












Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wij zijn gestrand in Vittel, weet iemand toevallig een garage in die omgeving.
Gisteren vertrokken naar Luxemburg zonder problemen.
Vandaag ging de auto ineens inhouden en ik had niet veel vermogen meer.
Er zijn zaterdag nog nieuwe puntjes en een verdelerkap op gegaan.
Voordien had ik ook die klachten van inhouden en zelfs afslaan.
Ik kan er nog wel mee rijden maar de auto schokt behoorlijk.
Nu zit hier terplaatse wel een citroen dealer, maar die is vandaag gesloten.(morgen als eerste optie)
Zou zo’n moderne dealer nog wel een puntjes ontsteking in voorraad hebben?
Of kunnen zij er meteen een 123 ontsteking inzettten?
Kortom wie weet raad?
Vanuit een leuk hotel in Vitel Peter.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hoi,
Balen, ik heb even de adressen van Garages in Noord-Oost Frankrijk van de DS club voor je gekopieerd.
P. Albagli
02420 Levergies (Aisne)
03.23.63.42.19
Ets. Gallet
Route de Troyes - RN 71
10250 Mussy sur Seine (Aube)
03.25.38.42.10
ADS Pallas
Stephane Djokovic
Rue Principale
21230 Cussy-le-Chatel (Côte d’Or)
03 80 84 86 71 / 06 61 70 65 65
http://www.ads-pallas.com
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
SM2a
03 25 29 19 00
Carrosserie Mersch
3, rue Jacques Soardi
51530 St. Martin d’Ablois (Marne)
03.26.59.93.93
Christophe Houzet
70700 Cugney (Haute-Sane)
03.84.32.86.73
Phillippe Losson
Ferme du bois de Plottes
71700 Tournus (Saône-et-Loire)
(bezoek op afspraak)
03 85 51 36 42 / 06 10 27 04 11
http://www.losson.com
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Cussy lijkt het meest dichtbij (tsja wat is dichtbij). Puntjes is geen probleem lijkt mij die zijn voor meerdere type auto’s geleverd. In Epignal zit ook nog (zo te zien) een wat grotere Citroen garage.
Grtz
rob













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bedankt Rob!
Ik ga morgen eerst maar eens langs bij de plaatselijke garage.
Ik heb vlakbij ook nog een grote Renault dealer gezien,en aan het pand te zien een die er al heel lang zit.
De verdelerkap heeft er zaterdag misschien niet helemaal recht op gezeten.
Nu is die wel vernieuwd maar is de rotor misschien beschadigd.
De ontsteking is ook weer op tijd gezet en heeft het gisteren goed gedaan.
Wel vandaag de hele dag in de regen gereden (het regent nu nog) en de probelemen ontstonden na de koffiestop.(vochtprobleem)
Ik heb vandaag wel euro98 excellium getankt, ik tank wel eens euro 98 en meest 95.
Dat kan toch niet het probleem zijn?
Peter.



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Het eerste waar ik aan zou denken zijn de bougiekabels. Worden vaak vergeten en zijn ook aan slijtage onderhevig alleen zie je dat niet. Doorslaan (weglekken van de hoogspanning naar massa) gebeurt dan vooral in vochtige omstandigheden. En ook juist als de rest van de ontsteking in orde is zodat je een hoge spanning op de kabels krijgt. Bougiekabels goed vrijleggen van metalen delen.
Is de koolstof stift in de verdeelkap nog heel, en is het veertje goed?
Succes in elk geval, hoop dat het probleem (morgen?) snel verholpen zal zijn en je alsnog van je vakantie kunt genieten.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Zonet op een droog moment de verdelerkap eraf gehaald,de rotor eraf en weer teruggeplaatst.
Het ziet er volgens mij goed uit.
Alle kabels weer even goed aangedrukt en gestart.
En hij loopt weer prima 800 toeren stationer zonder stoten.
Wat kan dit toch zijn?
De motor is nu een stuk afgekoeld, heeft warmte invloed op het lopen van de motor?
Peter.



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Warmte op zich zelf volgens mij niet. Wel is dan alles lekker droog.
Je zou kunnen proberen een spuitbus Holts Dampstart te vinden en de bougiekabels daarmee in te spuiten. Perfect spul, werd vroegah veel gebruikt, vaak door de dealer al voor aflevering van een nieuwe auto…. Dankzij dat spul kon ik met m’n Mini ook bij regen rijden….(was er nog een zonder regenscherm voor de verdeler).




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Heb niet zo veel met contactpunten te maken helaas, maar kan je condensator geen roet in het eten gooien bij warme motor en koud niks aan de hand?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
De condensator is zaterdag ook vernieuwd net als de puntjes en de verdelerkap.
Peter.
Even het filtertje in de carb. controleren? baat het niet dan schaadt het niet…..













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Zit dat achter een grote schroef?
Ik heb een weber



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
“Op de carburateuraansluiting van de benzineleiding zit achter de grote geel-koperen bout een metalen zeefje”.
Misschien je bobine. Op weg naar de ICCCR in Rome heb ik bobine problemen gehad met de traction. Wanneer de wagen warm werd/was begon de motor slecht te draaïen en wanneer hij afsloeg ook niet meer aan de praat te krijgen. Dan was het wachten tot de motor weer was afgekoeld. Ik weet niet of je hier iets aan hebt en of je hetzelfde probleem hebt? Maar anders zou het misschien daaraan kunnen liggen. Succes.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik gok ook op een slechte bobine. Als een oude bobine warm/heet wordt, kan ie er voor zorgen dat je auto gaat stotteren of afslaan.
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
De bobine is zaterdag wel heet geweest.
Kan het zijn dat als hij afkoeld het weer normaal loopt?
Heeft een moderne garage zo’n bobine op voorraad.
Ik heb het adres van Stephane Djokovic in Cussy le Chatel.
Het is hier 200km vandaan, en die heeft de onderdelen voor een DS.
Kan ik dat gokken met een brakke bobine?
We gaan eerst maar eens ontbijten en dan ga ik naar de plaatselijke citroen boer.
Jullie horen er wel weer van.
Peter.
Een goede bobine (blauwe Bosch ,of Beru, ook blauw) koop je bij iedere automaterialenzaak, ook in Frankrijk) voor pakweg 35-40 euro, daar hoef je niet voor om te rijden…













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bedankt voor de info.
Dat kan de plaatselijke garage natuurlijk ook.
Wordt een bobine snel warm als hij aan het overlijden is?
Als ik met een normaal lopende motor aan kom zetten kunnen ze dit dan meten?
Peter.