























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Haal je ook de achterwielplaten er af? Doe ik wel altijd, want ook in de hoogste stand zijn de achterwielen niet helemaal vrij.
Hoeft niet. Het metaal waar de draaiende borstel aan is bevestigd, heeft een kleinere diameter dan de borstels en valt wel onder de wielkap. Als de borstel draaiend naar het wiel toegaat, draait het borstelend deel achter de wielkap en volledig op de wieldop. Het metalen deel van de draaiende borstel valt onder de wielkap.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
grappig, ik herkende ook de verwoording van dhr Heffener in dat taxatierapport.
die weet wel wat van onze CX-en. doet ie al jaren.
wel gek dat je kenteken niet klopt met de auto mbt type uitvoering. je rijdt er niet minder om. je zou ‘t kunnen laten corrigeren via de RDW.
heb ik eens gedaan met een motor die was geimporteerd uit de VS. type stond ook niet helemaal goed vermeld op ‘t kenteken. belletje en uitgelegd, gegevens/kenteken opgestuurd, en ik kreeg een nieuwe opgestuurd. staat chassisnummer wel correct op ‘t kenteken ??
je kan ook lekker doorijden…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Even vlug… Collette is weer helemaal schoon, fris en fruitig zogezegd… Persoonlijk geen fan van wasstraten, schoonmaken is echt een kans om even een halfuurtje of een uurtje liefde in d’r te steken, dus dat gaat met de hand, in een doehetzelf wascabine… Achteraf even de stad in geweest… Reed langs de vismarkt, stond een prachtige bruine CX, was net een fotootje met de foon aan het nemen, duikt er een meneer door het bijrijdersraam naar binnen, niemand minder dan Robin Visser… Gezellig… Nog even snel een paar foto’s geschoten met de gewone camera, die volgen nog, schrijf dit nu vanaf de telefoon…
Nu lekker tukken, morgen vroeg op naar Berlijn… Onderweg nog even langs in het holvan de leeuw, of liever, de burg van de wolf
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Tja, bruin… Zo ik had ik gris espadon nog nooit gezien In afwachting 2 plaatjes bij ‘gespot’.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
it’s a small world after all !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Robin Visser schreef:Tja, bruin… Zo ik had ik gris espadon nog nooit gezien
In afwachting 2 plaatjes bij ‘gespot’.
ja sorry, tikkie kleurenblind (en dat als fotograaf) nee, een minimale gloed van deze of gene kleur kan op mijn netvlies een vreselijk vertekend beld opleveren… :S
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Zo, Berlijn, we zijn er… Heerlijke rit gehad…. op een volle tank van Rossum tot Wolfsburg geraakt, en toen nog 14 liter over En dan heb ik me niet eens in gehouden… Collette heeft regelamtig op de staart getrapt gekregen en zich kranig gehouden… lekker meegetrokken in het verkeer, en regelmatig er loeihard voorbij… de nodig Teutoonse wagens en hun berijders zijn met haastige spoed voor me opzij gegaan… Doel: kijken hoe hard ze kan: ze trekt nog steeds heel netjes door, zelfs iets harder dan de opgegeven topsnelheid, op de teller voorbij de 200 en weer op 0 (LOL) op de GPS zo’n 195…. En ze blijft heerlijk rijden
…. In Wolfsburg even getankt.. was natuurlijk geen Total e bekennen, dus we hebben er bij Shell meuk in gegooid, V-Power racing (hopger octaan gehalte, Super 100). Niet zeker of ik dar blij mee ben, de motor klinkt wat raspender… van de week weer snel terug naar mijn vertrouwde Excellium…
In Berlijn aangekomen uiteraard in een file verstrikt geraakt, even benauwd gekregen want (voor de derde ker deze week) kwam de naald van de motor temperatuur toch wel heel erg dicht bij rood… (tijd voor een grotere radiateur en dubbele fan?) Bij het hotel de binnenplaats op en afrijden is, uhm, DOODENG, aan weerszijde van de auto misschien 2 centimeter over :S. Maar goed… en de vering bewijst zich hier natuurlijk perfect, alhoewel de meeste straten redelijk bestraat zijn, zijn er (vooral rond bouwputen) echt rampzalige oplossingen, waar kinderkopjes onder het asfalt of beton vandaan komen, mar geen kik, ja de tunnel rammelt als de pest, maar menig moderne wagen is bij lange na niet zo comfortabel terwijl je daarover heen rolt…
Morgen krijgt ze waarschijnlijk een rust dag, mar dat zien we wel als we wakker worden…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Grappig, ik heb altijd geacht dat alleen de kleinste modellen zonder airco een kleine radiateur hadden met één fan…
Mooi dat de reis verder probleemloos is verlopen, veel plezier!
‘Spirit of avant-garde’














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 2400 gti van de eerste bouwjaren zonder airco heeft een iets kleinere maar wel brede radiateur. Die is wél heel anders als die van de cx 20 met douvrin blok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar dat je met de originele radiateur en een fan tegen het rood aan loopt lijkt me toch niet goed. De mijne komt ook op lpg nooit verder dan het midden met deze configuratie. Zelfs op vlakke weg met caravan niet bij deze temperaturen (voor de vakantie komt er evenwel nog een tweede fan bij )














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, dat is niet ok. Gewoon even een frisse radiateur gaan halen. Nieuw dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Is dat dan zo’n dunnere radiateur Yuur, 25 ipv 40 mm ofzo?
Want zo’n eentje heb ik nog zgan liggen (NOS gekocht van Roy), heb hem in ‘Maya’ gemonteerd gehad.
Omdat de aansluitingen anders zitten dan bij een ‘Douvrin’-radiateur, heb ik toen met slangen en fit-onderdelen moeten klooien om het spul redelijk te kunnen aansluiten..
Ik heb er trouwens nu een TRS-radiateur in zitten, dus die andere mag weg…(hint,hahaha).
‘Spirit of avant-garde’














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. De radiateur is net zo dik en breed als een normale, grote, gti radiateur ( dus 40mm dik) maar is een stuk minder hoog. In plaats van direct op de dwarsbalk te staan staat de orginele radiateur van een oud model gti zonder airco op 2 pootjes van zo’n 6 cm hoog.
Wat bedoel je met “yuur” trouwens
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ja vaudjuh; ik haal jullie ook altijd door elkaar…
‘Spirit of avant-garde’