18 van de 79
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 27 juni 2010 07:27 PM
  [ # 256 ]

Ach ja, sorry, over schrikken gesproken. Effe op het knopje CX-spiegel op een SM gedrukt…..

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 27 juni 2010 07:35 PM
  [ # 257 ]

Ow, helemaal vergeten, Collette heeft sinds vanmiddag ook weer een verse ruitenwisser, nu met spoilertje, wist een stuk beter dan het ding wat er op zat… wil er eigenlijk die Bosch Aero’s op hebben, mar die passen niet vanwege de bevestiging Sad, misschien eens kijken of ik daar een passende wisser arm voor kan vinden die op Collette past.. net wat mooier en simpeler van lijn (ik weet het, niet origineel, maar ik ben er van overtuigd dat als ze toen bestaan hadden, Citroën ze op zijn minst als optie, zo niet standaard, had aangeboden…)

Tevens, ik meen dat ik dit nog niet gemeld had, heb ik dat wel, dan excuses, nog een berichtje van de vorige eigenar gehad, hij heeft wat papieren op gedoken, inclusief keuringsrapporten van de vorige eigenaar… krijg binnenkort kopietjes Very Happy, weer een stap verder met het uitzoeken van de historie…

En vandaag is het natuurlijk precies een maand geleden dat ik Collette gekocht heb, 1 maand op cloud 9… wat een genot Very Happy

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 juni 2010 08:22 PM
  [ # 258 ]

Het best monteer je een ruitenwisser van Valeo, de VM 15 http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197153/P30/ Werkt super. Als je al een ruitenwisser hebt met geïntegreerde sproeier, kun je heter zo opschroeven. Ziet er bijna als het origineel uit, maar maakt wel schoon, zonder strepen en zonder waterfilm op de ruit achter latend. Spoilers en zo zijn niet nodig.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 29 juni 2010 03:01 AM
  [ # 259 ]

Nou, de laatste loodjes voor Collette met me naar Berlijn gaat… Met dank aan geoarthc35 en Graddus hopelijk snel spatlappen aan de voorzijde onder mijn meisje…

Intussen zitten denken wat het weekend daarop te doen.. vindt het tijd om eens wat andere CX rijders te ontmoeten, dus: tijd om gewoon eens een minimeet op poten te zetten. Zal hiervoor direct een apart draadje opzetten…

Vannacht en morgennacht nachtdiensten en woensdag avond Franse les, tussendoor ook maar eens tijd vinden om Collette nog een keer te wassen…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 30 juni 2010 02:09 AM
  [ # 260 ]

btw, nog een leuke foto gemaakt zondag

Met Citroën gaan we toujour VOORWAARTS ! Very Happy

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 juni 2010 08:36 AM
  [ # 261 ]

hij is leuk !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 01 juli 2010 01:40 AM
  [ # 262 ]

De man/vrouw van de post heeft vandaag een leuk cadeau bezorgd.. een enveloppe met darin koietjes van papieren die bij COllette behoorden, die de vorige eigenaar nog heeft opgedoken….
We hebben het onder andere over; zijn aanschaf factuur (a €5750, dus in die drie jaar is er nog best wat op haar afgeschreven), twee APK verklaringen, aanschaf bonnen van vanalles en nog wat aan onderdelen en werkuren, en de klapper: een taxatie rapport in opdrcht van de eigenaar voor hem..
Blijkt dat de vorige eigenaar haar uiteindelijk op 12/5/2007 gekocht heeft, en haar dus nog geen 3 jaar in bezit heeft gehad… in die tijd is er tenminste €2400 in haar geinvesteerd, waarschijnlijk meer want hij had in ieder geval niet alle bonnen meer.

Ze is in zowel in Augustus 2006 als Maart 2007 APK gekeurd geweest…hiervan zijn de keuringsrapporten aanwezig, tevens is er een factuur voor een APK plus werkzaamheden in maart 2008, hiervan is het keuringsrapport echter niet aanwezig, alhoewel ik die volgens mij al had gehad bij de aanschaf… Bij die laatste is er veel werk (22uur) verricht en het volgende vervangen:

-alle bougies vervangen
-friktieset
-nokkenas keerring
-krukas keerring
-2 aandrijfas keerringen
-klepdicht pakkingen en -ringen
-motorsteunen
-olie en filters
-2x V-snaar
-waterpomp
-koppelingkabel
-schakelstangkogel
-brandstofslan+pakking
-snoer + 2 relais
-oliedrukzender
-toplager
-nokkenaslager
-kogelhoes
-nokkenaspoulie
-spanrol
-vulpijp

Dit alles is gedaan door Citroville

Interessanter is nog wel het taxatie-rapport, hiermee heb ik nu de naam van de eerste Nederlandsche eigenaar in handen, en een adres, alhoewel dat al oud is en dus misschien niet meer klopt, maar niet geschoten, is altijd mis..

Het taxatie rapport maakt voor interessant lezen… zie volgende post

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 juli 2010 01:53 AM
  [ # 263 ]

een beetje historie is altijd leuk ! zo leer je je dame een beetje kennen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 01 juli 2010 02:08 AM
  [ # 264 ]

Voor wat betreft het taxatie rapport… hier staan dus wat interessante dingen in…

Ik zal niet het hele ding overtypen, maar toch, een paar quotes:

“De carrosserie bevindt zich over het algemeen in een goede tot zeer goede staat: de carrosserie is - voor zover waarnembar - nog in hoge mate origineel; de carrossrie is eerder stapsgewijs plaatselijk gerestaurerd en/of gerepareerd in verband met enkele opgelopen lichte beschadigingen, schadevrij en is gaaf en strak; plaatselijk is enige lichte roestvorming waarneembaar.”

“Het chassis / ragend carrosseriegedeelte verkeert over het algemeen in een zeer goede staat en is - voorzover… - nog geheel origineel”

“Betreffende automobiel is omstreeks medio 2005 in Nederland geïmporteerd; het land van herkomst is vooralsnog niet bekend. (vreemd, want het typeplaatje in de motorruimte is vrij helder: ze is Duits)

Er zijn vooralsnog geen nadere gegevens met betrekking tot de oorspronkelijke historie van de automobiel voorhanden.

Wij hebben ten tijde van onze inspectie geen bijzondere sporen kunnen waarnemen die zouden kunnen duiden op een mogelijke in een eerder stadium opgelopen ingrijpende schade

Wel is de carrosserie in het verleden bij enkele gelegenheden gedeeltelijk kaal gemaakt, gecontroleerd, waar nodig plaatselijk gerestaureerd en/of gerepareerd in verband met een opgelopen lichte schade, ter plaatse strak gemaakt, gedeeltelijk overgespoten en wederom opgebouwd

De strakheid van de carrosserie is plaatselijk door middel van vulmiddelen verkregen.

Er zijn vooralsnog geen nadere gegevens voorhanden met betrekking tot de ingrijpendheid van de uitgevoerde restauratieve werkzaamheden. Deze lijken echter plaatselijk en van lichte aard te zijn geweest.

De werkzaamheden zijn destijds op zich vakkundig, doch niet overal tot in detail even onzichtbaar uitgevoerd en afgewerkt.”

“...is waarneembaar dat in de loop der jaren het noodzakelijke onderhoud met zorg is uitgevoerd.”

“op enkele punten en met betrekking tot de afwerking zijn eventueel nog wel verbeteringen mogelijk”

(Nu komt het interessantste:)

“Op het kentekenbewijs is bij de rubriek ‘type’ vermeld ‘MA-P’. Die moet echter op een vergissing van de RDW berusten daar deze typecodering niet origineel is De codering ‘MA MP’ heeft trouwens betrekking op een ander type. Aangezien de herkomst vooralsnog niet bekend is, is thans niet vast te stellen hoe een en ander ontstaan is. Gelet op het chassisnummer (MA-ME-04ME7238)  betreft het hier een originele ‘CX 2400 GTi’ “

Da’s een interessant vraagstuk, iemad ideeen?

“Wij stelden de waarde van het hierboven omschreven voortuig… vast op incl. BTW: Euro 6.500,—”

Daar is dus in de loop der jaren de helft van afgeschreven, plus de kosten die de vorige eigenaar heeft gemaakt. De taxatie is uitgevoerd door Europe Expertise door een heer Heffener. Is iemand met deze mensen bekend? En zo ja, wat is dan de indruk?

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 01 juli 2010 11:21 AM
  [ # 265 ]

Als je hier ‘Heffener’ op de zoekfunctie intikt, krijg je genoeg te lezen. Er waren problemen met het op tijd afgeven van de rapporten, waarbij overigens de verzekeringsmaatschappij wel steeds een waarde door kreeg. Op de kwaliteit van de taxaties zijn volgens mij nooit aanmerkingen geweest. Dat van de Duitse herkomst moet je ‘m even melden en dan zal hij het ongetwijfeld bijstellen.

Eén ding staat wat mij betreft vast. Over een CX hoef je Heffener niks uit te leggen. En als ik het hier lees, heb je een eerlijk rapport gekregen met exact aangegeven wat er schort aan de auto. Het grappige was, dat ik al aan het begin van je citaten dacht, dat Heffener het rapport moest hebben gemaakt. Dat werd op het eind bevestigd. Hij heeft 2 keer mijn CX getaxeerd en 1 keer de SM. De laatste kan hij binnenkort weer doen in verband met uitgevoerde plaatwerkrestauratie en een aangebracht leren interieur ten opzichte van tot voor kort stof.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 juli 2010 11:57 AM
  [ # 266 ]

Welk type staat op de RDW site als je je kenteken invoert?

Mijn ervaring bij de RDW, (tot nu toe 2 auto’s ingevoerd) is dat ze niet zo heel erg nauwkeurig zijn met het type. Als ze een bepaald type niet in hun systeem kunnen vinden dan doen ze een andere uit hetzelfde bouwjaar.
Ik weet niet welk type een MAMP is, maar er zijn hier vast wel die dat weten.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 01 juli 2010 12:08 PM
  [ # 267 ]

MA-P bestaat niet, MAMP is een 2 liter Athena/Reflex/20/20 Pallas/20 RE - http://www.emhi.nl/cx.nl/cx-techfacts.htm

Da’s dus nie goe inderdaad… Confused

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 01 juli 2010 12:26 PM
  [ # 268 ]

mooi te horen dat dit een goede taxateur lijkt te zijn.. nu is het taxatie rapport bijna drie jaar oud, dus volgend jaar na wat werk aan de koets gewoon nog een keer laten taxeren.

RDW site zegt

“Kenteken           67-RT-DS
Voertuigsoort     personenauto
Merk                 CITROEN
Handelsbenaming     MA-P
Brandstof     Benzine
Vervaldatum APK     “27-05-2012”

Nu ja, als de RDW dit vaker fout doet kan ik daar dus helemaal niet wakker van liggen…

Voor nu, is het tijd om op pad te gaan, vandaag naar Den Bosch (aldaar even de auto wassen en ddan lekker relaxen), en dan Rossum, morgen vroeg op naar Berlijn Very Happy….

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 juli 2010 12:38 PM
  [ # 269 ]

Ik zou er geen minuut minder van slapen, zolang ze maar niet door zo’n slordigheidje in een te hoge gewichtscategorie is ingedeeld. Maar zo te zien is dat niet het geval.
Ze is in 2005 ingevoerd dus degene die haar heeft ingevoerd heeft ook geen BPM voordeel gehad doordat ze als goedkoper type (een RE) is aangemerkt… smirk

Edit: ook dat gewicht boeit niet want ze is allang belastingvrij… Mr. Green

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 01 juli 2010 12:42 PM
  [ # 270 ]
MonsieurGrat schreef:

.... vandaag naar Den Bosch (aldaar even de auto wassen en ddan lekker relaxen), ..... Very Happy….

Mijn CX rijdt elke week even door de wasstraat bij Total aan de Hambakenweg. Ik heb ze allemaal geprobeerd. Met deze wasstraat wordt je auto schoon, met de rest niet. http://www.hanextankstations.nl/bues_cms/nl/15/hanex-total-hamaken-039-s-hertogenbosch.html
Even in de hoogste stand en hupsakee, alles schoon !

Profiel  

18 van de 79
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook