2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Elektrische vraag (inbouw autoradio)
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 augustus 2010 12:18 AM
  [ # 16 ]

Ja.

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 augustus 2010 12:31 AM
  [ # 17 ]

Interessant ! Kan ik vandaar stroom halen voor de ruitenwissermoter ?


of vanwaar hoort die te komen ?

Zie ook topic : knipperlicht aan één kant

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 augustus 2010 12:53 AM
  [ # 18 ]

Je wil toch niet dat je ruitenwissers kunnen werken met het contact uit?

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 augustus 2010 11:54 AM
  [ # 19 ]

Euh, nee dan.  Maar hoe horen ze dan wel hun stroom te krijgen ?

En hoe kan ik die verbinding checken ?

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 01 augustus 2010 03:45 PM
  [ # 20 ]

DriverD

Je wil toch niet dat je ruitenwissers kunnen werken met het contact uit?

Heb het idee dat jij dat niet wil, verklaar je nader.Dat het origineel zo niet hoort lijkt me duidelijk.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 augustus 2010 08:37 PM
  [ # 21 ]

Wat valt er te verklaren? De originele aansluiting van de ruitenwissers lijkt me goed gekozen, waarom zou je dat gaan veranderen?

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 augustus 2010 12:27 AM
  [ # 22 ]

Driver D,

wat is dan de originele oplossing ?
Ik heb verschillende draden eruit gegooid omdat daar op een knoeierige wijze ooit een radio was tussengekoppeld.

Toen alles weer een beetje mooi in elkaar zat, wilden de ruitenwissers niet meer mee. 

Vertrekt die draad dan vanuit het contactslot ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2010 01:01 AM
  [ # 23 ]

Ruitenwisser is inderdaad contactgeschakeld. Jef, je hebt toch een werkplaatshandboek? Dan kijk je toch gewoon even in het schema? Daar staat alles duidelijk in hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 02 augustus 2010 01:10 AM
  [ # 24 ]
jef scholliers schreef:

Dus die bout achter de asbak met die zwarte plastic moer, is een permanente plus ?

Waaw !

Met een deugdelijke multimeter of een testlampje had je hier zelf toch ook wel achter kunnen komen toch…?

gr Mark

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 augustus 2010 11:04 AM
  [ # 25 ]

Dat klopt Mark,

maar u moet begrijpen dat dit allemaal nieuw voor mij is. 

Ik ga ervan uit dat wat chassis is, massa is.  Soms zie je dan belangrijke dingen over het hoofd zo te
zien !

Voor mij is het de eerste keer dat ik een dashboard langs de binnenkant zie, al is dat wel als een droom die uitkomt, zo graag ben ik daar mee bezig.

Nog één keer over die ruitenwisser dan, hoe hoort dat te lopen ?  Het zou kunnen dat het probleem in de zekeringen zit ...

Daar is één van 16A verbrand, en die heb ik tijdelijk vervangen door een 10A.  Kan dat de reden zijn ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2010 11:27 AM
  [ # 26 ]

10A is te weinig. Stop er maar gewoon 20A in en koop een werkplaatshandboek met een schema Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 augustus 2010 11:35 AM
  [ # 27 ]

Maar ik heb een werkplaatshandboek, doch helaas ben ik geen technieker van opleiding en moet ik eerlijk bekennen dat die draden die in de bundels verdwijnen voor mij voor de nodige verwarring zorgen.

Voor zover ik er zelf door geraak, heb ik weinig of geen vragen.  Dus beginnen met 20A, een sterkere zekering kan dus zeker geen kwaad.

Ik doe nog een poging :  de draad loopt vanuit het contactslot naar de schakelaar.  Deze geeft door verschillende standen door aan de ruitenwissermotor.  Om aanvankelijk aan stroom te komen moet die zekering zwaarder zijn.  Kan ik verder nog iets gemist hebben dan ??  Massaprobleem ofzo.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2010 11:53 AM
  [ # 28 ]

Inderdaad, van 16 naar 20A kan helemaal geen kwaad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 augustus 2010 11:56 AM
  [ # 29 ]

in princiepe zeker je met zo licht mogelijke zekering. De ruitenwissermotor kan bij aanschakelen best wel eens tijdelijk 16 ampere verbruiken. Dus 20 is in dit geval toegestaan.

Maar niet onbezonnen overal 50 ampere zekeringen instoppen!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 augustus 2010 12:03 PM
  [ # 30 ]

I see.  En klopt de rest van mijn kabelverhaal ?

Ik ga zo dadelijk verder werken aan de auto en dan weet ik tenminste of ik op het juiste spoor zit.

          merci.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook