








Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hoi,
Nog even een vraagje.
Iemand ervaring met het aanvoeren van koude lucht naar het luchtfilter via een extra slang die naar voren wordt geleid ?
yep, dmv een oude kachelslang van een c-kadett. Past precies en werkt prima. ( in mijn geval was het ter bescherming van een koelslang omdat de pijp van de aanzuigbuis in de koelslang ‘vreette’.)
Ik denk dat je op zoek bent naar ‘meer vermogen’ door meer lucht? Daar kan ik geen goede uitspraak over doen, denk zelfs dat het nadelig is…









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Op zich is het logisch dat je met meer koude luchttoevoer meer vermogen krijgt, daar is de intercooler voor uitgevonden.
Maar nu met dat warme weer van de laatste tijd en die hete motorruimte dacht ik dat een toevoer van buiten wellicht beter zou kunnen zijn. Je ziet dit bij de modernere auto’s eigenlijk standaard vandaar





























Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook bij de sm injectie. Luchttoevoer van voor de raiateur.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
En bij de DS i.e.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik rij er nu ruim 2 jaar mee. Deze maatregel maakt bij mij deel uit van een aantal maatregelen om meer te koelen. Bevalt mij goed.
Een slang die past op de aanvoerbuis van het luchtfilter (zelfde materiaal als de luchtaanvoerslangen naar je kachel/compartiment) is te koop bij o.a. Chyparse