Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Knappe pic’s Vik!!

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hoi Vikingo,
Altijd gaaf met de DS te toeren / vakantie. Foto DSC_00040.JPG, toevallige ontmoeting ?
We zijn zelf op Ile d’ Olèron geweest (zie ook
), en daar reden behoorlijk wat Mehari’s rond, die er eigenlijk allemaal puntgaaf uitzagen.
Ik zie dat je onderweg nog wat DS-en bent tegengekomen. Ik begrijp die Hollander niet goed dat ie achter een DS motoren hangt, Als je een DS rijdt wil je toch nergens anders mee toeren ?
In ieder geval mooie foto’s !
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Even oude topic afstoffen. We zijn langs de RN7 naar Fréjus gereden én terug..
Verslag volgt, inmiddels post ik enkele pics :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Totaal aantal Berichten: 833
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Erg mooie plaatjes. Zo te zien de auto in de zon moeten zetten… 60+

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
gjvdh schreef:60+
toch niet tijdens het rijden he? Pffff…
mooie foto’s!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
De auto stond soms wel eens in de zon, dan kroop de temp al snel naar een dikke 50°c.
Dit was zo in Avignon. Nadien snel alle ramen open,temp zakte vrij snel.
We vertrokken in belgie op een zaterdag, toen was het hier een dik 30°.
Reserve onderdelen die ik meenam, beperkt tot ; treiterslang, colson bandjes en slangenklemmetjes, wat rubberen darmen,veerbol, elektrische draadjes,3L motorolie, 5L LHM, reserve lampjes en werkhandschoenen. Uiteraard een pech bijstand afgesloten voor ons vertrek.Koffer vol, koelbox en nog enkele spullen in de wagen. De koffer is best wel groter dan ik dacht.
We reden via brussel en valenciennes richting parijs. Het is warm onderweg, temp meter komt bovenaan het witte vakje. Voorste ramen helemaal open, achterste op 5cm en het was best aangenaam rijden zo.
Op de laatste Shell tankstation in belgie, volgetankt met loodvrij 98. De wagen pingelt geenszins. Mijn ontsteking staat goed. In een rechte trek naar de ring van parijs gereden, om de afslag naar de A7 te nemen, autoroute du soleil. Voor de eerste peage op de A7, gaan we eraf, op de N7. Nu begint het fijn rijden ; massa’s ronden punten, kruissnelheid op +/- 100km/h ( geen vrachtwagens te bespeuren in het weekend! ) en hoertjes langs de weg.. Het duurde wel even dat we deze dames doorhadden, ze hadden helemaal geen pech langs de weg. We overnachten in Montargis, er staat al zo’n dikke 500km op de dagteller. De wagen presteert goed, ze houdt het liefste van de 3de versnelling - ze trekt gemakkelijk door naar 100km/h,ze gaat echt als een speer vandoor. Verbruik ligt niet hoger dan 10L per 100km. Motorolie ziet mooi goudbruin. So much for the first day. Vrouwen willen nu eenmaal wat meer accomodatie en we overnachten op een hotel onderweg. Einde deel 1..

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Mr. Smith schreef:Het duurde wel even dat we deze dames doorhadden, ze hadden helemaal geen pech langs de weg.
Je vroeg zeker of je kon helpen…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Nog beter : Zij ZIJN de hulpdienst als je in panne valt
Deel 2..
We overnachten in Montargis, op de N7 vind je tal van hotels. We zijn zo’n 100km van Parijs. Het belooft mooi weer te worden.
We zetten onze reis voort. Op weg naar Nevers, wordt de N7 omgelegd via de A77. Het schiet vooruit,we rijden zo’n dikke 120km/h, maar oooo zo saai als je iets van Frankrijk wilt zien. Na Moulins komen we terug op de N7. We rijden zonder GPS, de N7 staat goed aangegeven, hier en daar krijdt ie wel een ander benaming ( D2007, D9007,..). De temperatuur klimt weer omhoog, maar het blijft te doen met de voorste ramen volledig open. Mijn linkerarm begint goed te bakken. We schuiven aan in Lyon,gaan de tunnels door en beloven pas te stoppen in Valence, waar s’avonds de stad zullen verkennen. In hotel zie ik voetbal op tv met een tiental Nl’ders. We trekken de stad in en merken gauw na 23h dat Spanje gewonnen had. Bij het ontbijt zien we dan ook de NL’ders snel vertrekken. Nog enkele foto’s..