








Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Zoals jullie begrepen zullen hebben stap ik na een jaar in de 21 te hebben gereden weer over in de 23.
Ze wordt gestald in een verwarmde garage onder een mooi hoesje en zal ook weer wat TLC krijgen.
(beurt, dinitrol, rondom even de punten op de i en wat revisiewerk aan de hydroliekonderdelen)
Mijn vraag is of jullie nog tips hebben voor het langere tijd wegzetten van onze godinnen.(ongeveer 1 jaar)
Dit is wat me zo te binnenschiet:
- Motorolie verversen
- Evt wat olie door bougiegat bovenop de zuigers laten lopen
- Goed droog wegzetten
- Zorgen voor voldoende ventilatie
- Hoesje achtwege laten, als de ruimte toch vochtig is houdt de hoes het vocht vast
- Banden wat harder oppompen en liefst de auto af en toe beetje verrollen, of beter nog auto op bokjes zetten
- Accu eruit en mee naar huis om af en toe op te laden
De lijst zal ongetwijfeld aangevuld worden door anderen.
En foto’s en verhalen over je gerestaureerde 23 zijn altijd welkom.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Deuren op het eerste ‘klikje’ om de rubbers te ontlasten.
Kurkjes onder de ruitenwisserarmen.
Bekleding afdekken tegen inwerking van UV-licht.
Benzinetank afvullen tegen roestvorming wegens condens.




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Hier vind je nog wat algemene oldtimer winterstalling tips:
http://home.wanadoo.nl/hansreeder/bosmal.tips.html
Volgens mij staat er ook iets over op de DS club site onder technische artikelen.
Hydro
Elle va comme les pompiers!