2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

ZX valt stil na paar kilometer?
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 14 augustus 2010 06:56 AM
  [ # 16 ]

.... maaar ...
Ik heb het zelf gehad bij een 1991 volcane dat de brandstof pomp niet goed werd aangestuurd door de ECU en dus een eigen even had onaf hankelijk van de auto Sad

Een constante + op de pomp deed toen wonderen… mischien een idee om dat ook te proberen!

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6193

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 14 augustus 2010 01:21 PM
  [ # 17 ]
Traindriver schreef:
Hilko16TZI schreef:

Stappenmotor, map-sensor, of willekeurige brakke contacten. BDP sensor lijkt me niet, dan zou de auto niet aanslaan. Als dat het allemaal niet is wordt het echt zoeken.

brakke map sensor geeft continu storing!
die is namelijk GOED of niet GOED

Ben ik niet met je eens. De MAP sensor heeft onder andere een vacuum slangetje. Als daar wat mee is kan het wel degelijk een niet constante storing geven. hetzelfde geldt voor de contacten áán de sensoren, dus ook bij de MAP-sensor: de ene keer wel goed contact, de andere keer weer niet.

Ik doelde met de sensoren dus ook op het randgebeuren, zoals ik verderop in die post ook zei, met willekeurige brakke contacten.

Overigens denk ik niet dat TS (niet vervelend bedoeld Wink ) hier zelf uit gaat komen, gezien de vragen tot nu toe…

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 14 augustus 2010 01:23 PM
  [ # 18 ]
Traindriver schreef:

.... maaar ...
Ik heb het zelf gehad bij een 1991 volcane dat de brandstof pomp niet goed werd aangestuurd door de ECU en dus een eigen even had onaf hankelijk van de auto Sad

Een constante + op de pomp deed toen wonderen… mischien een idee om dat ook te proberen!

En waarom denk je dat de brandstofpomp door de ECU gestuurd wordt? Omdat dat chique is ofzo? Je moet geen gevaarlijke oplossingen gaan posten…

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 14 augustus 2010 01:32 PM
  [ # 19 ]

Bij de 1e types 1.9 Volcane werd de brandstofpomp door de ECU aangestuurd, ik weet niet hoe het in de latere types zit.
Het relais in de ecu wat de brandstof pomp schakelde was wat brak,,,,,

Verder werd er geschreven over een map sensor met vacuum slang, kat klopt, de slang kan idd wat poreus zijn, maar er zijn ook zat types te vinden zonder slang, en waar de mapsensor dus meteen op het spruitstuk zelf zit

Fouten in de map sensor worden echter altijd door de ECU weergegeven….
een brakke brandstofpomp of aansturing niet!

Profiel  

Edgewalker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61

Gepost: 15 augustus 2010 02:24 PM
  [ # 20 ]

Ik kan het slangetje vervangen, heb hier nog ongeveer een meter liggen, want 2 jaar terug heb ik die al eens vervangen. Mocht dat helpen, dan zijn we voor nu even klaar.

Zo niet, dan heb ik gelukkig een neef die handiger is met auto’s dan ik dacht. Hij heeft bij zijn auto ook de stappenmotor en de map sensor vervangen, dus als het nodig is gaan we samen naar een sloop hier in de buurt.

Bedankt voor alle reacties, en ik hou jullie op de hoogte!

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 15 augustus 2010 02:27 PM
  [ # 21 ]

een MAP sensor voor mijn xantia ( 1.8 16V was 41 eur nieuw
dit even ter info, zodat je weet wat het ongeveer kost Wink

Profiel  

Edgewalker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 augustus 2010 02:29 PM
  [ # 22 ]

bedankt, maar we willen hier eerst in de buurt bij de sloop gaan kijken, altijd een kansje dat je daar nog een goeie oppikt. Maar eerst eens kijken of het slangetje poreus is.

Profiel  

Edgewalker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 augustus 2010 06:12 PM
  [ # 23 ]

Zojuist het slangetje naar de map-sensor vervangen. Merkte klein verschil.
Normaliter moet ik 2-3 keer het contact draaien om te starten, nu startte hij meteen. Ook leek het stationair toerental wat hoger (net boven de 1000 ipv rond de 800), al zakte dat na +/- 5 minuten naar iets onder de 1000. Ik ben benieuwd hoe het woon-werk verkeer komende week verloopt.

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 16 augustus 2010 06:22 AM
  [ # 24 ]

heb je het oude slangetje bekeken?

Profiel  

Edgewalker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 augustus 2010 08:59 PM
  [ # 25 ]

Heb het slanegetje uiteraard bekeken, maar zag geen scheurtjes. Hij kan poreus geweest zijn, maar dat zie je niet echt. Wel was het uiteinde aan de kant van de MAP-sensor redelijk uitgerekt.

Profiel  

Edgewalker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 augustus 2010 09:45 PM
  [ # 26 ]

Euvel blijkt toch niet helemaal verholpen. Alle ritjes tot aan vandaag waren zonder problemen. Tot ik daarnet nog even wat naar de brievenbus wou brengen. Rit erheen ging goed, is ook maar een stukje van een kilometer ofzo.

Daar aangekomen even stationair laten draaien terwijl ik de brieven op de bus deed. Draai achteruit het parkeervak uit, wil wegrijden, valt íe weer weg. Terug het vak in geduwd, paar minuutjes gewacht, starten en naar huis.

Ik denk dat ik komend weekend maar even met m’n neef naar de sloop moet voor een MAP-sensortje of stappenmotor. Of raden jullie iets anders aan?

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 17 augustus 2010 03:03 AM
  [ # 27 ]

denk eerder stappenmotor dan map sensor,
Met een brakke map -sensor gaat de motor heel rar lopen, net of hij op 3,5 cylinders sputterd, maar houdt welzijn toeren in het juiste gebied!

de stappenmotor verzorgd het stationair gedeelte, en daar gaat het dus fout bou jou .....

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 17 augustus 2010 02:13 PM
  [ # 28 ]

De ontstekingsmodule is ook nog een goeie kanshebber!
Die kan ook op de meest willekeurige momenten besluiten ermee te kappen om dan na een paar minuten weer te werken of er niets aan de hand was. Mijn Pa had het ook met zijn BX met 1.4i TU motor. Kennelijk een vaker voorkomend probleem, de ANWB man die het kwam fiksen toen hij echt niet meer wilde starten had er een zooitje van bij zich. Op een sloop moet je er wel een kunnen scoren voor niet te veel

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Edgewalker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 augustus 2010 06:37 PM
  [ # 29 ]

dus de stappenmotor of de ontstekingsmodule… welke is makkelijker / goedkoper te vervangen? dan kan ik die het eerst proberen.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 17 augustus 2010 08:07 PM
  [ # 30 ]

Ontstekingsmodule. En sorry, daar had ik meteen aan moeten denken. Goeie, Mech!  very good

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook