12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De 16TGI van Veertien-E-tje is weer netjes.
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 juni 2010 12:51 AM
  [ # 166 ]

Ik denk dat je het beste nu gewoon even de compressie kunt meten.
Dat geeft in alle richtingen uitsluitsel en anders blijf je gissen of hopen op een goede afloop.
Ik heb twee jaar geleden bij een 16V waar de riem vanaf gelopen was ook best lang door zitten klooien met kleine dingetjes voor ik dan maar eens de compressiemeter pakte, bij mij was het puinhoop en moest er een nieuwe kop op.
Het is wel zo dat bij een 16V de kleppen onder een hoek staan tov de zuigers en een klappende riem bijna garantie is voor kleppensoep, bij de 8V koppen staan ze loodrecht en heb je kans dat er niets aan de hand is.
Maar goed, een compressietester is niet zo heel erg duur en blijft handig en anders kun je het bij iedere garage voor niet te veel geld laten doen, het is een paar minuten werk.
Dat ie goed doortrekt in de versnellingen is hoopvol maar je kunt nu maar beter zeker zijn.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 03 juni 2010 02:17 PM
  [ # 167 ]

Heb vandaag nog ff verder naar de motor gekeken ??? , kan deze met een korte steeksleutel rond tornen en komt met een half lege ( voor anderen half vol Smile ) accu zeer makkelijk rond, dus heb ik vandaag op voorhand maar alvast een volledige pakkingset aangeschaft inc. nieuwe kopbouten, dus nu nog een kop en we gaan er voor.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 03 juni 2010 02:35 PM
  [ # 168 ]

ik snap er niks van, kun je niet beter dan eerst de compressie meten? Straks heb je alerlei onderdelen voor niks in huis.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 03 juni 2010 03:00 PM
  [ # 169 ]

Tja dat kan wel, maar als er al merkbaar geen compressie aanwezig is tijdens het tornen ????, ik heb nog nooit zo gemakkelijk een motor getornd, vergelijkbaar ff de 900 cc van de zinkesjento getornd, dat vereiste heel veel meer kracht.

en het materiaal is nu eenmaal aangekocht, en de kop er af kan zoiezo geen kwaad, en kan gelijk de klepseals ook doen, die zitten ook in het pakket alsmede nokkaskeerring enz…

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 03 juni 2010 03:07 PM
  [ # 170 ]

Als je met je kop onder de arm een revisiebedrijf binnenloopt,
dan kunnen ze hem ook gewoon repareren voor weinig.
(helemaal reviseren kan ook, dan istie als nieuw, maar dat kost wel meer)

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 22 juni 2010 05:33 PM
  [ # 171 ]

Knackör heeft evt. een kop gevonden met een DIS-bobine, bij mij aan de kop zit dus gewoon een verdeelkap, vraagje aan de kenners gaat dit passen ??????

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 juni 2010 03:05 PM
  [ # 172 ]

Niemand ??????  Sad

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43392
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2010 03:08 PM
  [ # 173 ]

Als de nokkenas een klauw heeft voor de verdeler dan past het wel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 juni 2010 05:19 PM
  [ # 174 ]

we ( knackör ) gaan kijken.

Thanks.  Smile

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 juli 2010 04:31 PM
  [ # 175 ]

En vandaag de kop opgehaald, en ook geheel hilversum gezien vanwege wat afgesloten wegen en omlegingen, maar ja een mens heeft dan ook weer wat gezien niet waar, dit alles met dank aan Knäckor dus very good

Vandaag dan maar gelijk begonnen met de kop een beetje van de niet gewenste onderdelen te ontdoen, zat nog flink veel vorige BX aan vast Smile .

Dus dat word de komende dagen sleutelen, wie er nog tijd over heeft, de koffie staat altijd warm en het bier koud.

Voor vandaag laat ik het ff hier bij.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 24 juli 2010 02:37 PM
  [ # 176 ]

Vandaag begonnen met het schoonmaken van de kop, bij het rondtornen van de nokkenas bleken de kleppen van de cilinder aan de versnellingsbakzijde de kleppen 3 tot 4 mm minder ver open te gaan dan de rest, kleppendeksel opengemaakt en gekeken en vastgesteld dat er flinke slijt op die 2 nokken zit, dus nokkenas overbouwen, geen zin in dat er straks 1 cilinder door het krijgen van minder brandstof/zuurstof straks minder meeloopt.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 24 juli 2010 08:29 PM
  [ # 177 ]

Is dat de kop van die Chic die niet lopen wilde? Dan heb jij misschien wel het probleem van die auto opgelost Mr. Green

Beter laat dan nooit… Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 juli 2010 08:49 PM
  [ # 178 ]

Dat lijkt me bijzonder stug, het monopointhuis werd helemaal volgepompt met benzine, zoveel dat de motor het niet verwerken kon. Alleen met het luchtfilter eraf bleef het een beetje draaien. Dat komt niet doordat er 2 kleppen niet ver genoeg open gaan.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 24 juli 2010 08:57 PM
  [ # 179 ]

Lijkt me wel zeker dat een wagen met deze kop wel gaat lopen, alleen ik wil in de toekomst niet weer de boel uit elkaar trekken terwijl ik er nu goed bij kan, kleppen van een cilinder die minder ver opengaan dan de rest zullen zeker niet de oorzaak zijn van het niet kunnen of willen starten van een motor.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 24 juli 2010 10:34 PM
  [ # 180 ]

Even off topic, dat volstorten van benzine ligt volgens mij aan het membraampje bij de injecteur. Mijn buurman met z’n 16 TGI had dit ook. Na vervangen hiervan looptie perfect.

On topic. Met zo’n kop looptie wel maar ik verwacht dat die cilinder achter zal blijven. Dus wat vermogensverlies, niet lekker stationair. Kun je de kleppen niet nog stellen? Oude nokkenas defect?

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook