemaal wel loslopen, van de week de blauwe (mag eigenlijk niet, maar who cares) platen erop en het zal allemaal wel loslopen… en nu lekker ontspannen en uitrusten voor de rit van morgen
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Zo, da was me weer een dagje…
Vanochtend op pad gegaan naar Garage Hydraulique. Leo heeft me echt fantastisch geholpen. Ben vertrokken met een extra lunule voor de bijrijderzijde, totaal non functioneel, zuiver voor het oog, maar in iedergeval met (op een laagstroommeter ipv een oliepeilmeter) dezelfde layout als mijn eigen lunule. Binnenkort gaan we even knutselen om de satellieten mooi strak te krijgen (zonder knoppen) en de onderkant te ontdoen van wat uit stekende delen die in de weg zitten.. en dan kijken hoe we dit mooi kunnen bevestigen op een manier dat ie er ook weer uit kan tijdens dagelijks gebruik (lees wanneer ik er niet mee naar mets e.d. ga..). Tevens heeft ze me aan een extra kaartleeslampje geholpen (dat type aan een snoetje dat bevestigd is aan de bijrijderszijde van de middenconsole.
Helaas had ze geen geschikte armsteun en ook geen spatlappen voor de voorzijde als iemand nog spatlappen weet te vinden ergens.. dan hoor ik het graag
Leo is echt gewoon te leuk, erg hartelijk en gezellig, en het magazijn onderdelen wat ze hebben is waanzinnig… ik voelde me echt een jochie in de snoepwinkel…. DANK JE WEL LEO
Vervolgens door naar Eindhoven, Toen ik bij Van Gompel arriveerde was ie net bezig het klimrekje, uiteindelijk toch een tweedehandsje a 20 euro, aan het schoonmaken, heb het er meteen even op gezet:
Ik weet het, meningen zijn er over verdeeld, maar ik ben erg blij, het staat haar naar mijn idee erg mooi…
nog even bij mijn zusje langsgeweest en daarna op het terrein van pjilips Nederland langs de Boschdijk wat foto’s geschoten:
Last but not least door naar Tilburg, waar Circus Moscow momenteel bivakkeerd voor hun zomerstop. Een maatje van me werkt een paar maanden voor een van de acts, dus die gingen we nog even bezoeken. Even geholpen door een ritje naar de appie te maken. Tja, en toen sloeg de schrik er toch even in: Op weg terug stuiterde ze als een dolle, ipv te dempen leek ze iedere glooiing in de weg juist te versterken, het was haast alsof de achterwielen allebei heen waren gegaan en niet langer rond hun midden rolden, mar rond de rand. zelfs bij heel langzaam rijden was het effect echt te idioot… Snel geparkeerd, gekeken, en ze leek verdraaid hoog te staan voor de standaard stand… paar keer op en neer, ook dit ging met horten en stoten, vooral het zakken. Ik zag de bui al hangen, niet alweer problemen met de bollen…. besloten om haar even in de laagste stand te laten rusten terwijl we wat spareribs op de grill legden. Toen ik uiteindelijk vertrok was het alsof er nooit wat gebeurt was… hopen dat dat zo blijft…
Op weg naar huis nog even een rondje door ‘s-Hertogenbosch gedaan. Overal lachende gezichten en opgestoken duimen bij het zien van Collette Op de N65 vanuit tilburg naar Vught trof ik een 1973er Deudeuche die bij een Xantia aan de haak hing (zie ook de Gespot en Gepost 2CV’s thread) Bij het passeren zwaaide de chauffeur van de Xantia naar me met een diep ongelukkige blik… IK kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze zomaar achter te laten, dus ik heb ze naar Vught ge-escorteerd…
Tenslotte op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht een tijdje kat en muis gespeeld met een (eerste generatie) BX19TRS op Frans kenteken, erg gezellig… Meisje mag nu even lekker uitrusten, van de week de laatste voorbereidingen voor de trip naar Berlijn.. kan nu al niet wachten
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Geweldig om je wederwaardigheden allemaal te lezen! Als Leo de armsteun/de spatlappen niet heeft, probeer dan Roy Kuiper (http://www.citroy.nl) eens - de laatste keer dat ik er was lagen er iig een aantal originele middenarmsteunen. Die &%@&*dingen zijn trouwens niet goedkoop, of het nu bij hem, bij iemand anders of op Citromobile is, ik heb ze nog nooit onder de 150 euro gezien Voor een plastic bakkie toch best een aardig bedrag…
ze zijn idd aan de prijs die armsteunen, als je ze al vindt… maar goed, ze zijn dan ook gewild en zeldzaam, de schoonheid van een vraag en aanbod systeem… Zit te overwegen om desnoods zelf zo’n ding in elkaar te knutselen… gaan we eens een avonje over na denken… eerst die spatlappen, die vindt ik eigenlijk belangrijker.. en zorgen dat de bijrijders lunule gereed komt
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
OpLeboncoin zijn ze wel ‘ns voor veel minder voorbij gekomen, E 60,-. Maar ja, wil je erop wachten….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
MonsieurGrat schreef:Collette is precies dertig jaar oud.. de verwarring is ontstaan door een site (zou bij god niet meer weten wat de link was) die stelde dat wagens van voor 77 (!!) vrijgesteld zouden zijn, maar daarna niet meer…
Dat komt waarschijnlijk omdat er op allerlei sites geroepen wordt dat je als Nederlander met een blauw kenteken automatisch vrijgesteld bent. Logisch, want een officieel blauw kenteken is altijd van voor de gestelde datum, wat zei Ree nou, 1981 ofzo. Die kentekens zijn bij ons dan weer afgeschaft per 1-1-1978 en zo krijg je dus verwarring.


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Roy was toch gestopt met zijn zaak? Spatlappen heb ik nog wel liggen trouwens, maar ik moet eerst even checken of ik die nog niet aan iemand anders had beloofd.
edit: sorry Grat, ze waren al vergeven.
hmmm, dat dacht ik ook, meende hier op het forum ergens voorbij te hebben horen komen dat dat de oorsprong is van de voorraad die Leo & Co afgelopen tijd aan het overhevelen zijn
@Graddus, als je ze nog hebt, en ze zijn nog niet toegezegd, da zou fijn zijn…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm ik meen dat de voorraad van Leo elders vandaan kwam, maar dat is interne keuken natuurlijk.