21 van de 79
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10493

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juli 2010 01:07 AM
  [ # 301 ]

De drukken zijn bedacht voor een optimaal contact met de weg. Harder oppompen betekent dat het contactoppervlak kleiner wordt en dat de banden in het midden harder slijten dan aan de zijkanten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 19 juli 2010 08:25 AM
  [ # 302 ]

Bij gebruik van koelsysteemreinigers,wees dan wel bedacht op dat je spontaan lekkages kunnen optreden in/aan jouw radiateur.

Het kan zijn dat vuiligheid jouw radiateur nu nog dichthoudt,en na gebruik van het goedje spontaan gaat lekken!!!!

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 juli 2010 09:41 AM
  [ # 303 ]

Ik heb ook die 2.1 / 2.2 bar in de deur staan. Heb het ook altijd vreemd gevonden dat de voorbanden minder lucht zouden moeten hebben, ze hebben dan ook duidelijke “wangetjes”. Meestal doe ik rondom 2.2.

Citroen heeft overigens nogal gevarieerd met de aanbevolen bandenspanning, van 1.9 tot 2.3 over de jaren heen.

Profiel  

Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224

Gepost: 19 juli 2010 03:01 PM
  [ # 304 ]
jantje1948 schreef:

De drukken zijn bedacht voor een optimaal contact met de weg. Harder oppompen betekent dat het contactoppervlak kleiner wordt en dat de banden in het midden harder slijten dan aan de zijkanten.

Maar die drukken zijn wel bedacht voor banden van 20 tot 35 jaar geleden.

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 19 juli 2010 04:01 PM
  [ # 305 ]
Michael Oud schreef:
jantje1948 schreef:

Maar die drukken zijn wel bedacht voor banden van 20 tot 35 jaar geleden.

Maar het is natuurlijk ook niet zo als de samenstelling van het rubber veranderd dat dan automatisch de druk mee omhoog gaat,vooral niet als je toevallig een auto hebt met binnenbanden!!!

Profiel  

Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 19 juli 2010 04:04 PM
  [ # 306 ]

Het betreft hier moderne en nieuwe Michelins, ik ga er ook geen karrenwielen bij halen. Als banden er bij de door de autofabrikant voorgeschreven druk uitzien alsof er te weinig lucht in zit kan de wegligging niet optimaal zijn.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 juli 2010 04:13 PM
  [ # 307 ]

Vergeet niet dat Michelins (ook de moderne) t.o.v. andere merken banden relatief slappe wangen hebben. Als je andere banden gewend bent lijkt het altijd alsof er te weinig druk in Michelins zit.

Voor wat betreft de druk: het gewicht van de auto blijft hetzelfde. Bij een hogere druk heb je dus minder contactoppervlak. Omdat het karkas van de banden tegenwoordig stijver is dan vroeger ligt het wat minder gevoelig en kan je er dus wat meer in druk in doen om zuiniger te rijden, maar het gaat altijd ten koste van de veiligheid. Zolang het oppervlak van je loopvlak nog hetzelfde is als vroeger moeten de drukken dus ook hetzelfde zijn. Andere bandenmaat? Dan moet je even gaan nadenken wat nu de meest geschikte druk is.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Gepost: 19 juli 2010 06:39 PM
  [ # 308 ]
MonsieurGrat schreef:

Oww, Leo d’r partner (ik ben waardeloos met namen, en de zijne dus weer even vergeten) wees me erop dat ik het koelsysteem alvorens uberhaupt wat te vervangen eens zou moeten reinigen met een goedje dat je er in doet ter vervanging van de koelvloeistof, paar honderd kilometer rijden en dan weer er uit…

Klopt. Aart (zo heet hij) heeft onlangs Forté gebruikt en dat haalde zeer veel meuk uit het systeem. Tis wel agressief spul en kan daarom dus niet zomaar bij Halfords worden gekocht.

Wat Daan zegt kan overigens wel: dat die meuk je koelsysteem nu juist afsluit en dat het daarna gaat lekken.
Maar meuk in de radiateur belemmert wel de koelcapaciteit, dus….

Trouwens.. dat mooie stuurwiel zou ik lekker laten zitten. Een lederen stuurwiel is écht wel fijner dan dan droge verteerde schuim dat je doorgaans vasthebt! Cool Een zeldzaam item bovendien!

Dus gewoon een keertje zo’n GTi plaatje met van die gaatjes scoren en dan heb je een zeer luxe stuurwiel dat er origineel uitziet.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 19 juli 2010 10:52 PM
  [ # 309 ]

Wat ik in het verleden en nou nog steeds doe,is gewoon gebruik maken van schoonmaakazijn.
Ik doe een halve fles(1/2 liter) in het motorblok vul de rest aan met water,rij op en neer naar Parijs is voor mij pak en beet 1000km.

Spoel het systeem daarna door met behulp van een tuinslang,vullen met koelvloeistof en klaar.
Zal misschien niet alle vuiligheid weghalen maar werkt wel bijzonder effectief.

Fles kost nog geen 50 cent in de supermarkt

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 juli 2010 11:09 PM
  [ # 310 ]

Schijntje, vergeleken met ff op en neer naar Parijs rijden… Laughing  Wink

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 19 juli 2010 11:12 PM
  [ # 311 ]
par eXeMple! schreef:

Schijntje, vergeleken met ff op en neer naar Parijs rijden… Laughing  Wink

Kwam toevallig eens zo uit,moest toen even in Parijs wezen

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 21 juli 2010 05:54 PM
  [ # 312 ]
La Léo schreef:
MonsieurGrat schreef:

Oww, Leo d’r partner (ik ben waardeloos met namen, en de zijne dus weer even vergeten) wees me erop dat ik het koelsysteem alvorens uberhaupt wat te vervangen eens zou moeten reinigen met een goedje dat je er in doet ter vervanging van de koelvloeistof, paar honderd kilometer rijden en dan weer er uit…

Klopt. Aart (zo heet hij) heeft onlangs Forté gebruikt en dat haalde zeer veel meuk uit het systeem. Tis wel agressief spul en kan daarom dus niet zomaar bij Halfords worden gekocht.

Wat Daan zegt kan overigens wel: dat die meuk je koelsysteem nu juist afsluit en dat het daarna gaat lekken.
Maar meuk in de radiateur belemmert wel de koelcapaciteit, dus….

Trouwens.. dat mooie stuurwiel zou ik lekker laten zitten. Een lederen stuurwiel is écht wel fijner dan dan droge verteerde schuim dat je doorgaans vasthebt! Cool Een zeldzaam item bovendien!

Dus gewoon een keertje zo’n GTi plaatje met van die gaatjes scoren en dan heb je een zeer luxe stuurwiel dat er origineel uitziet.

t6ja, als er dan een gaatje opduikt, dan weten we in ieder geval dat er een lek zit… dus ofwel het probleem wordt verholpen door reinigen, of een ander probleem komt aan het licht, hoe dan ook komen we zo een stap verder.

en dat stuurwiel, inderdaad, ben er erg blij mee, en dat plaatje dat regelen we nog wel een keer. (heb jij er toevallig nog liggen?) zoek trouwens ook nog zo’n rubberen harmonica pook hoes, ter vervanging van dat lelijke leren ding dat er nu inzit…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 juli 2010 05:58 PM
  [ # 313 ]

Trouwens, wat voor bandenmaat gebruik je? En hoe is de snelheidsafwijking ongeveer? Puur uit nieuwsgierigheid

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 21 juli 2010 06:03 PM
  [ # 314 ]

gisteren de verstralers verwijderd en vandaag de beugels waar ze op zaten er toch afgekregen, een hoop gedoe, mar het is gelukt…

de spatlappen isteren opgehaald, wou ze er vandaag op zetten, maar helas, ik wet nu hoe het moet, mar 1 van de twee mist een van de beugeltjes voor de moeren, bij de ander ontbreekt in 1 van de 2 de schroefdrad.. binnenkort eens op zoek naar iemand die het ontbrekende beugeltje kan vervangen en het gaatje zonder schroefdraad weer van schroefdraad kan voorzien…

ExPelliarMus heeft gisteren nog even een uitgebreide blik op Collette en haar motor geworpen, wees me erop dat de rubbertjes voor de toevoer van de benzine naar de injectoren aardig uitgedroogd zijn, dus die moesten ook maar eens vervangen.

Enige echte zorgenpuntje nu is dat er nog steeds regelmatig een raar geluidje te horen is, als of er metaal schilvers in een trommeltje rondschrapen, probeer te ontdekken wat het patroon is, of het nu de motor of de koppeling of de versnellingsbak is… het geluid komt en gaat, soms is het er regelmatig, zoals gisteren, vandaag is het geen moment aanwezig geweest… zodra ik weet hoe of wat, dan moest ik maar eens bij La Leo langs, trouwens, als ik er de vinger niet op kan leggen, moest ik dat misschien ook maar eens doen Very Happy

Zal snel wat foto’s regelen van de spatlappen en de neus zonder extra verstralers…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 21 juli 2010 06:13 PM
  [ # 315 ]
Michael Oud schreef:

Trouwens, wat voor bandenmaat gebruik je? En hoe is de snelheidsafwijking ongeveer? Puur uit nieuwsgierigheid

voor X Green Energysavers 185/70 R 14
achter 185 R 14 90 H

allen van Michelin

Overigens, ook met 2.4 bar voorin zijn de wangen wat doorgezakt, maar zoals Ree al opmerkte, dat hoort bij Michelins eigenlijk ook wel..

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

21 van de 79
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook