-Vanaf 8-‘64: 75 pk.
-tot 9-‘62 (66 pk) en van 9-‘62 tot 8-‘64 (70 pk): in WPHB wordt vermeld: vlotternaaldzitting 2 mm.
Vooralsnog heb ik niet meer gegevens kunnen vinden, misschien heb je hier wat aan?
Heb vanavond de imitatie carb. stukje bij beetje uit elkaar gehaald. elk sproeiertje en elk kanaaltje voorzichtig door geblazen met een witte doek aan de andere kant. alles was schoon en geen vuiltje te vinden. aan de vlotter valt niet veel te verstellen, alleen testen of de afsluitnaald het doet.
Ding weer in elkaar geschroefd en weer terug gewisseld met de oude carb.
De wagen loopt weer als een zonnetje. Geen idee wat er aan de hand is geweest. Ik ga er maar vanuit dat er ergens een vuiltje heeft gezeten maar voorlopig ligt de oude carb. als reserve in de kofferbak.
Iedereen bedankt voor het meedenken
Jeroen.
Potverderderder….......Vandaag na ongeveer 6 kilometer weer hetzelfde probleem. Bij gas geven houdt de motor zoveel in dat hij er mee ophoud. Aan de kant van de weg loopt de motor gewoon stationair maar stopt ermee als er gas gegeven wordt. Dit maal is het proces van inhouden geleidelijker ontstaan waardoor het meer op vervuiling lijkt. Gelukkig de oude carb. en wat gereedschap in de koffer dus de carb. maar weer gewisseld. Hierna zonder problemen nog 30 kilometer gereden wat er weer op lijkt dat er geen vervuiling is.
Zal de nieuwe carb. van de week maar weer eens uit elkaar halen maar ik verwacht net als de vorige keer niets te vinden.
Jeroen.


Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010
- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
hoi, ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn C35 uit 1975 met DS motor.
Mijn benzine tank was verroest en die heb ik vervangen, net als de benzine leidingen en ik heb een benzine filter voor de carburateur geplaatst.
starten gaat goed, met choke en na enige minuten choke in duwen. motor loopt erg rustig en gelijkmatig stationair.
als ik gas geef dan smoort hij en slaat af.
groet, Rogier





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Benzinepomp ook vervangen? Die heeft waarschijnlijk te weinig opbrengst.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is een goeie! Daar zou ik 123 niet aan gedacht hebben. Maar hoe kan hij het dan met de oude carburateur wel goed doen? (de TS dus)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.


Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010
- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
ik ben er gedeeltelijk uit, de benzinepomp werkt wel goed dit heb ik vastgesteld door een slang aan te sluiten op de benzinepomp en die in een jerrycan met benzine te steken. de pomp zuigt dan aan en ook oppakken doet hij dan goed.
Bij het plaatsen van de “nieuwe” benzine tank was de nieuwe benzine slang klem komen te zitten tussen het chassis en de tank.
dus heb ik gisteren de tank er weer onderuit gehaald en de slang boven op de tank gelegd.
starten, lopen !! ongeveer een kwartiertje en toen sloeg hij weer af.
volgens mij staat het benzine filter weer droog, ga straks kijken of er toch nog een knik zit in de slang boven de tank.
(pff moet de tank er weer van af, gelukkig staat hij nog steeds op een brug)












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Let op datje geen minuscule gaatjes in je slang hebt. dan doet ie het ook niet/ zuigt niet aan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
In mijn 1955 eend had ik een vergelijkbaar probleem; Schone benzine in de carburateur, modern filter tussen pomp en carb, Filters niet dicht en brandschoon, en toch niet genoeg benzine bij volgas rijden (12pk!)
Het bleek het aanzuigfilter in de tank te zijn, bij mijn eend waren dit een hoop op elkaar gestapelde ringetjes waar gom tussen was ontstaan. Heb die ringetjes eraf gesloopt en een extra modern filter gezet op de slang net na de tank; opgelost!
Heeft de DS een vergelijkbaar filtertje in de tank?
Klopt, in de tank zit zo’n filter en dat kun je verwijderen als je de grote messing plug er uit draait welke aan de onderkant in de tankbodem zit..
Je zou dat hele filter kunnen weglaten, maar dan moet je wel voor de benzinepomp een goed filter aanbrengen want die benzinepomp is ook niet zo blij met schilfers en andere zooi.
Ik weet niet of dat filter in de tank nog nieuw te koop is, maar het schoonmaken moet ook niet al te ingewikkeld zijn.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Filter is idd makkelijk schoon te maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010
- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
bedankt voor de reacties, ik ben er nog niet uit.
benzine leiding (nieuw) ligt goed zonder knikken, filter had ik schoon gemaakt (doorgespoten met perslucht) en de tank (oude dieseltank) had ik schoon gemaakt en behandeld met polyexpo spul, en weken laten drogen.
het oude filter was verroest en onbruikbaar.
Als ik in de leiding ter hoogte van de benzinepomp blaas dan hoor ik belletjes in de benzine tank en vervolgens loopt er benzine uit de leiding. het lijkt er op dat de tank geheel is afgesloten (vacuum).
heb ik alles in ieder geval wel goed dicht gemaakt
waarschijnlijk is de ontluchtingsslang die bovenop de tank zit, en naar de vulslang loopt, geknikt.
wordt vervolgd!
Wacht ff, het is geen DS tank, kweenie hoe dat zit maar ik verwacht geen grote verschillen met filters en dergelijke. Schone tank zoeken, alles wat er achteraan komt goed schoon maken en gaan.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HO HO HO moet dit topic niet in het C35 deel staan?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010
- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
dat zou kunnen maar het is een motorisch onderwerp en het is echt een (omgekeerd gemonteerde) DS 20 motor.
Uiteindelijk lijkt het in de ontluchting van de tank te zitten en die is wel specifiek C35.
de problematiek is, denk ik, type ontstijgend dus leerzaam.