3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Starten of niet. Een loterij!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2010 11:20 PM
  [ # 31 ]

Dat “kookpunt” ( eigenlijk is het officieel het geen kookpunt maar het punt waarop gasvorming ontstaat) ligt in ieder geval net boven de 14,4 volt want bij die spanning volt wordt de gasspanning van de accu bereikt wat betekent dat de accu op den duur gaat koken. Dat is meteen de reden waarom moderne auto’s zijn afgeregeld op een maximale laadspanning van 14,4 volt. Bij een DS mag je tevreden zijn met een laadspanning die ligt tussen de 13,4 en 13,8 volt. Als je maar nooit boven die 14,4 volt uitkomt, want dan gaat de accu dus stuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 09 augustus 2010 09:06 PM
  [ # 32 ]

Vandaag naar Brezan geweest en de accu laten doormeten. De accu moest vervangen worden! Direct een nieuwe erin gezet. Nu maar afwachten of de startproblemen voorbij zijn. Bedankt voor alle hulp. Mochten er toch nog weer problemen zijn dan kom ik terug met nieuwe vragen.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook