













































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Engels?? huh?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Engels?? huh?
Ge-edit.
@M je hebt inderdaad een hoop onderhoud en aandacht punten.
Heb je niet de mogenlijkheid om zelf wat te doen,om de kosten een beetje in de hand te houden,als je dit allemaal moet uitbesteden pfffffff,ik denk dat je dan niet vrolijk word van de garagarekening.
Misschien blijft er ook nog wel wat over voor een keuken,het thuisfront hou je dan ook te vriend
Ik ben bang van niet. Ga straks wel even kijken of ik de radio weer aan de praat kan krijgen en hoe de bedrading in de deur eruit ziet maar erg handig met dit soort dingen ben ik helaas niet.
Vandaar ook dat ik een aankoopkeuring heb gedaan en toen meteen “alles” heb laten doen wat gedaan moest worden…..
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
M Citroen schreef:- De aandrijfas moet worden nagekeken, in z’n 2 trilt/rammelt de pook en bergop in alle versnellingen.
Kan dit niet komen door een versleten onderste rubber van je motorophanging?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Antiroest behandeling: ga naar Gosliga in Leeuwarden. Zijn ook zeer bekend met de CX.
Leveren goed werk af. Houdt er wel rekening mee dat je de CX 4 dagen kwijt bent.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ree schreef:M Citroen schreef:- De aandrijfas moet worden nagekeken, in z’n 2 trilt/rammelt de pook en bergop in alle versnellingen.
Kan dit niet komen door een versleten onderste rubber van je motorophanging?
Dat ben ik nog vergeten…een van de motorsteunen is aan vervanging toe.
Tussen nu en het moment dat de CX naar de garage zal gaan voor groot onderhoud zit nog een paar weken. Het vervelendst tot die tijd is eigenlijk het niet hebben van een radio.
Wat kan ik het best nakijken, wat zijn de mogelijke oorzaken van het ineens niet meer werken van de radio?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een los draadje?














































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ree schreef:M Citroen schreef:- De aandrijfas moet worden nagekeken, in z’n 2 trilt/rammelt de pook en bergop in alle versnellingen.
Kan dit niet komen door een versleten onderste rubber van je motorophanging?
Over het algemeen is het een combinatie. Door de gare as ( de lange) krijgt de motorsteun het zwaar te verduren en gaat die ook stuk dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
M zijn een aantal probleem punten zoals de uitlaat,aandrijfas en motorsteun niet aan het ligt gekomen bij de aankoopkeuring?
Ik vind dat ze dit hadden moeten zien hoor.
Wat betreft de radio zit er misschien een zwevende zekering achter de radio die misschien stuk is!!
Dat ben ik helemaal met je eens en ik ga hier dan ook ‘werk’ van maken (garage op aanspreken). Eerst nog even van de laatste dagen van mijn vakantie genieten. En zometeen naar de radio kijken.
Was toch in Leerdam of niet ?
M Citroen schreef:Vandaag de aankoopkeuring gedaan in Leerdam. Plaatwerk en chassis zijn op een paar kleine plekjes na zeer goed, hetzelfde geld voor de techniek. Wat er nu nodig moest gebeuren was het vervangen van een gescheurde lekzak linksvoor, de accu en een keerring met misschien de lager erachter waardoor de motor wat olie lekt. Allemaal niet wereldschokkend maar het diende wel nu te gebeuren dus helaas moet ik nog een weekje geduld hebben.
Mmm, nog één….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:Was toch in Leerdam of niet ?
Idd
Net even de radio bekeken, los gemaakt ed. Dradenboel ziet er perfect uit, geen extra zekering dus die is ook niet kapot.
De radio werkte ook als het contact niet aan stond dus was dan direct op de accu aangesloten lijkt mij. Daar dus gezocht naar een losse draad maar niets gevonden, nou weet ik ook niet welke draad dit zou moeten zijn hoor, maar het was het proberen waard. Maar even langs de garage want zonder muziek rijden is ook zo saai.


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heren gebruikers, mag ik jullie vragen het hinten naar garagebedrijven die wel of geen goed werk geleverd zouden hebben achterwege te laten? Hiervoor bestaat een speciaal klaagtopic.