2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Van derde naar tweede neus
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2010 10:49 PM
  [ # 16 ]

Dat hangt er maar net vanaf, een 67 en 68 er ID19b hebben net zo’n lange eindoverbrenging als een 72’er Dsuper 5 met 5 bak namelijk. 36 km/h in de hoogste versnelling bij 1000 toeren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 01 augustus 2010 10:58 PM
  [ # 17 ]

Ik praat dan wel in combinatie met een 2100cc blok niet met een 1900cc blok.Dus iets moderne techniek in een oud jasje gestoken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2010 11:03 PM
  [ # 18 ]

Dan kun je altijd nog beter een complete 2100 of zelfs 2300 injectie aandrijflijn met lange 5 bak in een 68-er hangen en daar een oud neusje op timmeren dan een 72-er met nieuw type deurklinken om gaan bouwen naar oude neus, oud dashboard en oude model deurklinken. Want een oude neus op een auto met nieuwe klinken en nieuw dashboard is werkelijk geen porem!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 01 augustus 2010 11:10 PM
  [ # 19 ]

Klopt helemaal mee eens,dat zou idd.de kortse klap wezen alleen nu nog een complete aandrijflijn weten te vinden met alles erop en eraan

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 02 augustus 2010 12:28 AM
  [ # 20 ]

Als je nu een oude neus als uitgangspunt neemt, hoe zou dan het to do lijstje eruit zien? Even afgezien van het groene systeem.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 02 augustus 2010 12:50 AM
  [ # 21 ]

Ik heb een jaar of wat geleden een ombouw van “opliggende klinken” naar “inliggende klinken” gedaaan… Ik kan U vertellen dat het niet ff simpel de deuren overhangen was.
Ook alle stijlen (de b en de c stijl) moeten aan gepast worden omdat de slotvangers een centimeter of 8 te laag zitten. Dit houd in dat de slotvangers eruit geslepen moeten worden, verzet moeten worden en er nieuwe stukken ingezet moeten worden…niet een klusje voor de minder ervaren lasser.
Zeker als je geen naden wilt zien zitten bij het eind resultaat.
dus zint eer ge begint….

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2010 12:54 AM
  [ # 22 ]
robbertkars schreef:

Als je nu een oude neus als uitgangspunt neemt, hoe zou dan het to do lijstje eruit zien? Even afgezien van het groene systeem.

Gewoon, motor en bak van een 21 overbouwen en klaar. En als je er een injectie van wil maken, zoals ik met mijn 67-er ID19b deed, dan moet je de motor, de bak, bedrading, benzineleidingen, computer, bandstofpomp en benzinetank over gaan bouwen. Ok, ben je 2 dagen extra kwijt.. Ook moet je dan de accu van rechts naar links verplaatsen, anders past het niet lekker. ( geen ruimte voor het injectie luchtfilter)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cifun
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 22-07-2009

Gepost: 02 augustus 2010 10:29 AM
  [ # 23 ]

Bedankt allen voor de reacties! Dat helpt!

Voor de zekerheid: passen de voorschermen van een 2de neus op de deuren van een 68-er?

@pietjan: je hebt PM.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 02 augustus 2010 11:12 AM
  [ # 24 ]
cifun schreef:

Voor de zekerheid: passen de voorschermen van een 2de neus op de deuren van een 68-er?

 

Deuren van een tweede neus en derde neus zijn het zelfde verschil zit hem alleen in de opliggende of inliggende klink.
Misschien ter overvloede derde neus heb je dus ook met opliggende klink

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 02 augustus 2010 11:14 AM
  [ # 25 ]

Ik heb een tijdje terug staan kijken bij iemand die z’n 68-er break om aan het bouwen was naar een 67-er neus.. De snip eraf en een snip van een 67-er erop gelast. Vervolgens kan je de keienvanger, bumper, motorkap en voorschermen monteren.

Als ik dit zou willen denk ik dat een 2de neus ID nog best te vinden is. Daar zou ik dan een 21 - 5 bak in beunen… Want een 68-er ID is net zo zeldzaam als een 67-er en daar moet dan alsnog een 21 - 5 bak in..

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 02 augustus 2010 02:37 PM
  [ # 26 ]

Hou er dan wel rekening mee dat een ‘67 chassis minder stijfheid heeft dan een een jaren ‘70 chassis. Met het toenemen van het motorvermogen zijn er door de jaren heen ook verstevigingen aangebracht, zoals het aantal tussenschotjes in de achterste dwarsbalk. Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206728/
Ik weet niet of dit bij ‘Nederlandse snelheden’ wat uitmaakt, maar als je op het scherpst van de snede gaat rijden met een 21- of 23inj. in een ‘67er…

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2010 02:40 PM
  [ # 27 ]

De reden dat het chassis over de jaren verstevigd is heeft eerder te maken met inzichten in botsveiligheid dan met het verbeteren van de wegligging door het vergroten van de torsiestijfheid. Als dat zou zijn geweest waar ze op uit waren hadden ze de wielophangpunten ook moeten veranderen en dat hebben ze nooit gedaan (helaas).

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 20 september 2010 06:52 PM
  [ # 28 ]

@cifun :Ben je al begonnen met een ombouw? Of durf je het niet aan?

Zondag heb ik mijn DS voor het eerst getoond aan andere clubleden na mijn ombouw ( was ook pas klaar op zaterdagmiddag) Ik heb genoten van de reactie’s. En ik heb voor eerst, sinds de 7 jaar dat de DS in mijn bezit is, mijn auto bij een ander in het fotoalbum zien staan.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
cifun
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 22-07-2009

Gepost: 20 september 2010 07:38 PM
  [ # 29 ]

Ik ben nog niet begonnen… Maar ik durf het wel aan hoor. Ik heb alleen nog niet de auto ervoor gevonden Smile

Jouw auto ziet er mooi uit!

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 20 september 2010 10:27 PM
  [ # 30 ]

Ik zou gaan voor de ombouw DSuper5 (wat mij betreft de fijnste DS ooit) naar 2e neus, en dan alleen de neus. Eenvoudig te doen.
Tuurlijk, 2e neus met inliggende klink is niet origineel maar dat is de auto na ombouw sowieso niet meer. En smaken verschillen, maar persoonlijk vind ik dat de inliggende klink de lijn van de auto minder kwaad doet dan de opstaande klink.
En tsja, dat dashboard…..ombouw is een flinke klus. Gewoon (voorlopig) zo laten, alleen de chauffeur kijkt ernaar. Ik zou er wel mee kunnen leven.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook