Je hebt geen garage nodig om ID/DS te rijden. Je kunt beter investeren in een goede en droge staan en werkplaats, prof gereedschap, werkplaatshandboeken en je had je beter lid gemaakt van NL club.
Deze forum is van onschatbare waarde, je vind mensen die je advies gaan geven.
Ik rij niet met oldtimer platen, dat vind ik denigrerend. De wagen is in goede staat en je betaalt een forfait wegenbelasting.
Ik ken zelf geen goede garages in belgie. Verder is er geen logistiek, geen vormingen en cursussen zoals in NL. Succes met je wagen
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik rij zelf vanuit Haarlem naar het zuiden, naar Herm Kroon in Bergeijk. Dat ligt onder Eindhoven. Zo te zien is het voor jou nog dichterbij dan voor mij. Ik vind het al 10 jaar de moeite waard om er naar toe te rijden, ondanks de extra tijd die ik er voor kwijt ben.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!



Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Mr. Smith schreef:Je hebt geen garage nodig om ID/DS te rijden. Je kunt beter investeren in een goede en droge staan en werkplaats, prof gereedschap, werkplaatshandboeken en je had je beter lid gemaakt van NL club.
Deze forum is van onschatbare waarde, je vind mensen die je advies gaan geven.
Ik rij niet met oldtimer platen, dat vind ik denigrerend. De wagen is in goede staat en je betaalt een forfait wegenbelasting.
Ik ken zelf geen goede garages in belgie. Verder is er geen logistiek, geen vormingen en cursussen zoals in NL. Succes met je wagen
ik ga hier voledig, mee akoord hier in belgie heb je niets,wel een goeie club citrosfeer,
daar kan je wel iets vragen, en we krijgen er techniche namiddagen,maar anders is het flauw, de belg geeft niet veel zin, om met oldtimer te rijden velen denken dat het een zeer dure hobby is ik, zeg altijd erbij je maakt het zelf duur , daarom hebben wij geen gespecialiseerde garages die enkel aan de ds werken na een maand zijnze faiet. natuurlijk zijn er bij de belgen, nog een wat kleinere groep, die zich nog ontfermen over de geschiedenis, van de ds en andere typen en merken die er noch mee, willen rijden plezier, er mee maken, en dat zijn wij ik zeg er ook bij zonder, de ds, was er geen cx,etc en natuurlijk de nederlanders, niet vergeten want sommige belgen, kijken wel op naar jullie, de ds leeft daar voort, ik ga zeer graag naar nederland, als ik terug thuis ben heb ik minimum 8tot10 dsengezien . die club, van idds nederland, als je daar naar toe gaat, kijk je ogen uit het is net, een kleine repetitie van 50jaar, ds naar parijs.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mr. Smith schreef:Je hebt geen garage nodig om ID/DS te rijden.
Hier ben ik het niet mee eens. Niet iedereen kan/wil sleutelen en veel auto’s zijn verpest omdat mensen die het niet goed kunnen het toch geprobeerd hebben. Zelf heb ik met veel plezier relatief goedkoop in een ID gereden (€0,18/km) en al het werk uitbesteed aan de DS specialist bij mij om de hoek. Veel zelf-sleutelaars zijn veel meer geld kwijt, deels door een foute aankoop, maar soms ook omdat ze meer schade aanrichten dan dat ze goedmaken wanneer ze aan het werk gaan. Ik wens je in ieder geval veel fijne kilometers toe in je DS!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Poster is op zoek naar een goede garage in de buurt van Gent (België). Blijkbaar is de afweging of hij/zij überhaupt van een DS-garage gebruik wil maken, al gemaakt. Bij Herm Kroon ben ik ook wel eens geweest, ook voor onderdelen. Zeer goede ervaring mee, ook voor advies, maar voor mij nét iets verder rijden dan Mariahout. Ik zie trouwens dat hij verhuisd is van Valkenswaard naar Bergeijk, had ik gemist. Dankzij de DS-dichtheid in Nederland hebben wij dus een luxe-probleem: relatief veel goede DS-garages in een klein gebied.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)


































Totaal aantal Berichten: 15737
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zit er in Dendermonde ook geen in DS gespecialiseerde garage trouwens? Ene Erik… meen ik. Zeker bekend bij de Belgische DS-rijders lijkt me. Ik heb die mens ooit eens aan de lijn gehad voor mijn Traction en toen gaf ie aan alleen DS te doen.


































Totaal aantal Berichten: 15737
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je hebt geluk, hij stond nog in mijn adresboek, het is Erik Wollants van de BVBA Ma Belle in Sint Gilles Dendermonde. Ik PB je de rest van de gegevens wel even.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Toffe gast!! Over zijn technische kennis weet ik niets,maar hij is zeer hulpvaardig voor DS rijders. Dat heb ik toch meegemaakt destijds met mijn DS, toen ik er eens langs kwam.Ben er wel maar één keer geweest.



Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
nog nooit van gegoort, wel nog van raymond deyaert , zeer goede man met zeer, grote kennis van ds en cx


































Totaal aantal Berichten: 15737
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En waar is die goede man te vinden Kenny?
iedereen alvast bedankt. wat een sfeer hier +++
ik kreeg via een andere weg door garage Van Troos. zelf een DS-rijder.
Ik wil asap weten wat er met de wagen moet gebeuren om haar picobello te maken/houden.
Daarna weten of er (te)veel kosten aan zijn om ze dagelijks te keuren en van de oldtimerplaten af te raken.
Super forum!



Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
graddus schreef:En waar is die goede man te vinden Kenny?
raymond is te vinden tegen Antwerpen heb er een technische namiddag gegad met citrosfeer














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:En waar is die goede man te vinden Kenny?
Da’s de vikking die herken jij wel. Zit in/rond antwerpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
waterman schreef:graddus schreef:En waar is die goede man te vinden Kenny?
Da’s de vikking
die herken jij wel. Zit in/rond antwerpen.
inderdaad dat is raymond en hij heeft ook een speciale c35 takelwagen.
Ree schreef:Mr. Smith schreef:Je hebt geen garage nodig om ID/DS te rijden.
Hier ben ik het niet mee eens. Niet iedereen kan/wil sleutelen en veel auto’s zijn verpest omdat mensen die het niet goed kunnen het toch geprobeerd hebben. Zelf heb ik met veel plezier relatief goedkoop in een ID gereden (€0,18/km) en al het werk uitbesteed aan de DS specialist bij mij om de hoek. Veel zelf-sleutelaars zijn veel meer geld kwijt, deels door een foute aankoop, maar soms ook omdat ze meer schade aanrichten dan dat ze goedmaken wanneer ze aan het werk gaan. Ik wens je in ieder geval veel fijne kilometers toe in je DS!
Dat is natuurlijk ook waar wat je zegt. Ik geef alleen maar de boodschap mee, dat je ID/DS veel meer kans heeft te overleven in NL dan in Be. Bij de aanschaf, mag niet je eerste reflex zich beperken tot een garage, het gaat veel verder. Je hebt boeken, technische verslagen, cursussen en vormingen,partner garages, een magazijn om U tegen te zeggen,etc.. Daar kunnen ze in belgie niet tegenop.
Cru gezegd, in belgie ontfermen ze zich over de legende, in NL over de gezondheid van baasje
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige