













































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
par eXeMple! schreef:Maar dan vraag ik me nog steeds af waarom M schreef:
M Citroen schreef:
Anwb Europa dekking had me trouwens niets verder geholpen.
Arjan Verkade schreef:Daar ben ik dan idd ook benieuwd naar, want ik heb ook WW met europa dekking en vervangend vervoer.
Of bedoelde M Citroën dan de verzekering?
Ik hoop dat ik er vanuit mag gaan dat de ANWB zich aan de afspraken houd.
Zucht…. M bedoeld dat de ANWB niets had kunnen toevoegen aan hetgeen zijn reisverzekering voor hem heeft kunnen regelen. Al weigerde die verzekering in de eerste instantie wel hulp dus…
Zo begon het dus:
M Citroen schreef:Reisverzekering: sorry, auto is te oud. ANWB: geen lid dus we doen niks..
En dan een dagje later:
M Citroen schreef:De CX is gisterenavond (zondag!) opgehaald en naar Tuchan gebracht om te overnachten, geregeld door de verzekering. Ik had hen gezegd dat hij anders “waarschijnlijk gecannibaliseerd of gestolen” wordt en hoppa, dezelfde dag resultaat, en ze betalen het nog ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Had de ANWB ook de garagerekening vergoed? Nee toch?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk niet en de reisverzekering gaat ook geen dynamo betalen. Wel de sleepkosten en de taxikosten enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kijk, de nieuwe dynamo en na een rit vanuit het zuiden tot hier is het ding nou niet echt helemaal onder de olie komen zitten.














































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O nee? Ik vind hem anders aardig vet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, dat is verf. Geen olie.
Misschien een monteur met vette handjes














































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eigenlijk maakt het ook helemaal niets uit. De oude dynamo is stuk gegaan, er is een nieuwe in gezet en M. rijdt weer. Klaar! Goede reis naar huis!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En volgende keer weer gewoon de ANWB mee.
Of een Toyota ipv een CX….
Citroen!
DriverD schreef:En volgende keer weer gewoon de ANWB mee.
Of een Toyota ipv een CX….
Ook die gaan kapot als je geen ANWB ofzo geregeld hebt…
En andersom. Als je alles regelt, blijft het heel.
Wet van Murphy of zoiets
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Zo, we zijn weer in Holland terug. Op de terugweg heeft de CX zich perfect gehouden.Vanaf St.Marien naar huis (820 km) op 1 tank, 58 liter en dus 1 op 14! Parijs was een hel. Het duurde en duurde, file van begin tot eind en de temperatuur was boven de 30 graden. Bijna 2 uur later reden we eindelijk langs vliegveld de Gaulle. Ik heb de tweede fan niet eens horen aanslaan (en die doet het wel), dus petje af.
Enige mankement op de terugweg was de radio/cd die het niet deed (?!?), een piep bij het rechter voorwiel als ik een scherpe bocht naar links maak en een zingend-piepje wat te horen is als ik langs een muur rijd op de snelweg of in de bebouwde kom, waarschijnlijk de bij de grote beurt kromgetrokken ‘pully’.
Ik heb wel een waslijst met andere dingen waar naar gekeken moet worden, nog even een paar weken wachten totdat ik de Xant weer heb en dan naar het kuur-oord: Hydraulique.
Alle uitgebreide verhalen, met foto’s komen nog.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Tweede fan..? Je hebt toch een kleine non-airco radiateur in je TRE/ Pallas?
‘Spirit of avant-garde’
M Citroen schreef:nog even een paar weken wachten totdat ik de Xant weer heb en dan naar het kuur-oord: Hydraulique.
Dat is volgens mij een adreswijziging…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Pascal schreef:Tweede fan..? Je hebt toch een kleine non-airco radiateur in je TRE/ Pallas?
Klopt, een kleine radiator maar er zit wel een tweede fan op.
Bijgaand een impressie van de prachtige plek waar de CX het ‘begaf’. Ik wilde net stoppen om een foto te maken toen ze zelf de beslissing nam dat te doen. Handig plekje want het was er bloedheet en er was totaal geen schaduw.
Tijdens de vakantie, oa bij het bezoek aan garage Hydraulique op de dag dat we naar Frankrijk vertrokken, kwamen de volgende gebreken naar voren die verholpen moeten worden:
- De kleppendekselpakking lekt/zweet, het is vloeibare rommel die eruit moet om door een goede vervangen te worden
- CV werkt niet meer
- Radio/CD speler werkt niet meer
- Electrisch raam LV wil niet meer (mogelijk door zelfde slechte bedrading als de CV)
- Als ik een scherpe bocht naar links maak piept er iets links-voor
- De pully die er af is geweest voor de reparatie toen ik de auto kocht is volledig krom, maakt inmiddels een leuk geluid en moet echt vervangen worde
- De aandrijfas moet worden nagekeken, in z’n 2 trilt/rammelt de pook en bergop in alle versnellingen
- De handrem doet het niet
- Mocht het vreemde geluid van de heenweg nog terugkomen dan moet hier ook verder naar gekeken worden, vooralsnog is het er niet meer gelukkig. Ik heb het nadat we bij Hydraulique vertrokken nog even gehoord ter hoogte van Nancy en vlak voor Dijon maar daarna (3000 km) niet meer
- Laadstroomlampje knippert af en toe
- De uitlaat lekt een beetje, dit is te horen als ik flink wat gas geef
- En dan moet de CX ook nog een goede anti-roest behandeling krijgen anders kan ik deze winter niet doorrijden.
Maar ff geen nieuwe keuken dit jaar…..