Hoi,
Hier ben ik weer met wat kleine vragen..
Ik ben bezig met de restauratie van mijn ID19P uit 1964 en heb wat dingen waar ik geen antwoord op heb. Geen schokkende dingen gelukkig:
Ik heb geen sleutel meet van mijn contactslot, die was ik voor de restauratie al krijt. Ik heb dat toen opgelost door een + draad naar een contactpunt van het contactslot te leggen. Nu wil ik na de restauratie graag wel met een sleutel starten. Op mijn contact staan de kleine letters A3AK Weet iemand of ik met dat nummer ergens een sleutel kan laten maken, en zo ja, waar?
Verder heb ik een knopje stationnement op het dashboard, uterst rechts. Wat doet dit knopje???
Ik ben alle aansluitingen aan het nagaan op draadbreuk en heb de hele kabelboom los gegooid. Nu ben ik deze aan het terugbrengen met behilp van een pdf bestand dat me goed op weg helpt. Daar geen directe vragen over, maar wat me opviel is dat ik op het pdf document een olie druk sensor zie staan. In mijn ID ben ik die nog niet tegengekomen. Kan het zijn dat die alleen op en DS aanwezig is of heb ik niet goed gezocht. Waar zou ik die kunnen vinden?
Verder ben ik nog op zoek naar een paar rubber afdichtingen voor kachelbuizen die vanaf de motorruimte de cockpit in gaan. Weet iemand waar ik die zou kunnen betrekken? clubmagazijn? elders?
Tot zover.
Alvast bedankt

Totaal aantal Berichten: 113
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Voor de sleutel zou je “Luke de sleutelprof” kunnen vragen.
http://www.keyprof.com/index.php
Succes met de restauratie, gr,
Kees B.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
serge-ID schreef:
Verder heb ik een knopje stationnement op het dashboard, uterst rechts. Wat doet dit knopje???
Stationnement betekent parkeren, dus misschien parkeerlichten?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Bij mij inderdaad de kleine lichtjes op de B-stijl. In een later stadium via de gewone verlichting.
AZ, dus als ik op de draden van de gewone verlichting (waarschijnlijk stadsverlichting) ga meten zou ik hem tegen moeten komen?

Totaal aantal Berichten: 10633
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je een oliedruklampje hebt dat na het starten uitgaat, heb je daar ook een sensor voor. Dat zit meestal aan de linkerkant van het blok, iets voor de motorsteun.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Voor de rubber afdichtingen zal ik in het magazijn kijken. Heb je er misschien een foto van?
Citroen!