Mr. Smith schreef:Ree schreef:Mr. Smith schreef:Je hebt geen garage nodig om ID/DS te rijden.
Hier ben ik het niet mee eens. Niet iedereen kan/wil sleutelen en veel auto’s zijn verpest omdat mensen die het niet goed kunnen het toch geprobeerd hebben. Zelf heb ik met veel plezier relatief goedkoop in een ID gereden (€0,18/km) en al het werk uitbesteed aan de DS specialist bij mij om de hoek. Veel zelf-sleutelaars zijn veel meer geld kwijt, deels door een foute aankoop, maar soms ook omdat ze meer schade aanrichten dan dat ze goedmaken wanneer ze aan het werk gaan. Ik wens je in ieder geval veel fijne kilometers toe in je DS!
Dat is natuurlijk ook waar wat je zegt. Ik geef alleen maar de boodschap mee, dat je ID/DS veel meer kans heeft te overleven in NL dan in Be. Bij de aanschaf, mag niet je eerste reflex zich beperken tot een garage, het gaat veel verder. Je hebt boeken, technische verslagen, cursussen en vormingen,partner garages, een magazijn om U tegen te zeggen,etc.. Daar kunnen ze in belgie niet tegenop.
Cru gezegd, in belgie ontfermen ze zich over de legende, in NL over de gezondheid van baasje
Dat verschil tussen NL en B is inderdaad overduidelijk!
Het is niet dat ik niet wil sleutelen maar heb er totaal geen ervaring mee. Alleen sleutelen??? Zonder iemand waar je eens iets kan aan vragen, eens samen kijken,.......
Is er niemand van jullie in zeeland die eens samen met mij naar haar wil kijken? Ne keer expertise van een kenner:-)
Wil ik wel eens op ne zondag/maandag (ivm mijn werk) voor langskomen.
Het vertrouwen in garagisten hier is nogal laag.
garage l’equipe, in Antwerpen.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik zou lekker langskomen op het eerste de beste CiFo evenement, bijvoorbeeld de najaarsmeeting op 18 september. Dat mag toch op jouw platen? Daar kom je voldoende mensen tegen die je dame graag willen inspecteren.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jef scholliers schreef:garage l’equipe, in Antwerpen.
Nou, daar hebben we inmiddels ook al wat huzarenstukjes van mogen aanschouwen…...
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/181432/ lees maar eens…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Echt ? Ik dacht dat die wel bekwaam was ?
Eerlijk gezegd zit ik ook altijd in Nederland voor mijn Citroëns !
Dat stuk over die SM is me te lang om te lezen, wat was de clou ?
Ging het hier over zijn SM ? Want die heeft toch een bruine volledig gerestaureerd ...
http://cid-076e032614454813.photos.live.com/play.aspx/08082010 DS?Bsrc=EMSHOO&Bpub=SN.Notifications
Link tot hier de link copieren, blijkbaar word i niet gcorrect gepost!!!
Enkele misschien visueel op te lossen vragen. Op de foto’s zie je voor-onder: roest, plaat vervangen of behandelen? Op volgende foto’s zie je roest bubbels onder de verf. komt dit van binnenuit? Is op de voorste zijdeuren vooral. Achterkofferdeksel: zit scheef! links bijna geen spatie, rechts te veel. Makkelijk te verhelpen? (is ondertussen wel al duidelijk denk ik dat ik zelf zeker een aantal zaken wil aanpakken.)Dan een aantal foto’s van onderkant deur en boden (wat is die rode circel onderaan?
Bovenkant deuren ook roest problemen. Bovenkant deuren, onderkant dak ook roest. Al de roest snel aanpakken denk ik. Wat foto’s van het interieur Is opnieuw gedaan door vorige eigenaar. Naar eigen goeddunk maar niets met origineel te maken vrees ik. De driverseat is trouwens een ramp om in te zitten/mee te rijden. Ik zak zoveel weg dat ik na 5 km al pijn heb in m’n rechterbeen
Aanpakken maar geen prio. Voorruit onderaan (motorkap) komt vocht binnen als ik rij in de regen
Bovenkant ziet er ook niet te best uit (langs binnen al sporen gezien van vocht). Valt er iets te doen aan de brubbels op de deurhendels?
Rij met hollandse banden zag ik:
Zoek zelf wel ergens op wat de bandendruk hoort te zijn.
Dit wat betreft haar buitenzijde
De techniek laat ik asap bekijken want vrees dat dat niet direct een doe-het-zelf topic word
Ik zie dat ik 3 en slechts 2
heb gepost. Ben vandaag van Gent naar Retrachement gereden op en af zonder problemen
Voila! Beetje positief blijven hé. Vorige eigenaar zei me dat hij niet sneller dan 100 km/u reed met “Hilde” (ja ik heb ze een naam gegeven) Heb ondertussen al eens 120 getest maar ben toch voorzichtig. Komt dan rond de 4000 toeren maar is toch vrij lawaaierig. Niet dat ik het onderste uit de kan wil halen maar wat kan er zoal fout gaan bij hogere toeren?
Als ik vragen verkeert stel of stilaan topic moet sluiten, laat maar weten hé.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niets. Een DS is gemaakt om uren 140+ mee te rijden en met een injectie voorzien van 5 versnellingen kun je uren 170-180 rijden. Vergeet niet dat de DS uit een land komt waar in de jaren 50 en 60 de tolweg werd uitgevonden en daar gold in die tijd geen snelheidsbeperking
120-140 kun je er gerust mee rijden, mits de koeling ok is en de olie op tijd ververst wordt. O ja, voor de levensduur van de motor gebruik ik liefst 20w50 olie in een DS.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Graag las ik dit toch nog even bevestigd.
O, dat wil ik best even bevestigen hoor… Ik rijd al bijna net zo lang DS als “Waterman” oud is, op de snelweg (B: “baan”) rijdt een DS prima tussen de 3500 (ideaal) en 4000 toeren, en dat kan de auto urenlang volhouden. Voorwaarde is regelmatig onderhoud (5000 km kleine, 10000 km grote beurt), goede koeling is belangrijk, evenals de juiste (minerale 20W50) motorolie.
Ree schreef:Ik zou lekker langskomen op het eerste de beste CiFo evenement, bijvoorbeeld de najaarsmeeting op 18 september. Dat mag toch op jouw platen? Daar kom je voldoende mensen tegen die je dame graag willen inspecteren.
Op zaterdag moet ik tot mijn spijt werken.
Ben vrij op zon/maandag









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Dan kom je naar het najaarsevenement van de nederlandse id/ds club, dit is op zondag 19 september.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Zondag heb ik een afspraak in DS-land
Dan zien wel wel weer hoe het verder loopt.
Iedereen bedankt voor de tips en tot later.



Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
graddus schreef:Je hebt geluk, hij stond nog in mijn adresboek, het is Erik Wollants van de BVBA Ma Belle in Sint Gilles Dendermonde. Ik PB je de rest van de gegevens wel even.
Werkt Eric nu nog?
Hij heeft al zijn DS’en verkocht dacht ik.
Als ‘t zo is: ma belle is te vinden vlakbij de kerk van sint gillis dendermonde. Er is geen betere DS specialist dan Eric, al heb je wel je tijd nodig om alles te herstellen.
Andere opties: Garage Coppens in Oosterzele, Robbe in Aalst, ...
Vraag eens na, bij sommige citroën garages (meestal niet de officiële dealers) zit nog heel wat know how over de DS. Je herkent ze aan de CX of de DS in hun tuin die ze ooit nog eens gaan restaureren.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar