2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Kan dat zomaar? Tapeinden afgebroken
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 juni 2010 10:34 PM
  [ # 16 ]

De oudere Jaguar motoren hebben messing moeren waarmee de uitlaatspruitstukken vast zitten. Die krijg je altijd los. Zijn er geen messing moeren te koop in de maat van de DS motor vraag ik mij dan af en zo ja dan zou ik die preventief vervangen.

M7 en M9 kom je niet zo gek vaak tegen bij auto’s, de DS heeft daar een voorkeur voor.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 30 juni 2010 11:21 PM
  [ # 17 ]

Ja, er zijn speciale koperen moeren te koop, maar dat weten er blijkbaar niet zo veel. Kom ze ook niet veel tegen.
(gewoon in Almere en bij de andere standaard adressen te koop)

grt Arjan

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 30 juni 2010 11:38 PM
  [ # 18 ]

Inderdaad koper uit Almere, zitten er nu in. En een tikkie kopervet natuurlijk….

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2019

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 01 juli 2010 10:46 AM
  [ # 19 ]
Hilko Schmitt schreef:

De reparatie: alle 8 tapeindjes vervangen, zaten allemaal bijzonder makkelijk los,

Wph geeft aan om draadeinden in blok beter niet te demonteren. Zal meer kwaad (schroefdraad in alu kop weg) dan goed doen.

Als ze bij jou (Hilko) zo makkelijk los gingen, lijkt dit al eens eerder gedaan te zijn. Hopelijk was het schroefdraad nog intakt en zit dit goed nu wel goed vast. Ik heb draadeinden laatst met loctite in de kop vastgezet.

Zowel bij mijn ‘oude’ kop van voor de ‘motorwissel’ als de kop op de ruilmotor is de eerste uitlaatspruitstuk draad opgetapt naar M10. Als dan het draad weg is uit de kop is alleen een helicoil (weer M10) nog mogelijk. Daar heeft DSassen speciaal een M10-M8 draadeindje voor, wel met een ‘specissl’ prijsje. Met Googlen vind je in NL wel een goedkopere of je laat hem ergens draaien.
Het lastige van M10 is wel dat je geen dop op de ‘17’ moer kan passen met de montage. Met een steeksleutel steeds een 6e slag maken schiet niet op.
Zouden er busjes bestaan met buitenmaat M10 en binnenmaat M8? Of heb je dan niet genoeg wanddikte?
De ‘nieuwe’ (nieuw gereviseerde) kop die er nu op gaat is gelukkig wel OK.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 01 juli 2010 11:05 AM
  [ # 20 ]

Eem busje met M10 en M8 draad heeft weinig praktisch nut. M10 draad heeft een minimale diameter van 8.376 mm. Een M10/M8 busje zou dus een héél dun wandje (< 0.2 mm) krijgen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2010 11:15 AM
  [ # 21 ]

Ik denk dat je op een dubbel spruitstuk geen M10 moeren (17) kwijt kan…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juli 2010 01:43 PM
  [ # 22 ]

Let vooral ook op dat er rond de gaten van de tapeinden een koelkanaal kan zitten. Boor je te diep of in een te grote diameter dan kan je lachen..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook