2 van de 2
 < Vorige 1 2

Mening aankoop Dspecial
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

- ID/DS Dsuper
Gepost: 29 juli 2010 08:14 PM
  [ # 16 ]

Na enig nadenken over de verkregen informatie over de Dspecial heb ik besloten deze te laten staan. Ik denk zeker dat een goede DS is maar ik durf het met het plaatwerk niet aan. Ik heb de verkoper dus ook een mail gestuurd met daarin de uitleg over de beslissing. Hoop dat ze snel verkocht wordt!

Maar, in voorgaande berichten werd ik eraan herinnerd dat er op de Citromarkt ook een Dsuper te koop staat, ik had natuurlijk weer niet verder dan me neus gekeken en had niet gezien dat er behalve die lichtblauwe ook nog een witte/beige stond met zwart dak. Kent iemand deze auto?

De kleur is perfect en ze ziet er goed uit! Heb de verkoper al een mail gestuurd:)

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973

Gepost: 29 juli 2010 09:26 PM
  [ # 17 ]

Je moet er rekening mee houden dat de jongste DS nu 35 jaar oud is en er zijn momenteel heel wat mensen bezig om zo’n dame met veel zorg te restaureren. Ik denk dat als zo’n project dan is voltooid en is gedaan zoals het moet, dat zo’n auto dan een flink vermogen waard is. Als je een klassieker laat restaureren en je hebt de bedoeling om hem met winst te verlopen dan kom je bedrogen uit, hij/zij zal nooit opbrengen wat het heeft gekost.

Er zijn veel ID/DS dames te koop maar als je die echt goed en netjes wilt hebben zal er veel aan gedaan moeten worden. Persoonlijk ben ik elke dag bezig met zo’n dame en die wordt mooi, maar zou ik de uren gaan rekenen dan moet ik helaas toegeven dat ik niet goed bij m’n hoofd ben, het is een afwijking en een kwaal waar je niet meer vanaf komt.

Je kunt ook met minder genoegen nemen en gewoon een DS kopen die er redelijk uitziet en mooi gaan rijden. Ik zou gaan voor de luxere DS en bij voorkeur de Pallas uitvoering, een paleis op wielen waar je als je er eenmaal in bent gaan zitten niet meer uit wilt. Mijn D Special zal langzaam maar zeker ook een Pallas worden, de D Special is de eenvoudigste uitvoering en ik wil me rijk voelen in een DS.

Veel succes met je zoektocht, ergens staat zij op je te wachten, je voelt vanzelf de klik en als dat gebeurt laat je dan niet overrompelen door haar schoonheid, maar wend je tot dit forum. Er is altijd iemand in de buurt die niet verblind door al dat moois de dame op waarde kan schatten en je wil helpen met raad en daad.

Profiel  

DS-lover
> 100 berichten
RankRank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 29 juli 2010 11:49 PM
  [ # 18 ]

De bedoeling is inderdaad om er eentje te kopen die er redelijk uitziet. Je kunt ook niet bij een klant aankomen terwijl de roest onder je koplampen zitten. Het wordt uiteindelijk toch je visitekaartje. Vanaf de 5000 knaken is er een hoop mooi spul te hoop. Is er iemand die in de buurt van Dordrecht woont en die tijd & zin heeft om een keer (samen) te kijken? Net wat Han zegt; het is wel goed als iemand je ff met beide benen op de grond houdt.

Wat vinden we van de kleur spierwit? Krijg je dan direct een trouwauto-imago of valt dat mee?

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973

Gepost: 30 juli 2010 12:10 AM
  [ # 19 ]

Er staat een witte op Citromarkt en die ziet er op de foto heel netjes uit. Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met de DS, hoewel DS lover het een en ander doet vermoeden. Je zult je er in verdiept hebben en ook het een en ander van de techniek weten neem ik aan.

Je weet waarschijnlijk ook dat ongeveer alles van de DS nieuw te koop is, een voorscherm met roest kun je (laten) repareren, er zijn repararatiedelen voor te koop en die worden er soms niet goed aan gelast waardoor het voorscherm langer is geworden dan het portier, let daar altijd op.

Je kunt ook een nieuw voorscherm kopen van polyester, roest gegarandeerd nooit meer, maar of het perfect past kan ik je niet vertellen.

Bedenk ook dat een auto opnieuw in de lak zetten een hoop geld kost als het goed moet gebeuren. De handige Karel van om de hoek doet het voor de helft, maar daar kom je meestal van terug. Ga maar eens een draadje volgen van iemand die de dame restaureert om een indruk te krijgen wat daar bij komt kijken. In Polen doen ze het heel goedkoop, is ook op dit subforum een draadje over te vinden.

Profiel  

DS-lover
> 100 berichten
RankRank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 juli 2010 12:14 AM
  [ # 20 ]

Ik doelde ook op die van de Citromarkt. Die Dsuper uit ‘72 met zwart dak. Ziet er inderdaad strak uit.
Dat draadje volg ik inderdaad ook. Mooi verhaal met mooie resultaten! Nu nog afbouwen…

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook