Evert,
Zou graag je aanbod van “fotootje” aannemen daar mijn carburateur ingebouwd is waardoor , met een normaal gevormde anatomie waar de ogen op ongeveer 1/3 van de totale hoofdhoogte zitten, het zoeken naar een kanaaltje aan de binnenkant van die carburateur ernstig bemoeilijkt wordt door dat deel van mijn hoofd wat boven mijn ogen zit en geen deel uitmaken wil van de 123 ignition, radiateur en alles andere waartegen ik mijn hoofd stoot.
Als ik de tekening erbij neem is de volgorde eigenlijk (van rechts naar links) Carburateur, schotelje , veertje, koperen busje,. dat houd in dat het schotelje aan de binnenkant van de carb zou moeten zitten, opgesloten (vastgehouden) door het koperen busje waar het schoteltje niet doorheen kan. Toen ik dat ding uit elkaar genomen heb “viel” het schotel-pen-veercombinatie eruit (Het busje bleef m.i. zitten) hetgeen NIET mogelijk zou zijn in de op de tekening aangegeven inbouwvolgorde daar het schotelje niet door het busje past.
dus….. alles om de juiste inbouw te beschrijven (waarbij een foto misschien het duidelijkste is) is meer dan welkom
Leon

Totaal aantal Berichten: 72
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Leon,
Had gisteren geen tijd voor fotootje, maar eigenlijk kan het niet missen:
Schoteltje past inderdaad niet door het busje. Het schoteltje bestaat uit 2 delen. Buitenste deel komt tegen het busje, binnen-deel is kleiner en gaat de carburateur in om een kanaaltje af te sluiten.
Je kunt het schotel-pen-veercombinatie-dingetje eruit halen door de hydrolische bediening los te maken (druk uit systeem, leiding eraf, onderste draadeind eruit en draaien en schuiven maar) Busje gaat er niet zomaar uit: zit geklemd.
Schoteltje-uit-2-delen moet dus aan carburateur-kant.
Als ie goed zit wil het niet zeggen dat ook de werking van het geheel klopt. Bij mij kreeg de carburateur zoveel valse lucht dat dit klepje (bijna) niks deed.
Evert
Evert,
Een foto is idd niet nodig maar ergens is mijn hersenpan niet in staat je antwoord om te zetten, (ja ik weet het….. leeftijd) ik heb even snel een schetsje gemaakt met de 4 mogelijkheden, (zie attachment) op dit moment heb ik hem volgens optie 2 gemonteerd, maar kan (helaas) ook anders.
Mijn systeem is nog drukloos dus in principe is het “omstellen” van optie 2 in 1,3 of 4 een kwestie van minuten (puur theoretisch natuurlijk)
alvast bedankt, Léon

Totaal aantal Berichten: 72
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Optie 2 is de juiste. Busje in de carburateur, schoteltje ertegenaan, palletje en veertje in hydroliek. Mooie schetsjes trouwens!
Success,
Evert
Shit!!
Als optie 2 de juiste is, zoals ik hem ook in elkaar gezet heb, betekent dat dat ik een ander probleem heb /$(§”§%§?
Schetsjes zijn Powerpoint producten, maar inderdaad lekker duidelijk
Léon