1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Project id19 gestart
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 28 juli 2010 10:15 PM

Hallo allemaal,

Met veel plezier volg ik hier alle verhalen over de ds.
Ik ben net begonnen met de restauratie van een id19B uit 1967 en zal de vorderingen hier op het forum plaatsen.

Vorig jaar september 2009 is de auto van eigenaar gewisseld.
De id is in 1990 gerestaureerd, dat wil zeggen het plaatwerk en het chassis, deze zien er ook erg goed uit en alles is mooi hard. Na de restauratie is deze auto in een mooie grote loods komen te staan en is nooit meer de schuur uitgekomen. Bijna 20 jaar later ben ik de auto tegengekomen en heb besloten hem te kopen. Zelf ben ik niet technisch maar wel helemaal gek van de id/ds. Mijn vader die ooit automonteur was heeft al heel wat gesleuteld aan mijn ds en ik probeer hem zoveel mogelijk te helpen.
De auto staat inmiddels al weer een jaar in de schuur zonder dat er iets aan gebeurde. Vandaag zijn we dan toch begonnen.
Eerst maar eens een accu erin, als je dan de lichten aandraait en je ziet de prachtige gele koplampen heb je het idee alsof de helft al gedaan is, er zit wat leven in.
Toen we de auto kochten hebben we geprobeerd hem te starten. De motor draaide wel rond maar sloeg niet aan, na een aantal keren proberen kwam er een mooie, grote plas groene olie bij het rechtervoorwiel tevoorschijn. Toen besloten om te stoppen met proberen en de auto de ambulance op te duwen.
Vandaag hebben we gekeken naar waarom de auto niet aanslaat en waar we het lek in de hydraulique zouden aantreffen. Nadat we probeerden benzine aan te zuigen kwamen we er al snel achter dat de benzinslangen vanaf de tank behoorlijk gaar waren en hij daar lucht aanzoog en benzine uitspoot.
We hebben alle schermen verwijdert om goed te kunnen werken zonder dingen te beschadigen.
Volgende week gaan we weer verder en zullen we dus eerst alle benzineslangen vervangen. Daarna zal toch duidelijk moeten worden waar het probleem met de hydraulique vandaan komt, hopelijk is het iets simpels als een gaatje in een leiding. We zullen zien. Wordt zeker gevolgd.
Ik zal foto´s plaatsen om alles duidelijk te maken.
http://www.mijnalbum.nl/Album=QUJVXHZ6
Hier de foto’s van mijn ds 23 ie pallas:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3
Groeten,

Bram

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juli 2010 10:36 PM
  [ # 1 ]

Lek zou van lekzak kunnen komen.
Succes met opknappen!

Citroen!

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 28 juli 2010 10:37 PM
  [ # 2 ]

Succes met je verdere aanpak Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juli 2010 10:44 PM
  [ # 3 ]

prachtige auto!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 juli 2010 11:12 PM
  [ # 4 ]

Rechtsvoor zit weinig hydrauliek, lekzak vervangen is relatief simpel!

knuffel

Profiel  
 
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 28 juli 2010 11:23 PM
  [ # 5 ]

OK, heb ze wel vaker vervangen dat is inderdaad niet een al te grote klus.
Bij mijn ds 23 heb ik ook wel eens een lekzak kapot gehad maar daar druppelde de olie heel rustig uit. Bij deze lekte binnen een minuut minimaal 2 liter weg, kan dat kloppen?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 juli 2010 11:58 PM
  [ # 6 ]

Hoi Bram
Is dat de originele kleur en van welk jaar is zij? Waarom ik dat vraag: omdat ik nog steeds niet heb besloten welke kleur mijn dame gaat krijgen en ik dat donkerblauw wel mooi vind. En ik wil wel een originele Citroen kleur en bovendien staat op het kenteken dat zij blauw is, al was dat van dat hele lichte blauw.

Profiel  
 
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 29 juli 2010 12:03 AM
  [ # 7 ]
Han S schreef:

Hoi Bram
Is dat de originele kleur en van welk jaar is zij? Waarom ik dat vraag: omdat ik nog steeds niet heb besloten welke kleur mijn dame gaat krijgen en ik dat donkerblauw wel mooi vind. En ik wil wel een originele Citroen kleur en bovendien staat op het kenteken dat zij blauw is, al was dat van dat hele lichte blauw.

Hoi Han,
Het is inderdaad de originele kleur uit 1967.
Het is bleu d’orient Kleurcode AC616.
Deze kleur is gebruikt in de jaren 1965-1966-1967 en op de derde neus in 1972 en 1973.
Dat lichte blauwe is waarschijnlijk bleu monte-carlo

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 juli 2010 12:09 AM
  [ # 8 ]

Kijk, daar hebben we wat aan, die ga ik zeker meenemen in mijn keuze. Het voordeel is ook dat het een effen kleur is en dat is makkelijker spuiten dan een metallic kleur. Ik doe dat zelf en een lopertje is met een effen kleur geen probleem, in metallic wel.

Profiel  
 
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 29 juli 2010 12:13 AM
  [ # 9 ]
Han S schreef:

Kijk, daar hebben we wat aan, die ga ik zeker meenemen in mijn keuze. Het voordeel is ook dat het een effen kleur is en dat is makkelijker spuiten dan een metallic kleur. Ik doe dat zelf en een lopertje is met een effen kleur geen probleem, in metallic wel.

Succes ermee, het is inderdaad een erg mooie kleur.

Profiel  
 
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 30 juli 2010 07:55 PM
  [ # 10 ]

Heeft iemand enig idee welke knipperlichten er voor op horen?
Ze zijn beide gebarsten en moeten dus vernieuwd worden.
Ik zie veel verschillende, met een chroomrand, witte, oranje.
Welke zijn nou origineel voor deze id19b?
En niet geheel onbelangrijk, waar kan ik ze krijgen?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 juli 2010 08:36 PM
  [ # 11 ]

Wit of oranje ??? zou het niet weten maar wordt o.a. geleverd door:

http://www.ds-sassen.de/c_katalog.htm

Beide zijn non-pallas tot (/met ???) 1967. Met chroomrand is voor pallas.

Zo zijn deze bij een 66’r van Dirk Sassen blijkbaar wit….....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10634
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 juli 2010 10:20 PM
  [ # 12 ]

Het kan ook een lekkage van het stuurhuis zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 juli 2010 11:17 PM
  [ # 13 ]

Voor de knipperlichten: Clubmagazijn al geprobeerd? Daar weet men wat er orgineel op hoort en is het waarschijnlijk op voorraad.

Citroen!

Profiel  
 
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 04 augustus 2010 09:08 PM
  [ # 14 ]

Bedankt voor jullie reacties.
Voor de knipperlichten ga ik in een later stadium op zoek, maar bedankt voor de tips.
Vandaag weer een ochtend bij de id geweest.
We wilden hem nu eigenlijk wel eens horen lopen.
De vorige keer werd er geen benzine aangezogen, dus nieuwe slangen gekocht en gemonteerd.
Toen ik de slangen los wilde halen braken ze in stukken, dat sommige mensen daar op bezuinigen is levensgevaarlijk.
Na het vervangen zoog hij de benzine prima aan. Maar de motor heeft 15 jaar stilgestaan en het was wel erg mooi geweest als hij het meteen zou doen. Maar na een paar keer starten sloeg hij aan en toen, oorlog in de straat, wat een herrie maakt zo’n ding zonder uitlaat-> dus moet vervangen worden.
Verbazingwekkend genoeg kwam de kont al vrij snel omhoog en ook de neus lifte zich na een poosje op. Nergens grote lekkage terwijl de vorige keer een behoorlijke plas bij het rechtervoorwiel lag. Het viel wel snel op dat de lekzakken alle vier vervangen moeten worden. De veerbollen zijn uiteraard ook niet meer zoals het hoort te zijn. Dus dat gaan we na de vakantie weer doen. Volgende week naar Californie en kijken wat daar nog rond rijd aan ds’en. Na de vakantie weer genoeg te doen en altijd weer een verrassing wat de volgende klus wordt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=QUJVXHZ6

Profiel  
 
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 05 augustus 2010 11:57 AM
  [ # 15 ]


Vandaag even het luchtfilter mooi maken.
Gisteren uren op staan schuren. Het was een hydraulisch luchtfilter zoals op de foto te zien is.
Ik zal vanavond even een foto posten om het resultaat te laten zien.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook