Vandaag 2 mooie tepellampen voor vaderdag gekregen. Zijn er voor deze lampen standaard rubbers te koop die tussen de lampen en het voorscherm gaan? En kan ik deze lampen gewoon parallel met het grootlicht sckakelen of moeten ze met een aparte sckakelaar bedient worden?
Groet,
Jeroen.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi cadeau! Er bestaan voorgevormde rubbers voor. Bij de 3e-neus kan je de verstralers apart inschakelen (bij duurdere typen, niet bij DSpécial met vaste verstralers).
Citroen!
Mooi man, ik vind ze veel mooier als de bolle verstralers die je veel vaker ziet en mijn eerste ID had ze. Gisteren bij Chyparse geweest en die vertelde me dat ze niet nieuw te koop zijn.
Waar vaderdag toch weer niet allemaal goed voor is
Succes met je aanwinst…









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
de verstralers worden apart geschakeld met een trekschakelaar zoals die ook op je dashboard zit voor de interieurverlichting. Huub in het zandt heeft ze in bosjes liggen.(ik denk dat hij die rubbers ook wel heeft)
Bij mij schuin onder de draaischakelaar van de verlichting op het stuurhuis.
Je kunt het zo aansluiten dat de verstralers alleen werken als je de stand r(oute) en je groot licht hebt aan staan. Redelijk makkelijk te doen omdat je in het stuurhuis alles bij de hand hebt om de nieuwe schakelaar aan te sluiten.
Van voren naar achteren werken, tepellampen plaatsen. twee draden aan de massa op de snip en de schakeldraad+ links via de draadboom naar binnen geleiden. vergeet geen verbindingsstekkertje te plaatsen om de draden los te kunnen maken als je de spatborden verwijderd
In het stuurhuis en met de lichtschakelaar in de aangegeven stand de plus zoeken en hier de verbinding maken met je nieuwe schakelaar, gaatje boren , klaar.
Je kunt er voor kiezen om een extra draadje te trekken naar de knipperlicht schakelaar waardoor met lichtseinen (je weet wel indrukken) ook de verstralers aanschakeld, daar gaan konijnen wel van schrikken. Gebruik zoveel mogelijk de bestaande relaisverbindingen ter bescherming van je schakelaars
Grtz
rob


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En dan nemen we maar aan dat Robbert met de term ‘stuurhuis’ het deel van het dashboard dat de stuurstang ommanteld bedoelt zeker? Lijkt me namelijk nogal stug dat je je verstralers onder de auto moet aansluiten









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
robbertkars schreef:Gebruik zoveel mogelijk de bestaande relaisverbindingen ter bescherming van je schakelaars
Bedankt voor de info Rob. Welk relais zou ik kunnen gebruiken om de verstralers te schakelen? Ik dacht zelf aan een apart (nieuw) relais voor alleen de verstralers.
Jeroen.
DriverD schreef:Mooi cadeau! Er bestaan voorgevormde rubbers voor. Bij de 3e-neus kan je de verstralers apart inschakelen (bij duurdere typen, niet bij DSpécial met vaste verstralers).
Hoe doe je dat ? je bedoelt toch de 2 draaiende koplampen van een 3de neus ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Er zijn ook derde neuzen waarbij die verstralers niet kunnen draaien. Of die apart in te schakelen zijn weet ik niet, maar lijkt me wel logisch.
De draaiende kan je in ieder geval wel apart in schakelen door de hendel in te drukken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, vaste lampen bij een 3e neus zijn origineel niet schakelbaar een gaan aan met het grootlicht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK.
Ik heb van een kennis ook verstralers gekregen, van Cibie 2 sets, één witte en één gele.
Ze zijn groot rond, ik vermoed dat ze ook in een kinnebak passen.
Zal foto’s posten.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
robbertkars schreef:Huub in het zandt heeft ze in bosjes liggen.(ik denk dat hij die rubbers ook wel heeft)
Helaas, Huub heeft de rubbers niet. Hij wist misschien iemand in Frankrijk die ze heeft na laten maken maar deze schijnen erg duur te zijn. Heeft iemand een idee voor deze rubbers?
Jeroen.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelf maken uit een stuk oude binnenband.
Citroen!
Heb ondertussen een mooie originele schakelaar met verklikkerlampje bij Huub in’t Zandt gekocht. Via Huub ook aan een contact in Frankrijk gekomen die de rubbers voor de lampen na heeft laten maken. Krijg binnenkort de bevestiging en dan worden de rubbers opgestuurd.