Uitbouwen carburateur halfautomaat- snelkoppeling en regengootjes lijmen
lmcit68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 05 juli 2010 12:03 AM

Hallo zwevers,
Heb 2 weken vakantie aan mijn ds moet e.e.a gedaan worden dus….
Vandaag heftig bezig geweest:
Nwe bollen voor, een makkie 15 minuten
Bollen achter…. daar was mijn nieuwe bandsleutel toch te goedkoop…. zitten dus nog vast morgen naar Toom om die waardeloze bandsleutel weer in te leveren.
Gelijk gezien dat mijn regengootjes meer of minder ......weg zijn. vraagje kan ik de oude wegslijpen en de nieuwe gootjes lijmen ? (de man die altijd mijn laswerk doet is een paar weken niet te bereiken en als we deuren kunnen lijmen moet dit eigenlijk ook gaan ) met regengootjes bedoel ik die profielen waar een rubbertstrip inzit waarop de spatboorden hangen (zie foto)

Verder mijn koppelingscylinder lekt een beetje (te)veel, uitbouwen dus, duidelijk pomp eerst uitbouwen anders kom je er niet bij.maar in principe niet echt moeilijk, Wat mij vandaag ontzettend veel tijd gekost heeft (en nog niet helemaal klaar daar ik jullie hulp nodig heb)
Het uitbouwen van de carburateur…..
Choke kabel…wil natuurlijk niet door het gaatje eruit….met wat tangen en geweld opgelost
4 moertje waarmee carb vastzit, misschien had ik beter de linkerbol nog NIET gemonteerd,maar uiteindelijk ok
gasstangetje, 2 moertjes los ...ok
Koppelingsregelaar geblokkerd met pennetje (imbussleuteltses zijn zeer praktisch)
hydrauliekleidinkje los..ok
Nu begint mijn probleem
DIE GROTE WITTE KL…SCHIJF
aan de kant van de koppelingsregelaar beugeltje losgezet en ongeveer 3 mm naar voorkant auto richting koppelingsregelaar… en NU ???
Het is een soort van snelkoppeling, ik wil (nog) geen grof geweld gebruiken, ik begrijp gewoon niet hoe ik dat los kan krijgen HELLUP PLEASE

Leon DS21Hydr

Afbeelding Bijlagen
regengootjes.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 409

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 05 juli 2010 11:20 AM
  [ # 1 ]

Ook ik heb deze gelijmd,eerst wel alles goed wegslijpen wat verroest is.Hierna alles goed ontvetten en om de 3 cm een parker welke je voor boort.Dit alles verlijmen en als dit goed zit met lijm,alle overtollige lijm weg strijken.Je zal zien dat er geen naden meer overblijven en dat alles goed gevuld is met lijm.Voordeel hiervan, er kan geen vocht meer tussen.Natuurlijk wel de parkers erin draaien ,waarvan je naderhand de kopjes netjes glad afslijpt bv met een dremel met slijpschijfjes.

Veel succes J

Profiel  

lmcit68
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juli 2010 04:37 PM
  [ # 2 ]

Bedankt “J”,

2 vragen
1) weet je nog welke lijm je hebt gebruikt
2) heb je de oude lijst erafgeslepen en dan direct (dus zonder primer ofzo, op het blanke metaal) die nieuwe lijsten eropgelijmd

Profiel  

lmcit68
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juli 2010 04:38 PM
  [ # 3 ]

Blijf ik natuurlijk nog met mijn vraagje

Hoe krijg ik die /$/”$%%)%$ carburateur los (die koppeling naar de koppelingsregelaar ?

Leon

Profiel  

lmcit68
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juli 2010 07:15 PM
  [ # 4 ]

OK vergeet die geschiedenis met de carburateur,......
het was een heftige strijd
behoorlijk lang ook
door de zon (bovenop mijn kop( ook ietswat verhit
maar…..ik heb gewonnen !!

nu nog “even” in het ultrasoonbadje..
leon

Profiel  

JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144

Gepost: 05 juli 2010 09:29 PM
  [ # 5 ]

Ik ben op het moment mijn deurbakken aan het lijmen en gebruik hiervoor sikaflex 260. Deze is op papier 2x zo sterk als de aangeraden sikaflex 252 dus het zou goed moeten gaan Wink Let wel op, het is irritant spul, het komt overal en ruimt lastig op (plakt echt overal aan). Je kunt het metaal eerst in de menie zetten bijvoorbeeld, dan zal het zeker niet (snel) gaan roesten ertussen. Op kaal metaal mag natuurlijk ook, als de kit/lijm goed pakt is het water/luchtdicht en zal het dus ook niet gaan roesten.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2990

Gepost: 05 juli 2010 10:55 PM
  [ # 6 ]

Ik zou lijmen op kaal metaal. Anders wordt de verbinding veel zwakker, nl zo sterk als de hechting van de menie.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

lmcit68
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juli 2010 11:50 PM
  [ # 7 ]

Joost, THX

Sikaflex dus…

Egbert,

jouw “zo sterk als de hechting van de menie”, klinkt logisch…. ok vandaag lijstjes bestelt, nwe slijpschijven ingekocht, morgen “even” (ik blijf positief) lijm halen, en dan wachten met slijpen tot die lijsten aankomen… dan oude afslijpen en nwe gelijk erop (kan het niet in de tussentijd beginnen met roesten).....Waarom heb ik toch het gevoel dat dat TE eenvoudig en snel is?  cool smirk

Leon

Profiel  

jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 409

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 06 juli 2010 02:27 PM
  [ # 8 ]

Gebruik de lijm niet in de volle zon, want dan gaan er bellen in ontstaan.Ik spreek uit eigen ervaring terwijl dit vermeld word op de tube zelf.DE 252 is wat soepeler dan de 260 maar beide zijn zeer goed te gebruiken.Zelf gebruik ik dit spul al van 1998 en bevalt nog steeds.

MVG Jan

Profiel  

lmcit68
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 augustus 2010 10:20 PM
  [ # 9 ]

Jan, Egbert

Ik ben een beetje laat met reageren, ben de laatste 3 weken bezig geweest dat spul van mijn handen af te krijgen Smile)
Perfect spul dat sikaflex, heeft me een bouwmarkt kitspuit van twijfelachtige kwaliteit gekost die niet bestand bleek te zijn aan de druk die dat sikaflex nodig heeft om uit die cartouche te komen, maar…... ideaal spul.

Leon

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook